nogen med forstand på leopard gekko? nogen med forstand på leopard gekko?
hej! jeg har fået 2 leo gekkoer en han og en hun på lidt over et år og de er mine første!
jeg har læst og læst om dem, men siden jeg har fået dem hjem i mandags, vil de ikke rigtig spise de har til sammen spist 3 fårekyllinger og de har spist dem om natten så aner ikke om det kun er den ene der har spist.
temp. er ca. 35 grader i den ene ende af deres terrarium og 25 i den anden ende. de vil kun ligge sammen i deres fugt hule og kommer meget sjældent ud. fugt hulen stod først i den kolde ende men vi har rykket den over i den varme ende fordi de ellers aldrig ville få varme.
har virkelig brug for nogle kloge hoveder til at hjælpe mig, de er overhovedet ikke aktive eller dvs. om natten kommer hunnen ud og kravler op på klippe baggrunden men om morgnen kravler hun tilbage til hulen.
har hørt og set at når man fodre gekkoer så plejer de somregl at spise med det samme, men om fårekyllingerne så springer lige for næsen af dem vil de ikke spise HJÆLP!!!!
(DE ER VANT TIL FÅREKYLLINGER FRA DERES GAMLE HJEM)
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
og da det er ved og være koldere i vejret kan de også begynde og gå i hi.. dvs gør deres lysperiode korterer (fra solen står op til den går ned igen) evt sænk temp lidt og ha gerne flere huler til dem så de også har i den kolde ende..
apr 2010
Husker du og give dem kalk og vitaminer?
Og jeg ville nok også overveje at anskaffe mig 1 hun mere da 1 hun alene kan blive stressende for hende i parrings perioden..
Fra slutningen af november til midten af februar skal dagstemperaturen derfor sænkes til kun 18 grader, til forskel fra de sædvanlige 28 grader. Også de timer, hvor der er lys i terrariet, forkortes - langsomt og kontinuerligt - til kun seks timer om dagen. Til sidst indstilles fodringen også helt, men dyret skal dog hele tiden have adgang til friskt drikkevand. Drikkevandet skiftes meget diskret, da det er vigtigt, at dyret forstyrres så lidt som muligt i denne periode.
apr 2010
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Der er en hel del krybdyrs sider rundt omkring (vist også et gekko forum), hvor der er rigtig mange der er stive i det med leoer.
nogen med forstand på leopard gekko?