659 visninger
|
Oprettet:
Marsvin, hanner {{forumTopicSubject}}
Hej GG
Jeg har lige et hurtigt spørgsmål.
jet overvejer at købe et han marsvin som har brug for et nyt hjem. Men jeg har to i forvejen. Og vil ikke sætte den nye ned til dem, for de har det så godt sammen, så det vil jeg ikke lave om på.
Her kommer spørgsmålet så: vil jeg kunne have den nye han i et andet bur og så vil det ikke skabe splid?
Dem jeg allerede har ville jo kunne lugte den anden han. Er bare sådan i tvivl
Tak for hjælpen på forhånd
maj 2010
Følger: 75 Følgere: 74 Gnavere: 5 Emner: 277 Svar: 1.513
Så ville jeg nok hellere se, om en trio ville fungere, og hvis ikke, ville jeg købe et ekstra marsvin oveni så de var 2x2;)
Men det afhænger af: hvor gammelt er det nye marsvin?
jan 2013
Følger: 6 Følgere: 27 Gnavere: 3 Emner: 13 Svar: 73
Det nye marsvin er 2 år gammelt. Og hende det sælger det gør det fordi det har mistet sin roomate, og hun har ikke tid til det
Mine marsvin er næsten 1 år gamle
jan 2013
Hvad hvis jeg havde hun marsvin i et andet bur, så ville hannerne igen kunne lugte dem. Ville det gøre dem, helt vilde, eller kan man det?
maj 2010
Følger: 75 Følgere: 74 Gnavere: 5 Emner: 277 Svar: 1.513
Mht. til at have hunmarsvin i et andet bur, bliver jeg lidt i tvivl... Hvis hannerne kan lugte dem, vil de måske begynde at "slås" om dem, for at bestemme, hvem der er lederen i "flokken". Der må nok en lidt mere professionel på banen til at svare på det;)
Men HVIS du køber et ekstra marsvin, så ville den ideelle alder være 1-2 måneder, når den nye er 2 år:)
sep 2015
Følger: 9 Følgere: 60 Gnavere: 3 Emner: 26 Svar: 215
Jeg ville ikke have en hun i et andet bur. Især når hun er i brunst vil de sikkert kunne lugte hende og nok højst sandsynlig begynde at slås.
Som Signe siger, HVIS du skal have en han, så er det en del mere optimalt at få en, som er 1-2 måneder.
Der er dog stadig ingen garanti for, at det fungerer. Så kan du få en hun (eller lille han miuligvis) til hver han, du har nu og så putte dem i seperate bure
Held og lykke med det!
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
Så når vi taler hanner så er det mest sikre 2 og 2.
Og som de andre er inde på er marsvin flokdyr de bør aldrig gå alene og et menneske eller anden art kan aldrig erstattet et andet marsvin
jan 2013
Det var ikke for min skyld jeg ville have flere marsvin. Det var fordi der var en der rigtig gerne ville af med sit, fordi hun ikke har tid.
Så hvis jeg ikke kan give præcis det marvin en nyt godt hjem, skal jeg ikke have nogle. For det var for marsvinets skyld.
jan 2013
sep 2015
jan 2013
Ville bare vide om det kunne lade sig gøre med at have hanner i hver sine bure
sep 2015
Hvis det nye ikke kommer ind til de andre, så er der ingen splid i rangordenen (skal ikke kunne sige, om lugten af den nye han kan gøre noget)
Vil dog stadig sige, at du så skal anskaffe en hun til det nye. Eller en yngre han. Hvis det bliver en hun, så skal hannen jo selvfølgelig kastreres
jan 2013
Var nemlig også selv i tvivl om lugten ville gøre noget.
Så må jeg lige tænke over hvad jeg gør
jan 2013
Nu var jeg også ensom som lille, så de marsvin jeg har haft dengang har på ingen måde være ensomme.
Marsvin, hanner