Spørgsmål vedr billån. {{forumTopicSubject}}
Hej alle GG
Da min gamle bil snart skal på bil kirkegården, har jeg derfor været ude og kigge lidt på en ny Toyota Aigo ved en autoriseret Toyota forhandler. Jeg kommer i snak med bil forhandleren og jeg spørg ind til billånet og om han er til at handle med, hvis jeg vælger at købe den der og det får jeg meget hurtig slået fast, at det er han ikke. Ikke så meget som et par vinterdæk kunne jeg få med. Jeg er en som der godt kan finde på at "prutte" om prisen og især hvis det er noget dyrt noget, så vil jeg aldrig betale den pris som der står med mindre jeg får noget udstyr/tilbehør eller andet med i prisen.
Nå men nu til mit spørgsmål
Jer som der har taget et billån ved bil forhandleren, har i da kunne "prutte" prisen ned eller har i fået noget service/udstyr med i prisen?
Det er første gang jeg skal købe ny bil, så det er helt nyt for mig og hvis i har nogle gode råd, så skal i endelig bare komme med dem
apr 2010
Følger: 260 Følgere: 253 Gnavere: 7 Emner: 45 Svar: 470
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Det er så Suzuki vi har købt. Men der er meget stor forskel på den enkelte forhandler. Generelt skal man jo have en god fornemmelse når man går der fra. Vi så bla også på en Kia, men den specifikke forhandler var simpelthen så arrogant at vi smuttede igen. Vi har været så glade for vores køb, og vi også gerne kører de 25 km for at få den synet og på værksted. Det hiver de jo også penge ind på... Så jeg går også ind for at man kan forhandle
dec 2015
Følger: 29 Følgere: 16 Emner: 13 Svar: 76
Forhandleren sagde at hvis det var så ville de gerne give mig skrot prisen for den gamle ( 2500 kr ) og så trække dem fra den nye bils pris. Det var alt hvad han kunne gøre.
Pia: Ja ham her forhandleren gav jeg godt nok heller ikke meget for, så jeg smuttede også rimelig hurtig igen. Hvis jeg finder en god forhandler i en anden by, så har jeg heller intet imod at køre de ekstra km, når den skal til syn eller andet, for så vil jeg også helt klart bruge dem. For føler man sig velkommen og vedkommende er til at tale med, så kommer man jo også igen. Jeg går også ind for at man skal forhandle, uanset om det er om prisen eller udstyr. Sommetider bliver min datter helt flov over mig, når jeg går i gang
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 64 Gnavere: 22 Emner: 19 Svar: 99
Prøvede samme nummer i Thisted, hvor jeg kommer fra, og der ville de bestemt ikke slå bare 1000kr af. De kunne lige give 2000kr for den gamle bile, men ellers intet ekstra udstyr...
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
apr 2010
Følger: 260 Følgere: 253 Gnavere: 7 Emner: 45 Svar: 470
Og ja, hold da op, det er mærkeligt, at han SLET ikke er til at forhandle med
dec 2015
Men det var da en rigtig god handel du fik, da du købte din Kia Picanto
Jette: Min søsters kæreste har også tilbudt at give mig skrotprisen for min gamle, da han køber brugte biler. Det kunne også være at det ville være en god idé at tage ham med næste gang, da han er inde i det med biler
Jeg ved i hvertfald at hvis ikke forhandleren er til at handle med, så finder jeg et andet sted.
Da jeg spurgte ham her i dag om han var til at handle med, så sagde han nej lige med det samme. Så prøvede jeg at på om jeg så kunne få noget udstyr med i prisen som fx vinterhjul og det var også et klart nej - så han var hverken til at hugge eller stikke i
dec 2015
Spørgsmål vedr billån.