{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
766 visninger | Oprettet:

Spørgsmål vedr billån. {{forumTopicSubject}}

Hej alle GG smiley
Da min gamle bil snart skal på bil kirkegården, har jeg derfor været ude og kigge lidt på en ny Toyota Aigo ved en autoriseret Toyota forhandler. Jeg kommer i snak med bil forhandleren og jeg spørg ind til billånet og om han er til at handle med, hvis jeg vælger at købe den der og det får jeg meget hurtig slået fast, at det er han ikke. Ikke så meget som et par vinterdæk kunne jeg få med. Jeg er en som der godt kan finde på at "prutte" om prisen og især hvis det er noget dyrt noget, så vil jeg aldrig betale den pris som der står med mindre jeg får noget udstyr/tilbehør eller andet med i prisen.
Nå men nu til mit spørgsmål smiley
Jer som der har taget et billån ved bil forhandleren, har i da kunne "prutte" prisen ned eller har i fået noget service/udstyr med i prisen?
Det er første gang jeg skal købe ny bil, så det er helt nyt for mig og hvis i har nogle gode råd, så skal i endelig bare komme med dem smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål vedr billån.
  • #1   10. maj 2016 Hvor gammel er den nye? og skaffer du dig selv af med den gamle?

• #2   10. maj 2016 Vi købte godt nok vores kontant, men allerede før vi havde snakket om finansiering, havde vi fået et afslag. Kan ikke helt huske hvordan og hvorledes det var. Men vi købte også en fabriksny. De tjener ellers flere penge på at man låner til bilen gennem dem, end på kontant handel.
    Det er så Suzuki vi har købt. Men der er meget stor forskel på den enkelte forhandler. Generelt skal man jo have en god fornemmelse når man går der fra. Vi så bla også på en Kia, men den specifikke forhandler var simpelthen så arrogant at vi smuttede igen. Vi har været så glade for vores køb, og vi også gerne kører de 25 km for at få den synet og på værksted. Det hiver de jo også penge ind på... Så jeg går også ind for at man kan forhandle smiley

• #3   10. maj 2016 Jette: Det er en helt ny bil som jeg har kigget på. Jeg er faldet for Aigo'en da den kører rigtig godt og så er den også rigtig billig i drift. Hvorimod den som jeg kører i nu, den kører fx kun 13 km literen og så giver jeg knap 1500 i vægtafgift, så der er jo rigtig mange penge at spare smiley
    Forhandleren sagde at hvis det var så ville de gerne give mig skrot prisen for den gamle ( 2500 kr ) og så trække dem fra den nye bils pris. Det var alt hvad han kunne gøre.

Pia: Ja ham her forhandleren gav jeg godt nok heller ikke meget for, så jeg smuttede også rimelig hurtig igen. Hvis jeg finder en god forhandler i en anden by, så har jeg heller intet imod at køre de ekstra km, når den skal til syn eller andet, for så vil jeg også helt klart bruge dem. For føler man sig velkommen og vedkommende er til at tale med, så kommer man jo også igen. Jeg går også ind for at man skal forhandle, uanset om det er om prisen eller udstyr. Sommetider bliver min datter helt flov over mig, når jeg går i gang smiley

• #4   10. maj 2016 Købte en ny Kia picanto ved en autoriseret i Skjern sidste år, hvor jeg fik et sæt gode vinter hjul med i prisen, som blev sendt med fragtmand op til mig i Nordjylland. + så slog de 15000kr af i prisen, hvis jeg afleverede min gamle Obel i bytte. Gav selv 8000kr for den gamle smiley

Prøvede samme nummer i Thisted, hvor jeg kommer fra, og der ville de bestemt ikke slå bare 1000kr af. De kunne lige give 2000kr for den gamle bile, men ellers intet ekstra udstyr...

• #5   10. maj 2016 Husk at se på renten.. Det er oftes meget dyre hos forhandleren end i banken, hvilket betyder at i den lange ende vil i betale meget mere for bilen

• #6   10. maj 2016 Forhandlere skulle vist være bedre at forhandle med, hvis de ikke skal tage en bil i bytte smiley Så hvis du selv kan skrotte den, vil der være en mulighed, for at forhandle lidt dér smiley
    Og ja, hold da op, det er mærkeligt, at han SLET ikke er til at forhandle med smiley

• #7   10. maj 2016 Stald Sønderheden: Jeg så engang et forbruger program i fjernsynet, hvor en ung mand skulle købe bil for første gang og han fik mikrofon og skjult kamera på, så man kunne følge ham i hans handel og han endte også med en nedsættelse på ca 10.000 af bilens pris plus vinterhjul og måtter fik han med og som om at det ikke var nok, så fik han også en gang lakering. Så det kommer åbenbart MEGET an på, hvilken forhandler man taler med smiley
    Men det var da en rigtig god handel du fik, da du købte din Kia Picanto smiley

Jette: Min søsters kæreste har også tilbudt at give mig skrotprisen for min gamle, da han køber brugte biler. Det kunne også være at det ville være en god idé at tage ham med næste gang, da han er inde i det med biler smiley
    Jeg ved i hvertfald at hvis ikke forhandleren er til at handle med, så finder jeg et andet sted.
    Da jeg spurgte ham her i dag om han var til at handle med, så sagde han nej lige med det samme. Så prøvede jeg at på om jeg så kunne få noget udstyr med i prisen som fx vinterhjul og det var også et klart nej - så han var hverken til at hugge eller stikke i smiley

• #8   10. maj 2016 Beltane: Ja det er rigtigt. Jeg ved at man skal kigge på ÅOP for på den måde kan man se hvor meget lånet vil løbe op i incl diverse gebyr og renter. Man skal virkelig se sig for. Jeg har også tænkt mig at tale med min bank for at se hvor meget det vil løbe op i der.

Kommentér på:
Spørgsmål vedr billån.

Annonce