601 visninger
|
Oprettet:
18. mar 2014 Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
Hjemmeside - kritik søges! {{forumTopicSubject}}
Jeg er endelig klar til at offentliggøre min hjemmeside, og derfor søger jeg nu kritik fra jer brugere, så jeg kan gøre den endnu bedre.
Hvad mangler der?
http://www.bluebunnies.dk/
Læg mærke til, at jeg mangler billeder af nogle af kaninerne, men disse vil komme senere, når jeg får taget nogle. Der vil også blive lavet en underside omkring "Blue Memories". Denne kommer først i næste måned.
Hjemmesiden hænger sammen med min facebook side, hvor jeg vil opdatere lidt oftere med små videoer og billeder.
apr 2015
Følger: 22 Følgere: 79 Gnavere: 1 Emner: 22 Svar: 68
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.992
Baggrunden der bevæger sig, er ret forstyrrende syntes jeg.
Ved købsbetingelser glider teksten lidt i et med baggrunden.
Jeg syntes der er MEGET klikken hvis man vil se kaninerne.. Personligt ville jeg lave en "forside" ved hvert køn, hvor selve navnet er et link til kaninens side, og hvor der ud for navnet står racen.
Fx
[Nin] - Race
Hvor [] så er det man kan klikke på
Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
Ved købsbetingelserne kan jeg tilføje en skygge på teksten, så den bliver lettere at se.
Mht. at kommer frem til kaninerne, er det lavet lidt mere avanceret med vilje, da det ikke er alle, som f.eks gider at se en california eller dværgvædder. På den måde er det opdelt, så man kan gå ind under den kategori, som man vil se
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Jeg er generelt ikke til dropdown menuer, men synes din virker lidt mere sær end gennemsnittet. Det er ikke sådan rigtig dropdown. Det er bare sådan - bom - og så er den der, i en standard størrelse, der tilsyneladende er sat ud fra længste ord i en given menu = du har en menu med hanner/hunner hvor teksten står til højre, så der er massere af "menu plads" til venstre for skriften. Det ser ud som om det er en lidt hurtig hovsa løsning.
Det ser spøjst ud at alt er centreret, bort set (c) i bunden.
Sådan helt personligt kunne jeg også godt finde på at droppe Hjem knappen, og benytte BlueBunnies som hjem knap i stedet. Og så bruge det font du har skrevet BlueBunnies med, til resten af menupunkterne.
Det siger jeg kun fordi BlueBunnies står på linje med menuen, så det virker umiddelbart som en del af menuen, og ikke som et logo.
Inde under Nuværende kuld, har du sidste opdaterings dato stående over overskriften på siden. Sæt den enten under overskriften, eller drop den
For mig virker det ikke specielt intuitivt at der er en dropdown menu til hanner/hunner, og når jeg så klikker i den, skal jeg ned og klikke på selve siden, for at klikke mig ind under de egentlige menupunkter.
Det er også lidt spøjst at der ikke er billeder af dyrene, når man så klikker sig ind under racen, men at billederne af dyrene først er der, når man klikker sig videre ind via deres navne.
Overvej på oversigtssiden, at du sætter et billede (evt en tegning) af et racetypisk dyr, og evt. noget tekst der forklare at man skal klikke for at komme videre.
Mht. dyrenes tavler, så kan jeg bedre lide horisontal fremstilling af tavler. Det giver (for mig anyway) et bedre overblik, og det gør det faktisk irrelevant at skrive far/mor osv, fordi der er en international uskreven regel, der hedder at det altid er hannen der kommer først.
Jeg kan godt lide dit farvevalg på siderne. Det er helt rart at se noget, der ikke er blåt eller hvidt.
Forsiden har en udmærket tekst. Jeg er sådan en der gerne vil have lidt mere info om folk, så sådan noget som hvornår du er startet, lidt om hvem du selv er og sådan, ville også være lækkert. Noget der får dig til at skille dig mere ud fra alle de andre opdrættere. Lidt om din passion for de dyr du har valgt at avle. Men stadig kortfattet
Alt i alt ser den pt fin ud. Der mangler bare lidt for at gøre den mere intuitiv
apr 2016
Følger: 17 Følgere: 4 Emner: 4 Svar: 18
Jeg har droppet Hjem knappen og ladet BlueBunnies fungere som Hjem, og så har jeg tilføjet en side om "Avleren", så den får jeg lige skrevet lidt på :-). Fonten på resten af menuen vil jeg ikke ændre, da jeg selv godt kan lide, at den er let at læse og det er den font, som BlueBunnies er skrevet med, ikke i den størrelse.
Jeg vil kigge lidt nærmere på baggrunden på siderne og finde nogle, som kræver knap så meget CPU, så det bliver knap så langsomt for brugere med computere, som har lidt sværere ved at køre med høj CPU forbrug.
Mht. dropdown menuen, så kan jeg ikke finde ud af at gøre den mere flydende, men jeg fik rykket teksten ind på midten. Jeg er ikke så forfærdelig kendt i wix endnu.
Der vil komme tegninger af racerne under de links, som fører videre til racerne. Det var planen fra starten, men jeg har ikke fået tegnet dem endnu.
Jeg vil kigge lidt på at få lavet en mere overskuelig stamtavle
maj 2010
(du kan google dig til hvordan man gør, jeg har lige nogle børn og noget aftensmad der går agurk lige nu, så kan ikke skrive det her ;))
Det var nemlig meningen, at jeg ville optage videoer med det individuelle dyr i, så folk ser dem i "action" og ikke bare på et billede
Men jeg prøver lige at kigge alle funktionerne igennem. Det kan være, at jeg har overset den
maj 2010
Du kan også finde det på en hjemmeside, hvor det ser ud ca som du vil have det, kopiere den del af html'en du vil have (starter med <table> og slutter med </table> x antal linjer længere nede. Så tilpasser du selv det der skal stå.
apr 2010
apr 2010
Din side skal vel være indbydende for besøgende og ikke for dig?
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Farven gør at det er svært at se hvad der står imod baggrunden.. og når man mouseover, så bliver det endnu værre.
Du skal nok lige se på det farvevalg engang mere
apr 2010
Ja den skal være indbydende for besøgende, men jeg skal også selv kunne lide den..
Sweet Leaf: Jeg prøver at se om jeg kan gøre noget ved menuen, så den bliver lettere at se.
Jeg vil gerne beholde billedet af ungerne på "nuværende kuld", men hvis du så skulle imellem træbjælkerne eller de blå pile, hvad ville du så have på resten af siden?
apr 2010
mar 2016
Følger: 3 Følgere: 39 Gnavere: 1 Emner: 3 Svar: 30
Men ellers synes jeg du har gjort et helt fint stykke arbejde
Nanna: Så bliver du godt nok udmattet over ingenting, hæhæ
Synes det er meget rart, at det er delt op på den måde. Også for min egen skyld. Regner ikke med, at det er min hjemmeside, som skal tiltrække købere. Regner derimod med, at det er Facebook siden, som vil tiltrække flest købere
apr 2010
Her vil jeg gerne hvad muligheden for at kunne finde mere info omkring tingene ved at gå på hjemmesiden... og så bliver jeg lidt øv, hvis ikke jeg har den mulighed.
Så jeg vil mene at du skal huske at opdatere hjemmesiden, sådan at de her ekstra informationer er tilgængelige for alle, osse dem som ikke er på facebook.
apr 2010
man ser desværre en del helt droppe hjemmesiden fordi det er for nemt med fjæs.... det er bare ikke særligt overskueligt når man er køberen
Hjemmeside - kritik søges!