Konfirmation Konfirmation
Hejsa
Jeg skal snart konfirmeres og ville gerne høre nogle af jer der er blevet konfirmeret, om hvordan jeres konfirmation var, så jeg ved nogenlunde hvad man kan forvente. Holdte i tale, hvor mange gæster var der, hvad kan man forvente sig, gode råd til dagen osv.
Er der noget i ville gøre om hvis i kunne?
Jer der skal konfirmeres i år. Har i fundet kjole, hvor mange gæster kommer der, holder i det ude eller hjemme, holder i tale osv.
Nogle gode ideer til hvad man kan bruge sine konfirmationspenge på?
Kh
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 11 Svar: 99
Til min konfirmation havde vi samme på konfirmationsholdet selv stået for at lave vores gudstjeneste, det vel sige at vi del skulle skrive en indgangs og en udgangs bøn, finde på et tema, finde tekster fra biblen som kunne læse op, osv. Mine to bedste veninder og jeg havde valgt at synge i kirken.
I kirken måtte jeg medbringe 7 familiemedlemmer, og til festen var vi 31 (2 veninder, resten var nærmeste familie).
Jeg holdte takketale for hele selvskabet, men mest af alt for mine forældre, og i løbet af talen gav jeg henholdsvis både min mor, far og lillebror, en lille ting (gave) som et symbol på det jeg forbinder dem med. Da talen var færdig sang jeg en sang som jeg selv havde omskrevet.
Jeg drak ikke til festen, og det er jeg faktisk rigtig glad for den dag i dag (4 år efter)
Gode råd:
- flade sko i kirken så du ikke risikere at snuble.
- hvis du vil hentes i noget der bliver lagt mærke til, så drop de pæne biler eller hesten, og bliv hentet på/i noget anderledes (Christiania cykel, havetraktor etc.)
- engangskamera på samtlige borde til festen, således at dine gæster selv kan tage billeder af begivenheden, og du får så mange sjove, anderledes og ikke mindst personlige minder.
- Lad morgnen inden være dig og din mors morgen, lad hende nusse om dig, sætte dit hår osv. (det er måske sidste gang i får muligheden for det i meget lang tid, for du bliver meget snart voksen).
- Hav en gæstebog hvori du ber alle gæsterne om at skrive eller tegne en liste, heri kan du også senere klistre billeder fra engangskameraerne ind, og lave en liste over hvad du har fået i gave af hvem, og hvem du har fået roser af.
Hvad du skal bruge pengene på?
Jeg brugte mine på et super godt kamera som jeg stadig elsker at bruge i dag. Men jeg vil råde dig til at finde noget du virklig ønsker dig, og ellers så bare gemme pengene
maj 2014
Følger: 42 Følgere: 94 Gnavere: 3 Emner: 84 Svar: 1.322
Kjolen:
Kjolen jeg har købt er fra Lilly og det er fra den nye 2016 kollektion, hvor det så er "årets kjole"
Prisen: 2300kr
Skoene:
Skoene er bare nogle hvide lave converse sneakers
Prisen: 200kr (tilbud)
Hår:
Jeg får mit hår lavet ved en frisør der kommer ud til vores hus, da hverken mig eller min mor er gode til den slags.. Prisen er 600kr
Vi holder det hos min storebror (grundet flytning)
Og der kommer ca. 40 gæster
Mit tema til min konfirmation er Lilla og vi skal have Tapas
Lige lidt information om min kommende konfirmation, hvad har du af planer?
sep 2013
Følger: 92 Følgere: 113 Gnavere: 12 Emner: 64 Svar: 239
Jeg blev konfirmeret d. 14. maj 2015 (Kristi Himmelfart) og fandt allerede kjole i januar
Jeg blev hentet i en hestevogn, og det var helt fantastisk at køre igennem hele byen i den!
Men ja, nyd din dag!
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 11 Svar: 99
Konfirmation