714 visninger
|
Oprettet:
AT2016 - Grænser {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Skriver, da jeg går i 3.g og årets AT16 hovedemne er "Grænser" og der skal vælges et underemne til hovedemnet. Tænkte på, om der er nogle som har foreslag til et underemne til hovedemnet. Det behøves ikke kun være fysiske grænser. Jeg er lidt lost, så tænkte på, om nogle af jer har nogle gode og spændende underemner...
PS. håber i vil bruge tid på, at hjælpe mig
jun 2015
Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
Der er jo den åbenlyse, med lukkede grænser, men der er nok en del, der kommer til at skrive om den
THE FINAL FRONTIER! (Dem der har set star trek, next generation ved hvad jeg mener), om rumforskning
Grænseværdier, om kemikalier og deres indvirkning på mennesker og naturen
Sociale grænser, med hvad er tabu og hvad er accepteret.
Sportslige grænser, her kan man også hive doping ind, og at bryde grænserne for normen indenfor sporten (loven), for at bryde grænsen for hvad ens krop kan præstere.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Religiøse grænser
Videnskabelige grænser (sådan overordnet, med vore grænser/begrænsninger i dag)
Personlige grænser, variation individer og kultur imellem (f.eks lidt morsomt det med personlig sfære i en kø og når man snakker, variere helt enormt fra kultur til kultur)
Kunst - meget kunst forsøger at bryde grænser, for at komme igennem med et budskab
jul 2010
Følger: 24 Følgere: 56 Gnavere: 5 Emner: 17 Svar: 33
mar 2011
Følger: 8 Følgere: 57 Gnavere: 1 Emner: 10 Svar: 37
Den personlige grænse
Mener den grænse vi hver i sær har hvor hvis den bliver overskredet bliver vi krænket
Jeg kan fx ikke have hvis folk jeg ikke kender begynder at snakke til mig eller går for tæt på mig
Er psykisk syg
Så alt skal være stille og rolige når jeg skal lære nye mennesker at kende og det tager den tid det tar og hvis de fx er for hurtig og træder ind over min grænser så starter man fuldstændig forfra
For di jeg føler mig presset og bliver bange for dem når de overtræder mine grænser
AT2016 - Grænser