{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
421 visninger | Oprettet:

Kørekort vs. USA {{forumTopicSubject}}

Hej GG

Jeg har indset at jeg ikke får råd til både kørekort og studietur på 2. år, da jeg ikke har 26.000 kr. til at ligge og flyde smiley

Havde egentlig fået af vide af min søster at min far ville give 10.000 til mit kørekort, fordi at det havde mine søskende også, men det viser sig så at det har de ikke. Det er kun hende der har fået hele kortet smiley
Selvom jeg får kortet vil jeg kun kunne køre i min fars biler, men jeg bor til hverdag ved min mor, og må ikke køre i deres bil før jeg er 25 år, derfor skal jeg alligevel betale buskort smiley

Jeg har intet job, og kan heller ikke få et, da der er 3 måneder til jeg fylder 18 år smiley Jeg får dog 5000 kr. af min mor når hvalpene bliver solgt, fordi hun skylder mig penge fra pony og hund smiley

Men hvad ville I vælge, hvad synes I er vigtigst?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kørekort vs. USA
  • #1   16. jan 2016 Kørekort, klart.

• #2   16. jan 2016 Jeg ville tage på studietur. Jeg tror, at du vil fortryde det rigtig meget, hvis du vælger det fra. Man kan også se sådan på, at et kørekort kan man "altid" tage. Studieturen sker kun én gang.

• #4   17. jan 2016 Helt klart studietur! Det er en oplevelse for livet som jeg tror du vil komme til at fortryde ikke at have taget med på. Det virker også som at du helst vil på studietur smiley Gør hvad du føler for smiley

• #5   17. jan 2016 Jeg må vente til jeg har snakket med min far næste weekend, hvis jeg er heldig kan jeg låne penge af ham til kørekort, for når jeg får SU, kan jeg ligge 2000 kr. Fra hver måned, så har jeg nok til USA efter 7 måneder smiley Og ellers må jeg opgive kørekort, selvom det ville være hyggeligt at tage med min veninde smiley

• #6   17. jan 2016 Jeg må vente til jeg har snakket med min far næste weekend, hvis jeg er heldig kan jeg låne penge af ham til kørekort, for når jeg får SU, kan jeg ligge 2000 kr. Fra hver måned, så har jeg nok til USA efter 7 måneder smiley Og ellers må jeg opgive kørekort, selvom det ville være hyggeligt at tage med min veninde smiley

• BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #7   17. jan 2016 Helt klart studieturen. Kørekort kan du altid tage. Du kan derimod ikke altid tage på studietur smiley

• #8   17. jan 2016 Studietur.
    Som andre skriver, kan man altid tage kørekortet, og hvis du alligevel ikke kommer til at kunne køre ret meget, kan du risikere at blive mere usikker når du så endelig skal køre, fordi du ikke får kørt tit nok - man får nemlig ikke rigtig erfaring når man tager kørekort, den får man først bagefter.

• #9   17. jan 2016 Mht. det med at være 25 år, så må du jo snakke med din mor evt. - så ER det jo altså heller ikke værre ift. forsikring m.v. - der er noget højere selvrisiko og den slags, men jeg synes da måske det er lidt ærgerligt ikke at kunne "optjene" år på kørekortet, erfaring og stabilitet, fordi du ikke må køre din mors biler før du er 25.

Jeg ved ikke hvad du skal vælge - jeg har aldrig været på studietur smiley Så jeg aner ikke hvad man går glip af - personligt havde jeg nok taget kørekortet i din situation, men sådan er vi så forskellige.

Men helt klart, kørekortet kan man altid tage, - noget andet er, får du brug for det lige foreløbig, hvis du alligevel skal med bus osv.?

Jeg kender desuden flere som har fået SU, og taget SU lån, for at ta' de penge og sætte ind på en konto, med okay renter og har ladet pengene "avle" derinde smiley Og så senere betalt SU lånet tilbage og haft penge i overskud fra renterne. Det er jo også en mulighed, hvis man kan det.

Men synes nu ikke nødvendigvis man skal tage kørekortet med en veninde, så er det jo heller ikke vigtigere at kende en der smiley Det er x-antal teori aftener og så ellers ud og køre jo.

• #10   17. jan 2016 Jeg havde helt klart valgt studietur, kørekort kan du altid tage, også selvom det bliver uden en veninde. Jeg tog det sådan et sted, hvor man sad ved hver sig computer og blev undervist igennem, så der var alligevel ikke så meget kontakt med de andre smiley
    Du skal selvfølgelig helt selv om du gerne vil have arbejde, men jeg fik arbejde to måneder inden jeg fyldte 18, så det kan altså godt lade sig gøre smiley

• #11   17. jan 2016 Arbejde kan ikke lade sig gøre, da jeg bor i en lille by, hvor der er sådan 2 butikker smiley Skal jeg arbejde andre steder kan jeg ikke komme hjem når jeg får fri smiley

• #12   17. jan 2016 Nej okay, det kan jeg godt se så smiley

• #13   17. jan 2016 Men snakker med min far næste weekend også må jeg vælge efter det smiley

• #14   17. jan 2016 Det kommer helt klart an på hvem man er.
    Personligt ville jeg helst gerne slippe for studieture og et kørekort ville jeg klart have foretrukket at have den dag idag. Men er man en social person, vil man sikkert foretrække studieture og tage kørekortet senere.

• #15   17. jan 2016 Von Fancy: Jeg er introvert så det batter, og ville alligevel foretrække studieturen. Har været på et par stykker, hvor jeg har tilbragt meget tid for mig selv, men har virkelig haft glæde af dem alligevel

Kommentér på:
Kørekort vs. USA

Annonce