Handicappet kanin unge {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen,min kanin fødte her for 12 dage siden og har fire sunde og raske unger, hun har en femte, men jeg er overbevist om den er handicappet.
De sidste fem dage har jeg ærlig talt gået og ventede lidt på jeg skulle finde den død, er ubeskriveligt glad for det ikke er sket endnu, men han er lille og ser anderledes ud end de andre, de andre er store sunde kanin unger, ham her han har et meget stort hoved, med en bule foran, tynd men dog ikke så tynd, altså Mary fodre ham og jeg har også flaske fodret ham lidt da jeg gerne vil have han overlever han spjætter som de andre kaniner når han bliver taget op, men han ser bare så anderledes ud, hans hoved er blødt i forhold til de andre kaniners og han ser lettere spastisk ud.
altså han er i live spjætter som de andre og ud over hans underlige udseene virker han faktisk helt fin, kan han være handicappet? og hvad skal jeg gøre? vil ikke have han dør hvis det kan undgåes !!!
nov 2013
Følger: 17 Følgere: 25 Gnavere: 5 Emner: 40 Svar: 414
Følger: 39 Følgere: 202 Gnavere: 2 Emner: 14 Svar: 423
Er begge dine kaniner dværg racen, for så kan der komme de såkaldte dværgunger som kommer inden for disse racer. Det vil sige, den har arvet begge dværggener fra forældrene og er altså Dværg, og disse overlever ikke længe. (Google evt. peanut bunny)
dec 2015
Følger: 29 Følgere: 42 Gnavere: 8 Emner: 8 Svar: 112
faren er dværg og moren har muligvis lidt dværg i sig, det ligner lidt den nederste, men han er større og har et udbulet ansigt hvis det giver mening, han ligner et får i ansigtet!
(men den siger de oftes kun overlever i nogle dage? han er 12 dage nu og det var for omkring 5 dage siden jeg opdagede han så sjov ud)
skal nok gøre mit bedste med billede, men min telefon driller
Her kan du se en, som er så gammel den er ved at få øjne.
- Men igen, noget letter at komme med ét ordenligt bud. Når man har set ungen, men ud fra hvad du beskriver. Og at du fortæller, den minder om den jeg viste billede af. Så vil jeg tro det er sådan en og så har den desværre ingen god fremtid.
http://gardenshedbunnies.weebly.com/peanut-who-lived.html
Det er jo bagsiden af medaljen, når man får unger. At man nogle gange skal være, herre over liv og død.
dec 2015
håber det er det rigtige at gøre!
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Min lillesøster købte i sin tid sådan en kanin;
http://www.gnavergalleri.dk/galleri/13366-kanin_nimbus__2011_
Han (Hun?) måtte aflives, pga alt for mange fejl.
Den stakkels kanin skulle have været aflivet fra start af - dobbelt dværggen er ikke noget man bør holde liv i.
apr 2010
Den her unge, havde efter al sandsynlighed også dobbelt dværggen - den var så død ved fødslen.
- Er en unge min hun fik her i november.
Så de fleste dør, men nogle overlever - synes også at huske at Lisa/LGF Kaniner havde en som blev ret stor og klarede den i noget tid men måtte aflives?! Uden at være sikker.
jun 2015
Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
dec 2015
Ang. aflivning af ham så tænker jeg på handicappet børn, dem afliver/ abotere man ikke bare, og så længe han ikke lider synes jeg virkeligt han skal have en chance, han er på dag 12 nu, han er aktiv og mary fodre ham og nusser ham stadigvæk, hun har i hvert fald ikke afvist ham så synes han skal have en chance!
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
Kaninen ved jo ikke hvad den går glib af, ved at dø før livet knapt er begyndt.
apr 2010
Vi afliver heller ikke vores gamle eller dødeligt syge, vel? Så drop dog de sammenligninger, dyr og mennesker i mellem - der ER forskel og det er ikke forkert.
Dernæst, hvordan ved du at kaninungen ikke lider? Den klarer det umiddelbart kun fordi du supplerer foder og tvinger den fremad af den vej, naturen havde nok selekteret den fra.
Vil du så mene den lider, når den udvikler sig deformt, f.eks. tandsættet? Fordi kroppen ikke udvikler sig rigtigt og dermed ikke giver plads i kraniet?
Jeg siger på ingen måde at du skal gå ud og aflive, men jeg synes du skal virkelig overveje kaninens livskvalitet, hver gang du håndterer den og vurderer status på den - hele tiden have i tankerne, for hvis skyld er det her...
Jeg kender ikke til nogen eksempler på dobbelt dværg-gens unger, der klarer den i længere tid - eller jo, men der er det godt nok IKKE dyrets eget velbefindende der er i højsædet, men ejerens og sensationen i at have sådan en kanin, og så er man sgu ude på et skråplan.
aug 2015
Følger: 14 Følgere: 22 Gnavere: 2 Emner: 8 Svar: 65
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
dec 2015
kan fortælle jer alle han er død i går aften helt naturligt hvilket jeg selvfølgelig var klar over kunne ske/ ville ske.. så desværre nåede han ikke at leve i mere end 12 dage. forhåbenligt led han ikke, jeg mener dog ikke man kan sige at det er bedre at slå ham ihjel fordi han er ung og ikke har oplevet livet så meget endnu han fortjente en fair chance, og jeg fortryder bestemt ikke jeg gav ham den, han var syg og det vidste jeg godt fra starten af, men så hellere lade naturen gå sin gang, det gjorde den hvilket gør vildt ondt, jeg kommer til at savne ham helt vildt og er ked af han ikke nåde at i det mindste se verdenen som hans søskende, men sådan skulle det være. i dag begraver vi ham og så vil han for altid blivet husket som min lille peanut!
vi kan have en lang diskution omkring hvorvidt man burde aflive eller ej, men min mening er alle skal have en fair chance og det fik han.
nov 2013
Følger: 17 Følgere: 25 Gnavere: 5 Emner: 40 Svar: 414
aug 2015
Følger: 14 Følgere: 22 Gnavere: 2 Emner: 8 Svar: 65
R.I.P Peanut
okt 2015
Følger: 20 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 33
gør mig ondt for dig at den døde
dec 2015
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
okt 2015
Følger: 20 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 33
vidste ikke du havde en dyrlæge indover - men er det gjort, kan man ikke gøre meget andet
dec 2015
Jeanette du kunne ikke vide der var dyrlæge ind over, det havde jeg jo ikke nævnt før nu :)! og kan kun sige jeg bestemt er enig med dig i at man ikke skal have dyr hvis man ikke har råd til dyrlæge!
ja der er fire små engler tilbage og puha som de løber rundt, kigger ud af reden er hvis ikke det rigtige ord, de hoppe og farer rundt i buret!
Handicappet kanin unge