{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
343 visninger | Oprettet:

undren over annoncer ? {{forumTopicSubject}}

er jeg den eneste der kan undre mig lidt over at man kan støde på en købs annonce herinde, hvor brugeren fortæller at den gerne vil overtale folks dyr gratis hvis de ikek gider at have den mere, men den samme bruger har en salgsannonce med både kaniner og marsvin fordi brugeren ikke har pladsen eller riden til dem ?

Jeg kan også undre mig lidt over alle de han kaniner der står til avlsrådighed, men der findes hverken sundheds oplysninger for dem eller nogen viden om hvor de egentligt kommer fra og hvilke racer der er i dem ?
Undskyld det var lige aftens undren

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  undren over annoncer ?
  • #1   8. aug 2010 Jeg er enig i at der er helt vildt mange hanner til rådighed til avl, jeg har bla. set en med så vild en øjenbetændelse at pelsen rundt om begge kaninernes øjne (faktisk i så stort et område at det gjaldt næsten hele kaninens hoved) var dækket af vådt snask. Det var simpelthen så ulækkert og synd at se på, og ejeren af annoncen påstod hårdnakket at kaninen ikke fejlede noget, og at det uanset hvad ikke ville blive givet videre til ungerne. Genetisk videregivelse eller ej, det er stadig ikke iorden med en sådan annonce.

Jeg må dog tilskrive mig at være en af dem, der har en annonce med 'kommende kuld.' Dette skyldes at jeg har fået ret mange henvendelser over pb omkring Joeys unger fordi jeg har skrevet at hun muligvis skal have et kuld snart i hendes profil - så jeg oprettede en annonce med grundig beskrivelse af hannen, hvad jeg forventer af kuldet, farver osv, så interesserede kan kigge med der. Det synes jeg ganske enkelt er nemmere :o) Dog er det ikke et 2011-kuld, Joey skal parres i næste weekend smiley

• #2   9. aug 2010 Ja, det virker godt nok lidt sært at tage imod dyr andre ikke kan have, når man samtidig slet ikke har plads til de dyr man allerede har.

Hvad angår hanner der udlånes til avl, ville jeg nok personligt forvente, at personer med en hun de ville have parret, selv ville henvende sig for at få mere info.
    Men i det store hele kan jeg slet ikke se ideen i at udlåne hanner til avl.
    Som regel ved folk der avler ganske udmærket hvilke hanner der er avlsegnede, så de spørger selv på dem. Der er derfor slet ikke behov for at "ordentlige" dyr får oprettet annoncer rundt omkring, hvor der står at de udlånes.

Men mon ikke det kommer sig af, at det er ret normalt blandt større dyr som hunde og katte, at man udlåner hannen til avl?
    Men her ser man jo heller aldrig annoncer for de "rigtige" avlsdyr... Man ser kun for dem, der ikke er noget videre...

• #3   9. aug 2010 tjaeh den slags annoncer støder man osse på, på f.ex. gul&gratis.. specielt af 'lille-louise-typen'... og de bliver tøsefornærmede hvis man spørger om det ikke var dem som lige havde sat en masse tilsalg fordi de ikke havde tid eller noget.

Når det gælder udlån, så låner jeg ikke mine hanner ud. Vennetjenester til mine gode veninder hører så ikke herunder.
    Men jeg kan ikke se ideen i at JEG skal have besværet med den daglige opbevaring af hanner, for at en eller anden tilfældig person bare skal høste goderne og slippe for besværet. Oveni det, så er der altid risici for sygdom, smitte m.m. når man lader dyrene rejse rundt på tværs.
    Og til sidst, så findes der kedelige tilfælde hvor der sker grimme ting med dyrene, fordi den anden part ikke lige har samme opfattelse af dyrehold og hvornår man søger dyrlæge, som man selv har.

• #4   9. aug 2010 Sweet Leaf:
    Ofte indgår der jo en eller anden form for handel ved udlån af hanner.
    Man får første eller andret til at vælge unger, for et beløb for hannens service e.l.

Jeg siger ikke at det gør det bedre, men det gør at dem med hanner, måske har nogle bagtanker smiley

• #5   9. aug 2010 selvfølgelig - det er jo logik for agerhøns.
    Men det ændrer stadig ikke på at mange helt glemmer at lave aftaler istand mht dyrets pasning og mht dyrlæge.

• #6   9. aug 2010 Ja det lyder jeg underligt folk tager imod dyr som de bare sælger videre. Kunne forestille mig det har noget af gøre med personen vil tjene penge. Altså får dyr gratis som man sælger for en 50'er eller en 100 kronsedel.

• #7   9. aug 2010 Det kan vel også have noget at gøre med venlighed. Stald M modtager f.eks. kaniner ind til omplacering fra folk der bare skal af med dem, og sælger dem videre til et godt, nyt hjem.

• #8   9. aug 2010 Den store forskel ligger jo nok i, OM man er åbenlys med at dyrene skal til omplacering eller ej.

For der er jo mange som er flinke og tager dyr ind til videreformidling.

Omvendt er der så osse dem, hvor det på intet tidspunkt fremgår at personen reelt set er en 'mellemhandler'.. og det er jo sådan halvsuspekt.

• #9   9. aug 2010 Ja, det har du selvfølgelig helt ret i.

Kommentér på:
undren over annoncer ?

Annonce