778 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Anne P
Anne P
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19

åbenbart dyremishandling 😣😫 åbenbart dyremishandling 😣😫

jeg oplevede simpelthen noget af det mærkeligste for lidt siden???.

jeg sidder i haven med Pelle hvor han altid er med ude, normalt er hele haven hegnet ind men pga vi er ved at få plantet ny hæk ud til vejen er der ingen hegn der og Pelle render derfor i toppen af sit bur som er ret stort, omkring 120x60 tænker jeg.

en ung pige går så forbi ude på vejen med sin hund og inden vi når at opdage noget begynder hun at råbe og skrige og komme ind i haven, jeg var en dyremishandler og hun ville tage kontakte dyrenes værn og politi osv... jeg bliver helt befippet og siger til hende hun skal pisse af med sin hund fra vores have (den skræmmer tydeligt Pelle) og hvad fanden hun har gang i at komme anstigende på den måde.

jeg er i dyb chok!, jeg ved virkelig ikke hvad vi har gjort forkert her og håber da næsten at hun kontakter politiet og dyreværnet da ikke mange dyr har det så godt som vores Pelle (frikanin, buret er hans hule og vi går meget op i hans kost og sundhed hvilket man ikke er i tvivl om når man ser ham på trods af hans nu 9 år)..

skulle simpelthen lige ud med mine frustrationer, ved slet ikke hvad det ligner eller hvad pokker jeg har gjort galt?!!! 😣😳

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  åbenbart dyremishandling 😣😫
  • #1   9. aug 2015 Der er alt for mange uvidende mennesker som har set for meget Dyreværnet og Linse, og lige skal have det lidt bedre med sig selv, ved at overdrive fanatismen og påberåbe andres fejl, om de er der eller ej.

Ingen spørger længere, men antager og hopper til konklusioner - det er skræmmende, usmageligt og fjendsk!

Hvis det var mig, så ville jeg ryste det af mig og tænke, oh well... Hvis der reelt set var noget galt, så er man da ikke for kvik hvis man tror at sådan en opførsel vil føre noget brugbart med sig, nærmest tvært i mod.

• #2   9. aug 2015 Hun må slet ikke gå ind i jeres have uden jeres tilladelse.. Det er ulovligt..

Ang. kaninen så kommer det jo an på flere ting

Hvorfor sidder den på toppen af buret?
    Var det midt på dagen og i solskin?

• Anne P
    Anne P Tilmeldt:
    maj 2014

#3   9. aug 2015 jeg ryster dælme os på hovedet og som sagt så håber jeg sgu næsten hun ringer til politiet eller andre for det er godt nok for komisk hvis der er noget herhjemme der skulle indikere dyremishandling 😄

• #4   9. aug 2015 Haha, hvis hun kommer en anden gang, og du har overskudet til det, kan du da lige sige til hende, at når hun alligevel ringer til politiet, så kan hun melde sig selv for ulovlig indtrængen ved samme lejlighed - haha

• Anne P
    Anne P Tilmeldt:
    maj 2014

#6   9. aug 2015 beltane: han sad ikke på toppen af buret. han sad på græsset med toppen af buret som indhegning, det passede med at jeg havde placeret det således at der var halv skygge/halv sol på det område han så kunne rende på og han havde vand, det var her i eftermiddags og han rendte glad rundt og spiste og gravede inden hun kom ind med sin hund, jeg sad i haven med ham og nød solskinnet som så mange andre dage..

• Anne P
    Anne P Tilmeldt:
    maj 2014

#7   9. aug 2015 furrytails, jeg overvejede os at ringe til politiet selv, men tænkte at det gad jeg bestemt ikke spilde deres tid med, manden min mener hun kan have troet at det var en hund eller kat jeg havde siddende i bur på den måde?, jeg ved sgu ikke hvad jeg tror ellers, kan virkelig ikke se hvad jeg skulle have mishandlet min lille dreng med..

• #8   9. aug 2015 Glem den tøs, der er årsag til hele miseren - hun er ikke det værd.

• #9   9. aug 2015 Uden at nævne navne er der nogle som huserer pt som mener at alt hvad der omhandler bur og singlehold af kaniner er dyrplageri. Og de er ikke blege for at opfordre hinanden til at melde det eller gå ind og spørge om de ikke godt må redde kaninen. Og det du har været udsat for kunne de sikkert også finde på.

• Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    jun 2015

Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 59
    #10   9. aug 2015 Jeg googlede lidt ikea hacks bure igår, men ved alle de hjemmelavede bure der var der, var der "dyremishandlings kommentarer", fordi hvis de ikke var mindst 180x60x60 var de ALT for små til en enkelt kanin (...åbentbart uanset størrelsen på kaninen også....). Og det ville naturligvis være dyrmishandling kun at have en, og så skulle buret være endnu større.
    Selv hvis det var en kanin der kun ville være lukket inde få timer om dagen, ville det jo være dyreplageri...

• Anne P
    Anne P Tilmeldt:
    maj 2014

#11   10. aug 2015 jamen for pokker da, jeg kunne da nemt forstå hvis Pelle stod i et fast bur i haven, men her var det altså ret tydeligt at det kun var for at få lov at hygge i haven i og med underdelen ikke var med og jeg sad derude sammen med ham:). men hvis det er grunden til hendes skaberi så er hun da næsten velkommen til at komme alle andre dage og se hans "normale bur" der er vores hjem på 140 m2+en indhegnet have der er 10x30-40 meter 😄, en hver idiot der bare har sat sig lidt ind i kaniner ved da os hvor uansvarligt det er at have en han kanin sammen med andre kaniner og det bestemt ikke er et behov, Pelle elsker at være social men det med andre mennesker, han er MEGET tydeligt en hankanin og tør slet ikke tænke på hvad der ville ske ved at der kom en anden kanin ind på hans territorium 😳

• #12   10. aug 2015 I England går vejledningen som regel på at man skal have to kaniner sammen og at de skal løbe frit i huset som en hund eller en kat.
    Det er ikke for at sige at du gør noget forkert, blot for at fortælle at det variere fra land til land hvad man mener er korrekt dyrehold smiley

• #14   11. aug 2015 Jeg tror ikke, at man generelt kan sige, at der i England anbefales, at kaninerne går 2 og 2 sammen. Ingen opdrætter af udstillingskaniner ville kunne leve med, at kaninerne får bidsår, kastrerer hinanden, eller blot får revet hår ud p.g.a. en burfælle.

• #15   11. aug 2015 Jørgen: I England er det generelt ved at vinde ind, at kaniner er selskabsdyr der skal kunne leve frit i hele huset.
    Hvis man sidder og læser med rundt omkring på engelske fora, er det den helt generelle holdning der lægges for dagen, at det er sådan kaniner bør holdes, i kæledyrsøjemed.

Nu fandt jeg tilfædigvis noget af det Karina J refererede til, og det er sådan en typisk engelsk indgangsvinkel til det at holde kaniner.

Kommentér på:
åbenbart dyremishandling 😣😫

Annonce