{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Hvornår må de starte med at springe?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen, min veninde har fået kanins unger og jeg får en af den når de er gamle nok (8 uger). Jeg skal bruge den som spring kanins og måske starte nogen stævner, men mit spørgsmål er, hvornår er de gamle nok til at man kan begynde at lære dem det?.

Tak for svar smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår må de starte med at springe??
  • #2   1. jul 2015 Når den er 11-12 uger må den hoppe 10 cm max.
    Når den bliver 14-15 uger må du sætte og til 20 i højde og længde max.
    Når den bliver 4 måneder kan den starte mini. Når den bliver 5-6 måneder kan man træne Let med den (målene kan du finde på nettet), så kan du lidt efter lidt sætte mere op smiley

Håber det var til at forstå.

• #4   1. jul 2015 Det må du sige alt det du vil smiley
    Kaninen synes at det er sjovt at hoppe det er derfor vi hopper smiley

• #5   1. jul 2015 Og desuden hopper man kun 1 gang om ugen og, hvis kaninen ikke gider så får den lov til at slippe. Vi hoppet kun med kaniner der synes det er sjovt smiley

• #7   1. jul 2015 Solsikkegården-

Tusinde tak for svaret smiley

• #8   1. jul 2015 Nej, men mine kaniner hopper fordi de synes det er sjovt. Jeg har heller ikke tålmodighed til at træne en kanin der ikke gider op! Kaninerne brækker ikke benet af det? Jeg har set kaniner til stævner hoppe ind i spring, hvor de ramte meget uheldigt, men det er jo ikke lige hver dag at en kanin brækker benet af at hoppe, (som de jo er bygget til)

• #10   1. jul 2015 L - det skulle ikke blive en debat om kaniner er bygget til at springe eller ej, fordi uanset hvad skal den være spring kanin..

• #12   1. jul 2015 Syntes du skal lade vær med at skrive mere på dette forum hvis du ikke svare på mit spørgsmål!

• #14   1. jul 2015 Hvordan vi gøre, svarer jeg lige på senere når jeg kommer hjem smiley

• #15   1. jul 2015 Når du får den hjem skal du først lade den falde til inden du både begynde at seletræne den eller hoptræne den.

Når den er faldet til kan du begynde at seletræne den. Den skal lærer at acceptere selen, styres rundt og stoppes. Og du skal ikke begynde at hoppe med den, før den kan dette, ellers er det ris til egen røv senere.

Når den er vant til selen kan du begynde at præsentere den for små spring, hvor der er et par stykker på stribe, så den samtidig lærer at søge springene. Det er vigtigt det ikke er særlig højt i starten, da det kan gøre den ikke har lyst eller mister modet.

Vi har ikke som sådan alder på når vores begynder at springe, det er meget forskelligt fra unge til unge, men omkring 3 måneder begynder de fleste at se spring for første gang, og det første stykke tid er det som de lige har lyst, alt efter hvordan de er og reagere smiley

Når kaninen er 4 måneder må den begynde at deltage i mini konkurrencer, men der er ingen der siger det skal trænes der smiley
    Og det samme når kaninen er 6 måneder må den deltage i let, men det samme gælder her som med mini, er kaninen ikke klar, så vent, og præsentere den for noget som man ved den kan smiley

• #16   1. jul 2015 Hvis en kanin har kunne brække et ben på 10 cm, så har den godt nok haft svage knogler...
    Tror aldrig jeg har oplevet en kanin brække et ben ved et spring, ikke engang højde eller længde.
    Eller også har man grebet det forkert an..

• #19   7. jul 2015 "L - det skulle ikke blive en debat om kaniner er bygget til at springe eller ej, fordi uanset hvad skal den være spring kanin.. "

Fuldstændig enig med Maria! Men husk nu.. Har kaninen ikke lyst, så skal den ikke tvinges! Ikke alle kaniner har lyst til at hoppe.
    Hvis du vil være sikker på at få en der har glæde af at hoppe skal du nok finde en hopavler hvor det nærmest ligger i blodet.
    At tvinge dyret, det er synd.

• #20   9. jul 2015 Vil selfølgelig ikke tvinge den til noget. Vi skal have to så mund ikke en af den gider smiley

Kommentér på:
Hvornår må de starte med at springe??

Annonce