1.015 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Flyttet eksamen = -03?? Flyttet eksamen = -03??

Okay her får i lige en detaljeret beskrivelse af hvad der er sket.

Det starter på en dansk fagdag, hvor vi skal skrive ned hvornår vi helst vil til dansk mundtlig eksamen. Vores lærer åbner et dokument vi skal skrive os ind på. Jeg skriver mig på til Torsdag d. 4. Juni, kl. 13:15, for det passer med bussen. Da jeg havde skrevet mig på dokumentet, skrev jeg det i min kalender så snart jeg kom ned på min plads, så jeg vr sikker på at have styr på det. Vores lærer fortæller så dagen efter at der skal ændres lidt, i den forstand at der skal flyttes en anden elev, fordi der ikke må være 2 ens emner lige efter hinanden. Vi får flyttet dem i timen, og vores lærer nævner så at der skal ligges en pause ind torsdag. Det tænker jeg ikke videre over, fordi at jeg jo nok ville få afvide hvis jeg blev rykket.

Onsdag d. 3 Juni:
Jeg tager til Silkeborg for at mødes med min veninde, så vi kan tage hjem til hende og lave dansk og øve. Min venindes mor henter os og kører os til Them. Da vi kommer til Them, når vi ind af døren, og sætter os i sofaen, hvor jeg så kan se at min lærer har haft ringet kl. 13:09. Jeg slår det hen, for der var ingen grund til han skulle ringe til mig. Min veninde og jeg går ind på hendes værelse og går i gang med dansk. Da min lærer ringer anden gang bliver jeg i tvivl, og går ind på Elevintra for at kigge min tid og dato. Da jeg kommer derind kan jeg se, at jeg er blevet flyttet til Onsdag. Jeg ringer til min lærer, men der er optaget, så jeg venter og går halvt i panik. Min lærer ringer til mig og fortæller at jeg skulle have været oppe for ½ time siden, jeg fortæller at det har jeg lige fundet ud af, hvorefter min lærer slutter af med at sige han lige ville se hvad han kan gøre. Han skriver så til mig efter 9 minutter, at det bliver taget som en udeblivelse, og jeg ikke skal op torsdag.

Er det okay? Altså det er mundtlig dansk, og derfor får jeg -03, fordi jeg er blevet rykket uden at jeg har fået det afvide. Hvad ville i have gjort i min situation?

Skal lige siges at min far gerne vil hjælpe mig med at klage, og evt. få slettet det, ikke lade mig komme op til reeksamen smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Flyttet eksamen = -03??
  • #1   13. jun 2015 Tror desværre ikke at der er meget at gøre hvis tiderne har været offentliggjort fra tidlig morgen af, da de så kan fremføre at det er ens eget ansvar at holde styr på tiderne... Havde selv været møg sur hvis det var sket for mig, men få dine forældre til at klage... Der er større chance for at de får det igennem

• #2   13. jun 2015 Tiderne har været offentlig gjort fra vi selv skrev dem op, og der var ingen der havde fået afvide der var noget ændret, udover min tid smiley

• #3   13. jun 2015 Hvor længe har eksamenstiderne ligget på elevplan? Det var det jeg mente... En ting er hvornår man selv ønsker at skulle op, men hvis der sker ændringer og de har ligget på elevplan i noget tid, så er det ikke skolens ansvar at give mundtlig besked, da informationen ligger frit tilgængeligt

• #4   13. jun 2015 Eller elevintra

• #5   13. jun 2015 De har lagt på elevintra siden d. 18. Maj.

ved ikke om det ændrer noget at det er 10.klasse smiley

Ændringen var først sket efter noget tid, da den ikke var ændret den 19. Maj smiley
    Men min far vil gerne klage for mig, også hjælpe mig smiley Min mor er desværre ligeglad smiley

• #7   13. jun 2015 Men det er nu en gang DIT ansvar at holde øje med dine eksamenstider - ligemeget hvad du har ønsket. Kan sagtens forstå du er frustreret men for det første er det luksus at kunne ønske hvilken dag man helst vil - fremover får du bare stukket en dato og kl i hånden og så indfinder du dig - problemer eller ej med bussen og for det andet kan alle komme og sige der er sket en fejl, de har ingen mulighed for at kontrollere hvem der har ret

• #8   13. jun 2015 Betina M
    Vi har ikke "ønsket" men selv bestemt. Han gjorde det på den måde, fordi 2/3 kører med forskellige busser.
    Jeg har jo netop intet fået stukket i hånden, men selv skrevet mig på til det tidspunkt der passede mig, også blev det ændret, uden jeg fik noget afvide.

Forestil dig du skal på arbejde, men det bliver rykket en dag tidligere uden du ved det, også bliver du fyret for det. Ikke rart vel?

Måske skal jeg ikke bruge det til min uddannelse, men skal jeg søge job vil jeg gerne have det hele i orden.

• #9   13. jun 2015 Som jeg læser det du skriver, så er I blevet bedt om at sige hvornår I gerne vil op - det har jeg oplevet før at man ligesom melder ind hvilken dag og tidspunkt man helst vil og så laver læreren efterfølgende en liste med det færdige resultat - altså det man har skrevet sig på som på ingen måde er endegyldigt den rækkefølge, men at den senere bliver offentliggjort og det så ikke er sikkert man får det tidspunkt.

Ergo mener jeg at fejlen primært ligger hos dig, der ikke har checket op på hvornår du skulle op - lærerens fejl består måske i ikke at have været tydelig nok omkring hvilken liste var den officielle og hvornår den blev lagt på - jeg ved ikke hvordan Jeres elevintra kører m.v.

Men det med at komme med et tidsønske og efterfølgende få en officiel liste er normal procedure, af hvad jeg har prøvet i hvert fald og det er immervæk en del skoler og eksamner jeg har prøvet smiley

Om der er noget at klage over ved jeg ikke, man kan prøve, - og ellers så huske til en anden gang at checke og checke en ekstra gang.

• #10   13. jun 2015 Altså han havde intet sagt om at den var den endelig eller ej, og jeg spurgte alle de andre, og de havde også forstået det sådan at den var den endelige. Det virker jo også mærkeligt at jeg er den eneste der er blevet flyttet..

• #11   13. jun 2015 Jeg synes absolut ikke at det er ok. Det må da være lærerens ansvar at infomere om rykkede tider. Den var godt nok ikke gået her...

Kæft en sur censor I må have haft tænker jeg bare. For hvis vedkommende ville have været bare en smule flink, så havde du fået lov til at komme dagen efter.

Men så er der vel ikke andet for, end at tage sygeprøven i slutningen af året.

• #12   13. jun 2015 Didde jeg må ikke komme til sygeeksamen, fordi det blev taget som en udeblivelse

• #13   13. jun 2015 Personligt ville jeg klage til ledelsen over dårlig information, og fremlægge min del af historien evt skriftligt. Hvis der oven i det kan bekræftes at samtlige andre elever har bibeholdt de tider der er angivet, på når dem hvor der er oplyst at der var lavet ændringer, tror jeg du står godt.

• #14   13. jun 2015 Æhm, det kan vi da, så det lyder meget underligt...

• #15   13. jun 2015 Det kunne min søsters årgang også, men jeg må ikke..

• #16   13. jun 2015 Få dine forældre til at hjælpe dig med at snakke med skolen..

• #17   13. jun 2015 Sikke da noget vås, se her smiley http://www.uvm.dk/Uddannelser/Folkeskolen/Folkeskolens-proever/Tilrettelaeggelse/Sygeproever?smarturl404=true

Som skrevet er det allerede i august/september; jeg ville tage den der, og så var det det.

• #18   13. jun 2015 Beltane som skrevet vil min far gerne hjælpe mig med at klage smiley

• #19   13. jun 2015 Didde jeg må ikke, desuden går jeg ikke på skolen mere efter d. 25. Juni smiley Har snakket med min lærer, og han siger at der kommer til at stå -03 på mit afgangsbevis smiley

• #20   13. jun 2015 Jeg havde gået til skolens ledelse. De bør aktivt give dig besked, hvis de vælger at rykke din tid eller dag smiley

• #21   14. jun 2015 De færreste går fortsat på skolen efter eksamen, men nogle gange er reeksamen jo nødvendig.

Ville da også prøve at kontakte skolen og få en forældre med inde over og så prøve at forklare det hele lidt nærmere og se om ikke der sker lidt mere ved det - som sagt så synes jeg da også læreren har noget af ansvaret, for at melde klart ud hvilke tider er gældende, men jeg mener fortsat at man også selv har ansvaret for at checke op på det.

Men du er også under 18, iflg din profil, så dine forældre har jo også et vis ansvar på sin vis - og synes da det vil være naturligt at de tog kontakt til læreren eller inspektøren om problemstillingen.

• #22   14. jun 2015 Rollo: jeg er for såvidt enig i det med at man selv har et vist ansvar. Der kan dog ske brølere fra skolen. Jeg har f.eks oplevet (det var godt nok på uni) at ville dobbelt tjekke tid og sted, weekenden før en eksamen, der lå en mandag. Her havde man så besluttet sig for at opdatere systemet i weekenden, og først sende det online om mandagen. Heldigvis var der ingen ændringer. For ellers havde de det med at kunne finde på at ændre på ting, ganske få dage før en eksamen. Så man kan godt komme til at stå i en dum situation pga fejl fra skolens side.

• #23   16. jun 2015 du er nok nødt til at acceptere det. Prøv at se om du ikke kan finde et turbo dansk hold på VUC du kan tage så du kan få dansk med, hvis ikke du kan komme ind på din udd. uden.

• #24   16. jun 2015 Altså der var jo gjort opmærksom på at der var en som skulle flyttes og der skulle lægges en pause ind.
    Som jeg ser det, så er det ens eget ansvar at tjekke op om tiderne nu passer.

Ingen tvivl om at det er træls, men det er ikke verdens undergang, der er muligheder for at tage det på VUC på dag og aften smiley

• #25   16. jun 2015 Det er ikke afgørende for min eksamen, men jeg er bare bange for det ødelægger min mulighed for arbejde smiley

• #26   16. jun 2015 hvis det er en folkeskole eksamen så formoder jeg du har tænkt dig at tage en egentligt udannelse derefter ( ellers står du generelt set skidt for at få job) og de fleste udannelser har dansk og andre alm. fag på højere niveau end folkeskolen.

Folkeskole niveau er det laveste af det laveste.

Så det har formentligt ikke den store indflydelse på noget når du på en senere uddannelse vil få dansk på højere niveau.

• #27   16. jun 2015 Von sortfod det er det, men selv om jeg tager og gennemføre min HHX, så vil der stadig stå -03 på mit afgangsbevis, og det skal jeg vise til min læremester når jeg skal starte på min endelige uddannelse.

• #28   16. jun 2015 Mener altså ikke at du skal bruge folkeskolebeviset til andet end at komme ind på ungdomsuddannelserne eller erhvervsuddannelserne.
    Derefter tager de videregående kun afgangsbeviset fra de adgangsgivende uddannelser.

Jeg har i hvert fald ikke skulle vise mit folkeskole afgangsbevis til andet end en ungdomsuddannelse (HG og HF), hvor jeg her på min videregående kun har skulle vise den fra HF

• #29   16. jun 2015 Rikke min uddannelse kræver kun 9.Klasse, derfor skal jeg bruge det smiley

• #30   16. jun 2015 De går altid efter det højeste niveau.
    Så hvis du bygger noget videre, så er folkeskole karakterene ligegyldige for fremtiden

• #31   16. jun 2015 Hvis du tager en anden uddannelse som HHX Så er de ligeglade med dine folkeskole karakterer, da niveauet er meget højere på HHX. Også selvom det kræver en 9. klasse er det kun HHX der tæller

• #32   16. jun 2015 Selvfølgelig kigger de ikke på din folkeskoleafgangseksamen hvis du har noget der er højere

• #33   16. jun 2015 Kunne ikke forestille mig at det var én karakter der gør forskellen, hvis der ikke er karaktergennemsnit på uddannelsen. Og slet ikke når det er folkeskole/10. klasse. 10. klasse er jo heller ikke obligatorisk.

Da jeg blev optaget på uni, skulle jeg da hvert fald ikke noget med mit afgangsbevis fra folkeskolen, - de vil kun se et gymnasielt eksamensbevis.

Og hvis du tager en HHX så vil du jo stadig have dansk og så kan du jo på den måde kompensere for -3. Altså hvis en læremester vælger dig fra pga. -3 i 10. klasse og du har bestået dansk på et højere niveau, så er der da noget galt?

• #34   17. jun 2015 Som alle andre skriver så skal du ikke bruge dit folkeskolebevis til at søge arbejde med når du tager en højere udannelse.

Lærepladser, virksomheder osv. vil altid se det hvor niveauerne er højst på, og som jeg skrev er folkeskolen det laveste niveau af alle.

Mange er gennem årene gået ud af folkeskolen med lave karakter fordi man på det tidspunkt enten ikke tager det så højtideligt eller er skoletræt eller lign.

Så det er altså ikke jordens undergang hvis du f.eks afslutter en HHX med gode karakter da det niveau er væsentlig højere end folkeskole nivau.

Kommentér på:
Flyttet eksamen = -03??

Annonce