{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

Bedsteforældre -.- {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der lider af trælse bedsteforældre?

Her i torsdags på stod min bedstefar(som intet aner om kaniner) at du gerne må bære dem i ørene, hvortil jeg siger at det gør rigtig ondt på dem. Men dertil svarer han bare at jeg læser for meget på nettet og for mange bøger, og før jeg når at svare tilbage får jeg afvide at hvis jeg ikke kan lade være med at svare tilbage kan jeg gå ned i bilen.

Det er kun 1 ud af mange gange.
F.eks. Får jeg hund her til December, også mener de (mine bedsteforældre) ikke at jeg kan flytte hjemmefra, fordi jeg aldrig vil kunne finde et sted hvor jeg må have hund. Men hvordan fa'en bliver man hundefrisør uden egen hund at øve og træne på? Og når man siger at det er ens eget problem bliver de ved med at køre i det -.-

Undskyld hvis det lyder som brok for mange af jer, så tag jer ikke af det. Har bare brug for at komme ud med det til nogen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedsteforældre -.-
  • BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #1   7. jun 2015 Jeg har heldigvis nogle perfekte bedsteforældre, som støtter mig i alt hvad jeg gør og hjælper til hvor de kan smiley

Havde dine bedsteforældre været mine, så havde de pænt fået at vide, at hvis de ikke kan finde ud af at støtte mig og lade være med at kloge sig i noget de ikke ved noget om, så skal de helt lade være med at snakke til mig.

Jeg har det sådan, at ligegyldigt om det er familiemedlemmer, så er der simpelthen ikke plads til folk der genere mig så meget i mit liv smiley De er ikke værd at spilde tid på.

• #2   7. jun 2015 Bluebunnies prøver også, men min mor er på deres side, så det er lidt svært, specielt når hun skælder mig ud for at svare igen -.- Tror bare jeg lader være med at snakke til dem, og ser hvordan det går smiley

• BlueBunnies
    BlueBunnies Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 198 Gnavere: 13 Emner: 14 Svar: 564
    #3   7. jun 2015 Ja så kan jeg godt se, at det er lidt svært smiley
    Håber da, at det kommer til at gå godt smiley

• #4   7. jun 2015 Håber jeg da også, og ellers er der jo ikke andet for end ignorere dem smiley

• #5   8. jun 2015 Well, nu ER der jo forskel på HVORDAN man giver folk "svar på tiltale" - og om man reelt set svarer igen eller ej. Dén debat har jeg pt. en del med min 14 årige lillesøster som aldrig mener hun gør noget, mens hun ret ofte faktisk svarer ualmindeligt ubehageligt tilbage, når man ikke er enig.

Vores mor er tilgengæld lidt af samme støbning som dine bedsteforældre, med gammeldags metoder omkring dyrene - nu har jeg jo så heldigvis en alder hvor det ikke er særlig relevant hvordan min mor mener mine dyr skal håndteres, men hun får en pæn forklaring på hvorfor jeg gør tingene anderledes - hvilket hun ofte afviser med noget om snobberi etc. og så ignorerer jeg det derefter og vælger at tænke at med nogle kan man tage snakken op og forklare det og diskutere det på et sagligt niveau og så er der bare nogle, hvor man opgiver på forhånd.

Mht. hund, så vil jeg måske tildels give dem ret. Den ene ting er, hvilket jeg formoder at du har tænkt over - hele problematikken i at blive hundefrisør, med at finde elevplads, selv kunne betale alt og ikke altid regne med løn osv. - dén ville jeg som bedsteforældre, forældre, søster osv. også være bekymret over om der ER gennemtænkt det HELE.

Dernæst, så kan jeg ikke se hvad du SKAL have en hund for, for at blive hundefrisør - har engang haft en hundefrisør som var meget dygtig, men hun har aldrig haft hund selv, tætteste hun kom var en kæreste med en labrador og der var jo ikke voldsomt meget pelspleje i - hun fandt bare ud af at hun havde flair for det og øvede sig først på venner og bekendtes hunde og så begyndte hun at ta' en skilling for det.

Men dine bedsteforældre HAR en vis pointe i, at det altså ikke bliver nemt at finde et sted hvor man må have hund - og det er DYRT at have hund og jeg synes faktisk ikke man bør gøre det med en økonomisk usikker fremtid uden en god opsparing.

Jeg boede det første år ude, uden hund - hvilket nok var meget rart, lige at opdage hvor meget der egentligt var at tænke på rent økonomisk m.v.

I dag har jeg 5 hunde smiley Ville ikke undvære dem, men at finde et sted at bo bare med én hund er jo noget nært umuligt og hvis man finder det, enten noget gammelt dyrt elendigt møg eller bare generelt noget halvdyrt smiley

Vil du have hund, så håber jeg da bare du har gennemtænkt alt positivt og negativt i forhold til både den udd. du ønsker dig, også økonomien i det - og også hvad du kan tilbyde en hund af liv og om du har styr på alt økonomisk mv i at flytte hjemmefra - der kommer mere end man lige tror og det er dyrt at skulle starte op med ca alt - alle mulige små inventar-dele, få fyldt madskabene op med basis ting, få startet tv, internet, forsikringer, licens, danmark medlemskab osv.

At ens bedsteforældre ikke kan forstå ens dyrehold, det er hvad det er - så må man lukke ørerne og lade være med at tage debatten, det er nogle gange nemmest smiley Dét praktiserer jeg en del. (Ingen almindelige voksne har jo så mange hunde eller kaniner!)

• #6   8. jun 2015 Når jeg kommer i lære ligger lønnen på 15000-17000 kr. Og jeg kan ikke leve uden hund. Jeg har styr på udgifter, Har tænkt på hvis nu. Blandt andet tager jeg arbejde hvis jeg ikke kan finde praktikplads, og finder evt. Noget jeg ellers ville være, som f.eks. Berider smiley Jeg ved at mine bedsteforældre bare er bekymret, men de nægter at høre hvad jeg har at sige, og de kan simpelthen ikke tåle at de ikke altid har ret.

Udanset hvad flytter jeg hjemmefra når jeg er 21 år. Selv det er de uenige i, de mener jeg burde flytte hjemmefra så snart jeg bliver 18 år, på trods af alle mine ældre søskende flyttede efter 21 smiley

Er allerede medlem af Danmark osv. smiley Har prøvet at lægge budget, og der havde jeg ikke regnet støtte osv. Med smiley Men håber på en praktikplads i Rønde smiley

• #7   8. jun 2015 Ja, men 15-17k før skat (formoder jeg, ellers er det da enormt godt lønnet) er jo heller ikke meget udbetalt - når alt skal betales smiley

Men aner ikke om situationen har ændret sig, om det er nemmere at finde elevplads i dag indenfor faget end ellers - vel mere fremtid i hundefrisør end berider, især hvis du kan trimme ordentligt.
    - Du kan jo øve dig ved at tage kurser indtil elevplads og når du har lidt styr på det, så begynde at tilbyde det til andres hunde til en lav pris for at få øvelsen? At øve sig på sin egen - afhængig af pelstype - giver jo ikke SÅ meget øvelse igen!

Men hvornår du skal flytte hjemmefra er vel kun op til dig og dine forældre, om det bliver 18, 21 eller andet tidspunkt, kommer vel an på så meget - der kan ske med på de næste par år og hvem ved om der lige dukker den rette plads op inden eller lignende.

Men bedsteforældre vil gerne blande sig i meget, nogle gange fordi de mener de ved bedre - oftest i misforstået godhed. Min mormor siger så meget nogle gange og har en frygtelig masse gode idéer om hvad jeg skal og hvordan og... Om ikke andet er vi da nået til punktet hvor uddannelses-emnet er gået i bero og vi bare generelt ikke snakker om hvad jeg laver (Jeg er sygemeldt) - for det er jo pinligt, så der er ligesom indgået fælles enighed i familien om at det slet ikke nævnes smiley

Familier smiley

• #8   8. jun 2015 Altså har klippet min mors venindes hund, min klassekammerates hund osv. Og var også i praktik i en salon smiley Men når jeg begynder på HHX vil jeg gøre en del mere ved det end jeg gør lige nu, bare for at kunne forbedre mig mest muligt smiley

• #9   8. jun 2015 Dine bedsteforældre er vist bare en bestemt type, men det er jo reelt ikke deres skyld, at din mor siger at du ikke må svare igen. Og som Rollo siger, er det meget svært at sige hvordan der egentlig er blevet svaret på tiltalen.
    Det nemmeste er faktisk bare at accepterer at ens forældre og bedsteforældre er på en given måde (så længe der ikke er et misbrug inde over deres liv, eller lignende).
    Du kan ikke lave om på dem, men hvis du ved at de har nogle meget markante holdninger, så undgå emnerne hvor de har dem. Det der med kaniner f.eks. du kan sige nå, eller sige at du er uenig, færdig bum. Du får ikke noget ud af at tage debatten med dem. Det bliver bare til en ren hvem-kan-vide situation, hvor ingen lytter på hinanden, når man går sådan ind i det.

Mht at flytte og få hund, så er det igen noget der bare er nemmest at sige nå til.
    Der er ingen der siger at man absolut skal tage alle diskussioner med folk, heller ikke når man på forhånd ved at man ikke bliver enig. Og de har jo til dels ret. Det kan være vanskeligt at finde bolig når man har hund. Som hundefrisør har du jo også rigtig lange arbejdsdage, og der er faktisk et ret stort frafald, fordi eleverne meget ofte melder ud at det er alt for fysisk hårdt. Det er i hvert fald et problem mine forældres hundefrisør bøvler rigtig meget med.

Men selvom du får løn under uddannelse, så får du jo ikke løn når den står på skole. Det er en selvbetalt uddannelse. Hvis dine bedsteforældre ved det, kan det jo også være de er nervøse for dig... Der kan ligge så mange ting bag de udtalelser der kommer, og når man har sat sig noget i hovedet, kan det være meget svært at se ud over det, og prøve at spørge ind til hvorfor folk siger som de gør.

• #11   8. jun 2015 Må ærligt indrømme at jeg er enig med *Furrytails* Pia N og Rollo's dyr.
    Der er meget stor forskel på hvordan man giver svar tilbage og mht hunden, kan det jo - som er blevet nævnt - tænkes at de bare er bekymret. Og når der er emner, hvor du ved I er dybt uenige, så lad enten vær med at komme ind på dem, eller lad simpelthen bare vær' med at kommenter på hvad der bliver sagt. På denne måde undgår du diskussionen - selvom det godt kan være svært at ignorere når man har en helt anden mening.

Også husk selvom du synes de kan være nok så irriterende at nyde dem alligevel.. men har desværre kun sine bedsteforældre på lånt tid...

• #12   8. jun 2015 Stine Går aldrig selv bevidst ind på emnerne, det gør de selv smiley Når jeg svarer er det ikke sådan jeg farer op og råber, jeg siger, i min optik, pænt at det altså ikke passer smiley

• #13   9. jun 2015 Men når du ved du ikke får noget ud af det, så prøv at sige nå eller okay i stedet, og så lad den ligge der.
    Alternativt kan du sige, at du ikke er enig, og så ikke svare mere når der kommer yderligere kommentarer.
    Jeg vil skyde på at mine forældre er på alder med dine bedsteforældre, og jeg har noget lignende bøvl med min far. Men det er altså nemmest bare at sige nå, når det begynder at kører ud af en tangent. Og så er der altså nogle mænd, der er på en måde, der gør at de begynder at provokerer når de bliver sagt imod, og bliver VED med at kører rundt i emnet. I de situationer kan kun tabe, lige meget hvor ret man har.

• #14   9. jun 2015 Åh hvor jeg kender det med folk der elsker at provokere... En af mine forældres naboer, som jeg har kendt hele livet, han har simpelthen sådan et gammeldags syn på tingene og kan ikke acceptere at tingene ændrer sig med tiden, eller hvert fald respektere, at man har en anden holdning.
    Jeg undgår diskussionen, mistede respekten for ham, da han havde sin hund med på besøg (får 2 års tid siden), halsbåndet knækkede og han ikke gjorde noget for at forhindre at den stak over og slog mine marsvin ihjel. Min far gjorde dog heldigvis noget så det ikke skete. Manden sad og grinede.

Kommentér på:
Bedsteforældre -.-

Annonce