Lækkert marsvin har det dårligt {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!
Jeg har et supert dejligt, men lidt sky marsvin på omkring 2-2 1/2 år.
Hun har det med at sidde inde i sit bur engang imellem, når hun ikke er ude og kravle, men generelt er hun -meget- aktiv...når hun selvfølgelig ikke hygger sig i sin hytte.
Da vi fik hende var hun meget undervægtig, hvilket hun nu igen har taget på.
I foregårs lagde min kæreste og jeg så pludselig mærke til at hun træk vejret lidt mærkeligt. Hendes mave bevægede sig lidt som om hun havde hikke og det samme gjorde resten af hendes krop.
Det virker ikke som om at hun har heeelt vildt problem med at trække vejret, for hendes næse bevæge sig ikke mere frem og tilbage end hendes partner - hverken hurtigere eller langsommere.
Problemet begyndte da jeg så samlede hende op. Jeg lagde mærke til en form for 'woot' eller 'hoot' lyd når hun træk vejret. Denne lyd er dog ikke konstant til stede, men kommer en gang imellem og bliver værre hvis at hun anstrenger sig. Men hverken hendes næse løb eller øjne var dækket i snask, og det er de heller ikke idag.
I dag har hun holdt sig inde i huset. Dog har hun spist noget hø, nippet til grøntsager og jeg har blødt noget mad op til hende så det blev en tyk pasta til hende, som hun også har spist lidt af - men ikke ret meget. Hun har også drukket vand.
Det er helt sikkert at noget er galt med hende, men eftersom at jeg ikke kan tage til dyrelægen med hende før mandag, vil jeg høre om der er nogle af jer som har en ide om hvad jeg kan gøre for at hun har det lidt mere behageligt.
Jeg håber at i kan hjælpe. Ellers må jeg tage til dyrelægen imorgen med hende.
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 8 Gnavere: 3 Emner: 103 Svar: 1.330
jun 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 8 Gnavere: 3 Emner: 103 Svar: 1.330
jun 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
nov 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Gnavere: 2 Emner: 2 Svar: 72
Lækkert marsvin har det dårligt