{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
979 visninger | Oprettet:

Ideer til høhæk søges {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået den tossede ide at flytte kaninstald og dermed lave 60 nye bure, men jeg har en ide om at jeg vil have lavet høhække imellem burene..

Er der nogen der har gode ideer eller billeder de vil dele med mig, så tager jeg gladeligt imod. smiler

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ideer til høhæk søges
  • #1   3. jun 2015 Hvis burene gerne må sidde sammen, kan man lave et mellemrum mellem burene på f.eks. 5 cm. I det mellemrum kan man så lave en høhæk.
    Der skal være trådnet i siderne (bare der hvor du vil have høhækken), og så laver du bare en kasse i trådnet i de der 5 cm mellemrum, som du kan komme hø ned i. Det vil give en smule spild i form af hø der falder på gulvet. Ellers kan man sætte en plade op i bunden af kassen, så høet bliver der inde og ikke falder på gulvet.
    Men sådan ville jeg i hvert fald gribe det an, hvis det gav mening smiley

• #2   3. jun 2015 Mine sidder bare som et V. Meget nemt.

profilbillede
  • #3   3. jun 2015 Uf, ikke min stærke side smiley
    Jeg har et høhus (Ret størt) men det er inde i buret, så kan jo ikke bruges til din idé smiley

Til gengæld synes jeg at v'et er en utroligt god idé! smiley

• #5   3. jun 2015 Ja lige præcis sådan noget jeg tænkte, rart at se billeder og høre folks erfaringer.

Mine har høhække hængende inde i burene nu, men ville bare være letterer at kunne smide ½ skive ind fra minibiggen uden at skulle ryste op osv.

• #6   4. jun 2015 Høhækkene skal være Y-formede, ikke V. Der skal også være plads til strøelse i buret, uden at det sviner høhækkens indhold til. Du kan da kigge indenfor, så kan du se, hvordan det fungerer i praksis.

• #7   5. jun 2015 Tak jørgen, det vil jeg gerne smiley

• #8   5. jun 2015 Jeg har bare en ca. 10 cm. bred bjælke under, som høhækken er fastgjort til, det er nok til, at høet ikke kommer ned i bundstrøelsen.

• #9   6. jun 2015 Jørgen har som sædvanligt ret. smiley
    Y-form er også nemmere at arbejde med, når der skal gøres rent.
    En skam I ikke var med på foreningsturen, der kunne I, udover godt selskab, have oplevet flere gode bud på velfungerende løsninger smiley

• #10   7. jun 2015 Ja jeg ved det godt Henrik, men det var jo dagen inden Lauras konfirmation, så havde ikke mulighed for at deltage denne gang...

Kommentér på:
Ideer til høhæk søges

Annonce