658 visninger
|
Oprettet:
'Gnaver program' {{forumTopicSubject}}
Vidste ikke lige hvad overskriften skulle være
Ja sad lige og tænkte på hvordan jeres uge/dags program ser ud med jeres kanin eller andre gnavere!
Altså hvor lang tid bruger i på dem om dagen, havd laver i med dem, hvor mange gange om dagen fodre du og hvor tit renser du ud ved den ?
Ja lidt random meeen er nyskerig hvad i laver med jeres dyr
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Burskift 1 gang ugentligt sådan ca.
Fodring 1 gang dagligt (aften)
Løbeture nogle gange (det variere meget hvordan vi gør med løbeture).
Ud over det har jeg faktisk ingen anelse om hvad jeg bruger af tid på dem. De står hvor jeg sover, så jeg snakker en hel del med dem. Men om vi snakker 5 min om dagen eller 5 timer ved jeg faktisk ikke *blush*
Tidsfornemmelsen har en tendens til at forsvinde når der er dyr inde over her
Det skal dog siges, at den fysiske kontakt er meget begrænset i dagtimerne, for der ligger de og sover. Så det er kun hvis jeg går forbi, og de mener det kræver en guf
maj 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Gnavere: 1 Emner: 12 Svar: 102
Sådan har jeg det også med tiden - man ved ikke helt om man har brugt 5 eller 30 min på dem
maj 2010
Synes alle jeg har spurgt fortæller de kun fodre en gang om dagen - er det bedst? Jeg fodre 2 gange om dagen morgen og aften men det ville da være nemmere bare ar gøre det en gang?
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 2 Svar: 171
Jeg er så privilligeret at være studerende, så jeg har meget hjemmearbejde og knapt så mange og lange arbejdsdage i skolen. Dvs. at mine to små pelsede kaniner er ligeså privilligeret
De er begge to indekaniner og bruger flittigt hjørne toilett og kattebakker rundt omkring i huset. Dem skifter jeg ofte især her om sommeren men ellers 3-4 gange om ugen.
Kl 04.00 bliver jeg vækket med stampen og biden i tremmerne af en lille bestemt herre, der synes at når solen er stået op så betyder det mad og hygge. Jeg deler foderet op til morgen og aften,fordi mine er alt for gode til at spise sig mætte i foder. Ellers får de hø og grønt. Jeg lukker dem begge ud i huset og lusker selv i seng igen. Så er de ellers ude i huset indtil kæresten og jeg går i seng.
De får gerne lidt forskelligt grønt i løbet af dagen og afhængigt af sæsonen. Jeg aktivere mine kaniner med forskellige øvelser; De kan komme når jeg kalder, forstår nej, ah ah og den ene har lige lært at sidde på sin numse på komando. Jeg bruger en del tid på børstning, da de begge har en del pels, men ellers så løber de rundt omkring i huset og hygger. Det kommer helt an på vejret men ellers kommer de på gåtur i haven.
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 30 Emner: 26 Svar: 89
når jeg har fri kommer alle ud og rende og nusser med dem, nogle gange komme de med op til slottet hvor de blir snakket meget med og vi hygger os og de får lov at græsse. om onsdagen bliver der renset bure.
maj 2010
Ej hvor sjovt at de kan små tricks :´D
apr 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 4 Emner: 10 Svar: 24
Jeg er nysgerrig hvad angår dig og dine kaniners liv i huset
apr 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 2 Svar: 171
Jo altså faktisk var det min hankanin der gnavede mest i ting før i tiden. Han var ofte ret voldsom og det virkede som om han fik afløb for alle hans hormoner ved at gnave og kradse i ting....men de fleste kaniner bider desværre i ting. Min hunkanin har dog også været slem og ødelagt en sofa helt selv og to mobil opladere.
Jeg er overrasket over, hvor meget det har ændret sig efter jeg fik ham kastreret. Han bed lidt af vane efter han blev kastreret, men han forstod mine komandoer relativt hurtigt med belønning af godbider. Han får da nogle gange lyst til at bide i noget, men så virker nej eller ah-ah godt. Jeg har så et værelse, hvor de små træhuse, kasse, telt, træpinde osv. der er deres og dem må de bide i lige så tosset de vil. Troede egentligt ikke de ville kunne finde ud af forskellen mellem deres og vores ting, men vi har i hvert fald ikke fået bidt nogen ting over.
Nogen kaniner kan lærer det hurtigt imens andre aldrig kan. Min pige, hun er knapt så kvik som min han. Hun var også meget længere om at lære at bruge toillettet og komandoerne. Hun kan heller ikke dem alle endnu. Ledninger har ikke været et problem da vi har sørget for at alle ledninger er utilgængelige for dem. Men bare det at gøre dem renlige er et kapitel for sig selv og komandoerne ligeså. Der skal en god potion tålmodighed til i arbejde med kaniner.
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 2 Emner: 9 Svar: 61
Tumle er indenkanin, og går frit 24/7 så han får masser af motion og har masser af mulighed for aktivering indenfor. Han har b.la. en balje med græs til grave og ligge og hygge i, en sækkestol at hygge i, tunnler rundt i stuen, hans klokke, bamse, og små skjulesteder. Han får hele tiden skiftet aktivtets ting, så han ikke bliver træt af den sammen ting
Hver dag blir der giver rent toilet, frisk hø, mad og vand og gulerrøder og andet grønt!
Ellers blir der råhygget med træning af tricks, kæl, leg og gåture udenfor.
Vi forsøger få ham ned og gå en times tid hver dag.
Tirsdag er vi til kaninhop eller træner hop.
Søndag får han rent bur.
'Gnaver program'