{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
658 visninger | Oprettet:

'Gnaver program' {{forumTopicSubject}}

Vidste ikke lige hvad overskriften skulle være smiley
Ja sad lige og tænkte på hvordan jeres uge/dags program ser ud med jeres kanin eller andre gnavere! smiley
Altså hvor lang tid bruger i på dem om dagen, havd laver i med dem, hvor mange gange om dagen fodre du og hvor tit renser du ud ved den ? smiley

Ja lidt random meeen er nyskerig hvad i laver med jeres dyr smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  'Gnaver program'
  • #1   21. jul 2010 Chinchilla:
    Burskift 1 gang ugentligt sådan ca.
    Fodring 1 gang dagligt (aften)
    Løbeture nogle gange (det variere meget hvordan vi gør med løbeture).
    Ud over det har jeg faktisk ingen anelse om hvad jeg bruger af tid på dem. De står hvor jeg sover, så jeg snakker en hel del med dem. Men om vi snakker 5 min om dagen eller 5 timer ved jeg faktisk ikke *blush*
    Tidsfornemmelsen har en tendens til at forsvinde når der er dyr inde over her smiley

Det skal dog siges, at den fysiske kontakt er meget begrænset i dagtimerne, for der ligger de og sover. Så det er kun hvis jeg går forbi, og de mener det kræver en guf smiley

• #2   21. jul 2010 Okay smiley
    Sådan har jeg det også med tiden - man ved ikke helt om man har brugt 5 eller 30 min på dem smiley

• #4   21. jul 2010 Okay jeg skifter også ved min kanin en gang om ugen og fjerner det værste en gang om dagen smiley

Synes alle jeg har spurgt fortæller de kun fodre en gang om dagen - er det bedst? Jeg fodre 2 gange om dagen morgen og aften men det ville da være nemmere bare ar gøre det en gang? smiley

• #5   21. jul 2010 God tråd:-) - sjovt at få indblik i andres liv.
    Jeg er så privilligeret at være studerende, så jeg har meget hjemmearbejde og knapt så mange og lange arbejdsdage i skolen. Dvs. at mine to små pelsede kaniner er ligeså privilligeret smiley

De er begge to indekaniner og bruger flittigt hjørne toilett og kattebakker rundt omkring i huset. Dem skifter jeg ofte især her om sommeren men ellers 3-4 gange om ugen.
    Kl 04.00 bliver jeg vækket med stampen og biden i tremmerne af en lille bestemt herre, der synes at når solen er stået op så betyder det mad og hygge. Jeg deler foderet op til morgen og aften,fordi mine er alt for gode til at spise sig mætte i foder. Ellers får de hø og grønt. Jeg lukker dem begge ud i huset og lusker selv i seng igen. Så er de ellers ude i huset indtil kæresten og jeg går i seng.
    De får gerne lidt forskelligt grønt i løbet af dagen og afhængigt af sæsonen. Jeg aktivere mine kaniner med forskellige øvelser; De kan komme når jeg kalder, forstår nej, ah ah og den ene har lige lært at sidde på sin numse på komando. Jeg bruger en del tid på børstning, da de begge har en del pels, men ellers så løber de rundt omkring i huset og hygger. Det kommer helt an på vejret men ellers kommer de på gåtur i haven.

• #6   21. jul 2010 når jeg skal på arbejde nusser jeg lidt med dem alle sammen og fodre dem og gir hø og sørger for der er vand nok. hver dag bliver der fjernet møg hos drengene da de tisser pøller meget.
    når jeg har fri kommer alle ud og rende og nusser med dem, nogle gange komme de med op til slottet hvor de blir snakket meget med og vi hygger os og de får lov at græsse. om onsdagen bliver der renset bure.

• #8   21. jul 2010 Marie Louise P
    Ej hvor sjovt at de kan små tricks :´D

• #9   21. jul 2010 Marie Louise P.
    Jeg er nysgerrig hvad angår dig og dine kaniners liv i huset smiley Jeg har selv tre indekaniner og de render rundt i stuen nogle timer om dagen. Den eneste grund til at de ikke løber løs hele dagen er at spcielt en af dem er meget slem til at gnave i alt hvad der hedder bøger, sofabordet, kasser, dvd'er osv. Lige i den her tid er han godt igang med atgnave hul under min sofa, hvilket jeg er ved at flippe ud over. Han er lukket ud i 5 minutter og så starter han. Det driver mig til vanvid. Vil jo ikke have en ødelagt sofa.. Gnaver dine kaniner også i tingene derhjemme?

• #10   22. jul 2010 Maria S.
    Jo altså faktisk var det min hankanin der gnavede mest i ting før i tiden. Han var ofte ret voldsom og det virkede som om han fik afløb for alle hans hormoner ved at gnave og kradse i ting....men de fleste kaniner bider desværre i ting. Min hunkanin har dog også været slem og ødelagt en sofa helt selv og to mobil opladere.
    Jeg er overrasket over, hvor meget det har ændret sig efter jeg fik ham kastreret. Han bed lidt af vane efter han blev kastreret, men han forstod mine komandoer relativt hurtigt med belønning af godbider. Han får da nogle gange lyst til at bide i noget, men så virker nej eller ah-ah godt. Jeg har så et værelse, hvor de små træhuse, kasse, telt, træpinde osv. der er deres og dem må de bide i lige så tosset de vil. Troede egentligt ikke de ville kunne finde ud af forskellen mellem deres og vores ting, men vi har i hvert fald ikke fået bidt nogen ting over.
    Nogen kaniner kan lærer det hurtigt imens andre aldrig kan. Min pige, hun er knapt så kvik som min han. Hun var også meget længere om at lære at bruge toillettet og komandoerne. Hun kan heller ikke dem alle endnu. Ledninger har ikke været et problem da vi har sørget for at alle ledninger er utilgængelige for dem. Men bare det at gøre dem renlige er et kapitel for sig selv og komandoerne ligeså. Der skal en god potion tålmodighed til i arbejde med kaniner.

• #11   22. jul 2010 Kanin:

Tumle er indenkanin, og går frit 24/7 så han får masser af motion og har masser af mulighed for aktivering indenfor. Han har b.la. en balje med græs til grave og ligge og hygge i, en sækkestol at hygge i, tunnler rundt i stuen, hans klokke, bamse, og små skjulesteder. Han får hele tiden skiftet aktivtets ting, så han ikke bliver træt af den sammen ting

Hver dag blir der giver rent toilet, frisk hø, mad og vand og gulerrøder og andet grønt!

Ellers blir der råhygget med træning af tricks, kæl, leg og gåture udenfor.
    Vi forsøger få ham ned og gå en times tid hver dag.
    Tirsdag er vi til kaninhop eller træner hop.
    Søndag får han rent bur.

Kommentér på:
'Gnaver program'

Annonce