561 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 40 Svar

Hvad foregår der bag skærmene derude? Hvad foregår der bag skærmene derude?

Halløjsovs, folkens smiley

Hvad laver i?
Sidder og tager mig selv i at blive ved med at opdatere siden konstant, for at se om ikke der sker noget nyt, men næh nej.

Går sygemeldt i øjeblikket, da jeg er gravid og ikke må arbejde da det kan udsætte baby for fare (meget tunge løft mv.), så jeg er needless to say noget så "frustreret" - efter nogle uger hjemme, bliver det altså kedeligt, og selv kaninerne skal jo have fred på et tidspunkt smiley

Hvor er i alle henne?
Hvad skal der ske for jer i den kommende weekend? smiley
Anyone?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad foregår der bag skærmene derude?
  • #1   9. apr 2015 Jeg har lige sat mig for at hygge lidt om Pjuskepigen. Hun har lige fået klippet pandehår, for det var blevet så langt, at det kiksede hende på næsen smiley

• #2   9. apr 2015 Det er Pjuskepigen til højre smiley

profilbillede
  • #3   9. apr 2015 Heh, synes marsvin er nogle sjove dyr. smiley
    Nu har jeg kun korthårede kaniner, så har ikke just selv "problemer" med for langt pandehår, men husker tydeligt da jeg i starten af sidste år for hyggens skyld tog forbi en marsvineudstilling.... hold nu op, sådan nogle marsvin kan blive langhårede! smiley

• #4   9. apr 2015 Haha Ja, pelsen vokser hele tiden på de ægte langhårs. smiley Den længste pels Pjuskepigen er nået op på er 20 cm i nakken smiley

• #5   9. apr 2015 20 cm.. Det er længere end svigermors hår på hovedet! smiley :D

• #6   9. apr 2015 Absolut intet. Slapper på sofaen med "For lækker til love" i baggrunden, - det kræver jo ikke meget hjerneaktivitet at følge med i smiley
    Jeg var til eksamen i går, så jeg har brugt det meste af påskeferien og dagene op til i går på at forberede mig, så jeg har fået fjernet en stor byrde fra mine skuldre nu. Jeg skal dog allerede i gang med at læse op på alt det, jeg har nedprioriteret i mit andet kursus, fordi jeg skulle koncentrere mig om min eksamen. Men i dag tillod jeg mig at holde en slappedag, har bagt kanelsnegle, da vi lige har modtaget vores nye ovn, så det blev lige til lidt aftenshygge smiley

• #7   9. apr 2015 Haha ja, det er det nok smiley Vores Puttemus er semilanghåret - altså en krydsning mellem en langhårs og en korthårs, så hun er korteste i hovedet og lang pels på resten af kroppen, der ikke vokser smiley

profilbillede
  • #8   9. apr 2015 Hvor er hun smuk, Jette! smiley

Lulle - Lyder som om at den slappedag har været velfortjent! smiley
    Hvad har du skullet op i til eksamen? Eller hvad læser du til?

• #9   9. apr 2015 Jeg læser veterinærmedicin (altså til dyrlæge) og var til eksamen i statistik og epidemiologi, skriftligt, så jeg har først svar om mindst 2 uger. Det kræver vist en del at rette de eksamensopgaver, når vi er knap 200 på en årgang smiley

• #10   9. apr 2015 Det var dælme også en del elever på én gang. smiley
    Spændende.
    Har du så planer om egen praksis på et tidspunkt eller ansættelse ved et dyrlægehus? smiley

• #11   9. apr 2015 Tusind tak! Ja det er to smukke prinsesser, vi fik købt os smiley
    Sjovt nok var vi på udkig efter en "kedelig" glathåret med pletter i brune nuancer smiley Men da vi fik set de to prinsesser hos dyrehandleren, var vi solgt! smiley

• #12   9. apr 2015 Mulle: Det lyder spændende men også hårdt smiley
    Dejligt med en fridag fra det hele så smiley

• #13   9. apr 2015 Åh det ved jeg ikke endnu, - jeg vil gerne praktisere, men nok ikke i egen praksis. Det er heller ikke så optimalt at starte op selv, før man har fået erfaring. Det får man desværre ikke meget af på studiet. Men det kun omkring halvdelen af de uddannede, som får muligheden for at praktisere, resten får job andre steder, slagterier eller andet fødevaremiljø, forskning, rådgivning osv. men ja, jeg vil rigtig gerne kunne praktisere, fordi kirurgi er noget af det, jeg synes er mest interessant smiley

• #14   9. apr 2015 Jette - Læste det godt lige på din profil. smiley
    Var selv i Tufra i går. Holder mig gerne fra dyrhandlere, da jeg synes der er så mange ting der bare ikke hører hjemme i de forskellige sortimenter, og kunder ofte får fejlagtig vejledning til deres dyr - men hvordan skal jeg dog kunne dy mig når nu jeg sådan elsker at se på guppyfisk (Får selv akvarie inden længe)? smiley

.. så også to meganuttede marsvineunger derinde. Mener nok at det kaldes crested (?), altså med sådan nogle hvirvler-agtigt-noget?
    De var godt nok søde også, og hvis ikke det var fordi jeg var helt på bar bund med marsvin skulle det nok gå "galt" en dag i en dyrhandler også. smiley

Dyrebørn er søde, så er det næsten ligemeget hvilken art. Frygteligt smiley

• #15   9. apr 2015 Lulle/Sønderhop

Det er rigtigt, det tænkte jeg ikke lige over. Selvfølgelig må man få sig noget erfaing først smiley
    Hvordan kan det være at det kun er halvdelen der bliver praktiserende?

• #16   9. apr 2015 Der er ikke jobs til flere end halvdelen smiley
    Der optages 180 nye studerende hvert år, hvilket også er ret mange, og flere end der reelt er brug for. Selvfølgelig er der også en portion, som dropper ud, men det er stadig mange og man kender jo knap alle på sin egen årgang smiley

• #17   9. apr 2015 Jeg har fødselsdag i dag, men udover det har dagen ellers været helt almindelig.
    Har dog været en enormt uheldig dag, har fået en dør i hovedet, slået hul på knæet og flere ting også. Men heldigvis har jeg haft vejret med mig smiley
    I weekenden skal vi i gang med vores nye store bure smiley

• #18   9. apr 2015 Lulle/Sønderhop
    Nårh, okay - på den måde.
    Sådan er det jo desværre med en del uddannelser efterhånden.
    Ønsker dig om ikke andet al held og lykke! smiley

Didde
    I første omgang - TILLYKKE MED DAGEN!
    Og tusind tak, for det fine vejr. smiley

Hvad er det for nogle bure i skal bygge? smiley
    Skal selv havet bygget en helt ny stald på med bure fra gulv til loft, meeen mangler dog materialerne til det endnu smiley

• #19   9. apr 2015 Aias: Mange tak skal du have! Det er hvert fald en super spændende uddannelse, selvom den er meget presset også smiley Og held og lykke med resten af graviditeten. Hvornår har du termin? smiley

• #20   9. apr 2015 Crested er når de har en hvirvel i panden smiley Ligesom Putte har.
    man kalder det hvirvler, hvis de har hvirvler på hele kroppen smiley

• #21   9. apr 2015 Lulle/SØnderhop
    Det kan jeg godt forestille mig, at det er smiley
    Mange tak!
    Jeg har termin d. 13. august, og føler mig allerede nu kuglerund. smiley
    Jeg er på intet tidspunkt i tvivl om jeg er i live da - enten sparker hun på blæren ( (eller hvor hun ellers lige kan komme til, er ubehageligt) eller også lader ryggen sig mærke smiley smiley

Må dog alligevel indrømme at der simpelthen ikke føles noget mere fantastisk end at mærke hende tumle rundt derinde. Det er en vanvittig følelse, når først det går op for én at det er det der sker smiley

• #22   9. apr 2015 Jette
    Tak for det!
    Så har den ene af disse unger været hvirvel, og den anden crested.
    Man lærer noget nyt hver dag! smiley

• #23   9. apr 2015 Tusind tak smiley Ja, det har været skønt. Tænker at det skyldes at jeg har været så sød i år ... smiley
    Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men det kommer til at være 2 bure, med 4 rum i hvert bur. Hvilket vil sige, at jeg får 8 nye bure i alt. Og så er der mulighed for også at kunne lave ekstra bure nederst, hvis der skulle være brug for det. Men indtil videre, bruger vi bare pladsen nedenunder til opbevaring. De bliver bygget ud fra to store stel til jernreoler, som måler 2 meter fra gulv til loft. Så det skal nok blive spændende smiley

• #24   9. apr 2015 Hihi ja smiley Der findes også marsvin, der har en hvid crest i panden smiley Det hedder så Amerikansk crest smiley

• #25   9. apr 2015 Didde
    Fedt, pøj pøj med det! smiley
    Tanken her er lidt af samme kaliber. Jeg har en 10m. lang uudnyttet staldbygning der bare står og venter på et formål, og det kan vi ikke have jo.
    Eftersom jeg mangler hunner i opdrættet i de "rigtige" farver, behøves der jo også bure, og jeg ved jo udmærket også godt at der bliver behov for flere bure efterfølgende - der er jo en unge der beholdes i ny og næ smiley
    Derudover ønsker jeg 2-3 "bokse" mere (her går mine hunner når de har unger. Det giver lidt mere legeplads til ungerne, og bedre udsyn over fokken for mig), på en størrelse af 4-5kvm. hver. Den jeg har nu er for lille synes jeg, på omkring 2,5 kvm. smiley - se evt. billede.

Her skal det hele bygges op i massivt træ, så det skal nok blive en halvdyr omgang. Men mon ikke det nok skal flaske sig på et tidspunkt, altsammen smiley

profilbillede
  • #26   9. apr 2015 Jette - Kan du så måske forklare mig, hvad et rosette-marsvin er?
    Er dte ikke det samme som hvirvel? smiley

• #27   9. apr 2015 Jeg har også altid kaldt det et rosetmarsvin - derfor kom mit første marsvin, som jeg havde som barn, til at hedde Rosette smiley
    Men nu om dage kalder man det åbenbaret hvirvler smiley

• #28   9. apr 2015 Tak for svar, blev lige en kende forvirret da.
    Sikke en masse betegnelser til forskellige pelstyper og farver smiley

• #29   9. apr 2015 Tillykke med fødselsdagen Didde. smiley Sikke uheldig du har været i dag smiley

• #30   10. apr 2015 Tak tak, og held og lykke til dig også når du skal i gang med dit projekt, det lyder bare rigtig godt og spændende smiley

Tusinde tak Jette! ja, men sådan går det desværre en gang i mellem. smiley

• #31   10. apr 2015 Haha ja. Men de fleste marsvin bliver kaldt kæledyr, for f.eks. et crested marsvin må kun være ensfarvet korthåret for at kunne komme ind under den race og semilanghår er ikke en race, men bare en betegnelse osv.

• #32   10. apr 2015 Mange tak, Didde! smiley

Jette - Kan forstå at det umiddelbart er en større salat af betegnelser man må sætte sig ind i. Troede det var kompliceret med kaninerne engang imellem, men kan da forstå jeg har det meget nemt smiley

• #33   10. apr 2015 Haha ja, der findes rimelig mange betegnelser. Der er et væld af farver og mange af dem, kan jeg ikke kende forskel på smiley

• #34   10. apr 2015 Jeg har en lille ekstra ferie har haft det hele ugen fordi vi har konfirmations stress men det går nok

I weekenden skal jeg til ham jeg er barnepige for fødselsdag og så skal min store bror konfirmeres

• #35   10. apr 2015 Jeg nyder mine fridage smiley
    Løbegårdene er fyldt imens jeg sidder og kæmper med en opgave som skal gennemgås på tirsdag ved mit praktik sted, angående personlig pleje, mobilisering, søvn og hvile smiley

Når min mor kommer hjem skal vi ud at hente foder, hvor jeg kører, så jeg kan lærer vores bil at kende smiley

Og ellers skal der gøres klar til kaninstævne i morgen i Aarhus smiley

• #37   10. apr 2015 Jeg har også en slappe af dag i dag! Har ligesom Louise / Lulle brugt min påske"ferie" med hovedet i en bog, så nu er det skønt at have en uges mellemuge smiley Min dag bød så på en gåtur med min mor i det gode vejr, og så sad vi i haven i nogle timer of snakkede smiley Har dog taget en vagt på arbejdet i morgen, så der skal jeg lige et smut ud forbi, og så ellers ikke lave noget resten af weekenden smiley

• #38   10. apr 2015 Aias: Åh hvor spændende! Selvom det sikkert kan være lidt hårdt med en aktiv bebs af og til, haha smiley

I dag har jeg sovet længe, bare set alt for meget serie, cyklet ud for at handle og ellers bare nydt at jeg har fri og har overstået eksamen. I morgen bør jeg måske begynde at lave en plan over hvad jeg skal have forberedt i løbet af den kommende uge, hvor jeg har fri, som så skal bruges på læsning smiley

• #39   11. apr 2015 Sikke i hygger jer! smiley
    Fik helt lyst til at spille lidt brætspil nu jo, Lisa! smiley

Jeg tilbragte hele dagen i går i haven, fik renset bure, hoppet lidt ... ahh... skønt vejr!

I dag står den på en sejltur med mutti og papfar, det skal nok blive hyggeligt også smiley Gid vejret holder ved nogle dage endnu. smiley

• #41   11. apr 2015 jeg har stået og bagt boller til pindsvinevennerne i danmarks generalforsamling... og så skal jeg nok en tur over i fakta og købe lidt kød... som skal marineres og woksteges iaften.

• #42   11. apr 2015 Lyder lækkert sweet leaf smiley

Kommentér på:
Hvad foregår der bag skærmene derude?

Annonce