639 visninger
|
Oprettet:
Chinchilla - tilbehør :) {{forumTopicSubject}}
Hej Alle,
Jeg skal til at anskaffe mig min første Chinchilla. Jeg har læst en masse og jeg ved godt hvad det indbærer at have det søde dyr også burmæssigt!
Men jeg har dig nogle spørgsmål ang. ideer til tilbehør i buret.
Hvad er must haves?
Drikker den af flaske eller skål? Hvad er bedst?
Hvilke tilbehør (sovekasse, hængekøje osv) har i til jeres?
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 4
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Drikkeflaske er klart det bedste efter min mening. De har det med at sætte sig på alt der kan sidde på. Så hvis man har en skål, vil der hurtigt komme afføring i.
Sove kasse er på ingen måde en nødvendighed. Vores trives faktisk bedst uden. Vi har så bare sat hylderne, så de stadig kan komme væk. Sove kasser kan være et problem, da de skal fastmonterede for ikke at blive skubbet rundt, og det kan gøre rengøring besværlig.
Af indretning er eneste must have sådan set siddehylder, gerne 3+ stk, vandflaske, madskål og sandkasse.
Hængekøjer kan man fint sætte ind. Jeg foretrækker at de er 100% i fleece, også ud i stropper, da alle andre stropper ryger for hurtigt.
Grene fra en passende træsort (jeg har en liste på furrytails-dk.blogspot.dk) er også en god idé, men husk at de ikke er lavet til at klatre i træer, så de kan nemt hoppe forkert, hvis man sætter tynde grene op til at hoppe på.
Et lerrør/drænrør, flise i sten el til at kunne køle ned på kan også være en god idé.
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 4
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Man kan supplere op med f.eks sepiaskaller til drægtige hunner. Det har jeg gjort, fordi de har været glade for at lege med dem.
Men når du giver et ordentligt pillefoder, får de alt hvad de skal bruge. Du risikerer skader på organer ved de der sten dyrehandlere desværre insistere på at blive ved med at forhandle.
Chinchilla - tilbehør :)