{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
563 visninger | Oprettet:

Slankekur {{forumTopicSubject}}

Hej allle
Nu er det lang tid siden jeg har været på... Jeg har et spørgsmål, som ikke har noget med gnavere at gøre, men håber i vil hjælpe alligevel...

Jeg vil virkelig gerne tabe mig... Jeg er en 14-årig pige, som er 160 cm høj og vejer 54 kg...
Jeg syntes selv jeg er tyk og alt det der, så jeg leder efter en slankekur, perfekt til mig. For nogle år siden prøvede nogle af mine klassekammerater, hvor man indskrev hvor meget man vejede og trænede osv. På den måde kom der en kur op perfekt til en selv og det er nemlig sådan en jeg leder efter. Jeg mener det var en eller anden fitness hjemmeside. Jeg har prøvet at søge på google, men slankekurerne er for voksne, så det kan jeg jo ikke bruge til noget..

Mvh J

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slankekur
  • #1   7. dec 2014 Du er 14
    Hvis du er for stor, hedder det mindre/sundere mad, og at du skal røre dig mere.

Med mindre du reelt er overvægtig, er det helt vanvittigt at begynde på kur.
    Nu ved jeg ikke hvad du har af kropsbygning, men når jeg er pæn, vejer jeg omkring 65 kg og jeg er 168 høj.

• #4   7. dec 2014 Man siger ofte højden - 110 = ens vægt men den tager på ingen måde højde for hvordan ens bygning er. Men dvs grundlæggende lyder du ikke for tyk - og ingen 14 årige bør gå på slankekur.

Man kan altid ændre på ens kost, dvs en kostændring til det sundere - men en decideret kur kan jeg ikke se du skulle have brug for.

Evt. ta' til lægen og snak med denne, om hvordan du kan spise sundere og dyrke motion på et sundt plan - at man er 14 år og 160/54 lyder ikke tyk og synes tilgengæld ikke det lyder sundt at man føler det - medmindre man reelt set er det og det lyder ikke sådan.

Du er i en alder hvor der sker en hel masse både hormonelt, fysisk og psykisk og mange ting ændrer sig - man får også fokus på en hel masse andet og man skal passe på ikke at falde i faldgrupperne som for meget fokus på vægt. Desuden skal du også huske at i og med at der sker så meget i din krop, har den brug for noget at vokse af - nogle kan godt gå tidligt i teenagealderen og være småbuttede og lave og så pludselig siger det slam og så vokser de som ukrudt smiley

Så generelt, ta' en snak med nogle sundhedsfaglige folk om det og snak f.eks. om sundere kost og sund motion, uden at det bliver usundt for dig - for meget fokus på det, kan nemlig også være usundt.

Ligesom det at stoppe med at spise faktisk kan have den modsat ønskede effekt, fordi kroppen går i nødforsvar og holder fast på alt smiley

• Rikke R
    Rikke R Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 12
    #5   7. dec 2014 Slankekur er virkelig dumt.. Det er livsstilsændring der skal til, ikke en midlertidig slankekur! Et godt tip er, at gå/cykle i stedet for at tage bussen, hvis man ikke skal langt. Selv små ting kan gøre meget i det store hele billede.
    Download evt app'en "lifesum", der kan du registrere hvad du indtager, hvor mange kalorier du har spist og hvor mange kalorier du reelt har brug for smiley

• #6   7. dec 2014 Du er IKKE for tyk.. Du har en fin vægt for en pige i voksealderen

• #7   7. dec 2014 "BMI mellem 18,5-24,9 = normalvægt"

Dit BMI er: 21.09

http://www.bmitest.dk/#bmi

• #8   7. dec 2014 Tog min BMI jeg er undervægtig?
    Synes bestemt ikke selv jeg er undervægtig ?
    Ligger på 16,5

• #9   7. dec 2014 Spis mange grøntsager og spis groft brød i stedet for lyst brød. Det er gode kostråd for enhver smiley

• #10   7. dec 2014 Jeg er 163cm høj og jeg vejer 54 - det er okay at have et sundt lag fedt smiley - Jeg er også fjorten

• #11   7. dec 2014 Du er normalvægtig

• #12   7. dec 2014 Jeg er 156 og vejer 39 kg er jeg normalvægtig??

• #13   8. dec 2014 Solsikke - Nej du er lidt undervægtig smiley Men du er i voksealderen, er du vokset meget på det sidste? Det kan sagtens være derfor du ikke vejer nok smiley

• #14   8. dec 2014 Ja deeet kan godt passe for ca. 1 måned siddn var jeg 153 smiley

• #15   8. dec 2014 BMI er også en lidt dum målestok, for det tager ikke højde for om man er spinkelt bygget eller om man er kraftigt bygget. Desuden har der væres tale om at BMI lå 1-2 point for lavt, så folk begyndte at blive undervægtige når de holdt sig inden for normal værdien mht BMI.

Det bedste er faktisk at se sig i et spejl. De fleste mennesker kan godt se om der er for meget.
    Men når man er teenager og dybest set bare en stor hormon bombe, sker der så mange ting med kroppen. Som pige/kvinde begynder man at få fedtdepoter helt nye steder, i form af bagdel, hofter og bryster. Der kan også sætte sig ekstra på f.eks. lår.
    Selv helt spinkle piger vil opleve at de får flere former i en eller anden grad.

Hvis du reelt mener at der er for meget blæver, kunne det med lægen være en rigtig god ide, fordi du så kan finde ud af hvordan du får opbygget muskelvæv i stedet for fedtvæv. Det ville også være en sundere fremgangsmåde end at gå på kur.

Kommentér på:
Slankekur

Annonce