{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
825 visninger | Oprettet:

Julie Kronbæk
Julie Kronbæk
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp til hun kanin.. {{forumTopicSubject}}

Hej mennesker derude,
Jeg har en veninde som for 2 måneder siden,
Købte en kanin, (hun)

Men da hun skulle hente kaninen hos familien var der ingen problemer da tidligere ejer skulle tage kaninen op fra buret og sætte den i transportburet,

Da hun kommer hjem, og sætter kaninen i bur og giver den ro til at falde til,
Vil hun tage mad skålen,
Da kaninen springer frem mod hende, og "stanger" hende eller hvad man skal kalde det med forpoterne,
Den både grynter og hvæser,

Hun tænkte at det var fordi den er territorium beskyttende, Og stadig skulle falde til,

Et par uger går og ingen fremskridt sker, så hun tager ned i den lokale dyrehandler og spørger hvad hun bør gøre
Svaret var, læg en hånd over hovedet på den??

Det har ikke hjulpet...

Hun har kigget rundt på nettet om hvilken løsning der så skal tages i brug,

Hun har tænkt nogle tanker om måske at give den videre enten til en ny familie eller en bondegård/fritidshjem med dyr.

Men vil ikke udsætte en ny familie for det,
Og ønsker heller ikke "bare" at smide den væk til en ny familie,
Eller at dyret måske skal jages ud af flokken og måske sulte eller komme i slagsmål eller andet,
så derfor søger hun en løsning som i mæske kan hjælpe med smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til hun kanin..
  • #1   21. okt 2014 Først og fremmest skal hun glemme alt om at "sætte den på plads" ved at ligge hånd på hovedet eller kroppen.
    Det jeg har fundet ud af her hjemme som har været den bedste løsning ved de hunner der har være bur territorial er simpelthen at undgå konfrontationerne.

Jeg bruger godbidder til at aflede deres opmærksomhed når jeg tager skålen.
    Når jeg skal gøre rent ved dem, lader jeg dem hoppe ud af buret selv. Efter noget tid med den fremgangs måde er de stort set alle blevet roligere med hensyn til at jeg tager deres skål, da de finder ud af at alt hvad der forgår af "negative" ting i buret bliver erstattet af noget positivt.

Den kan altså også være en stress reaktion, hvor lang tid har hun haft hende?

• #2   21. okt 2014 Og lad for guds skyld være med at rode i hendes bundstrøelse. Havde en kanin der på et tidspunkt havde det med at lave månelandskab i hendes bur og jeg ville jo gerne gøre det fint jævnt. Hun blev til sidst så gal at hun bed ud efter mig.. Så kunne jeg lære at lade hendes rum være som hun ville have det.

• #3   21. okt 2014 Hun har ca haft hende 2 måneder, og tusinde tak! smiley

Kommentér på:
Hjælp til hun kanin..

Annonce