{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

Skal bruge jeres meninger. (Gælder marsvine ejere) {{forumTopicSubject}}

Hej GG smiley
- Kunne godt tænke mig at høre jeres mening med hensyn til fleece tæpper i stedet for spåner i marsvinenes bur.
Jeg har haft leget med tanken om at skifte fra spåner til fleece tæpper som bund i buret. Men er rigtig meget i tvivl..
Hvad mener i er bedst for mutterne at gå på?
Og samtidig kunne jeg godt tænke mig at høre hvor meget i har i jeres bure? Af fx. Huler, huse, tunneler osv. Osv. Og hvor store er jeres bure? smiley
Håber på en masse svar og gode råd smiley

Knus!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal bruge jeres meninger. (Gælder marsvine ejere)
  • #3   11. jul 2014 Jeg synes heller ikke tæpper er særligt succes.

Dog elsker jeg Hampe strøelse, det bedste strøelse indefor smådyrs verdenen efter min mening.
    Hamp dufter og suger fantastisk.
    Det stinker ikke som spåner, og støver overhovedet ikke smiley

• #4   11. jul 2014 Kaffa: ja det er også det jeg tænker. Tror det bliver alt for klamt i længden. Plus det er jo ikke dyrets natur at gå på bløde tæpper? smiley - jeg tror heller ikke jeg gør det. Har tænkt eget over det men synes sku det er for besværligt og nok bliver en både dyr og besværlig fornøjelse.. Så giver dig 100% ret. Tusind tak for svaret smiley
    - det var smart med sækken og det, jeg bruger alm. Spåner også har de hø de frit kam spise af. Og når jeg skifter det bruger jeg en fejebakke og en kost og derefter vasker jeg buret smiley

Jens Poulsen: har hørt rigtig meget om hampstrøelse efterhånden. Og det lyder jo helt fantastisk smiley men er det ikke dyrt?
    hvor kan man egentlig købe det ? smiley

• #5   12. jul 2014 Dyrt?

Nær Køge kan du få 15kg til 60kr - Det vil jeg ikke mene er dyrt smiley

Vittenbjerg.dk

Det er den nær køge.

ellers i foderstofbutikker smiley Hamp er så godt! Vvirkelig!

• #6   12. jul 2014 Jeg køber hamp hos zooplus.de (til kanin) 200 liter for 237 kr

• #7   12. jul 2014 Hempstrøelse er ret billigt, i petworld køber jeg 2 kg til 100 kr det holder til 6 burskift.

• #8   12. jul 2014 Nu har vi en lille barn, så vasker en del ting der er mindre lækre i vores vaskemaskine.
    Jeg kan ikke se problemet i at man også vasker fleece med dyretis i vaskemaskinen. Det er da også sådan vi vasker vores hængekøjer.

Jeg tænker mere at det virker meget besværligt. Du skal jo have mindst 2 sæt, så du kan skifte rundt. Hvad hvis dyrene begynder at hive rundt på fleecen? Der er jo ingen garanti for at det bliver liggende.
    Det virker som en meget dyr løsning, især hvis dyrene har tendens til at ædelægge fleecen. Men også fordi det ikke er billigt at vaske.
    Det virker for mig som et meget unaturligt underlag, og jeg tror på, at man skal prøve at efterligne et naturligt underlagt, så godt som man nu engang kan.

• #9   21. jul 2014 Vores to prinsesser går på en bund, med aviser nederst, så savsmuld og til sidst et lag hø. Høet er til at holde på spånerne, så de ikke filtrer sig ind i deres pels (De er langhårede begge to.

De har et bur på 50x100 cm og i den ene halvdel har de ekstra hø til både at spise og gemme sig i. Vi ryster op i høet hver aften og giver evt nyt.

I den anden halvdel af buret har de deres lille hus og et lille halvtag lavet af et stykke pap. De har selv rykket huset ud fra hjørnet, så de kan gå rundt om det. På taget af huset har de noget fleece, som de elsker at ligge på.

De få så tømt hele buret hver 3 dag smiley

profilbillede
Kommentér på:
Skal bruge jeres meninger. (Gælder marsvine ejere)

Annonce