{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Dumt spørgsmål.. *Chinchilla* {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Jeg ved godt at dette er et lidt dumt og intet sigende spørgsmål, men det har plaget mig i dagevis, og derfor ser jeg gerne at få svar.
Jeg har hørt fra en masse mennesker omkring mig, at man skal tage en chinchilla op i halen? Jeg synes selv det lyder sært, men er det virkelig rigtigt? De sagde, at man ikke måtte tage dem under maven, for så kunne de 'splatte ud' og det var absolut ikke sundt. (Skal lige siges, at de samme personer er fuldstændigt overbeviste om, at man skal tage en kanin op i nakkeskindet, hvilket slet ikke er tilfældet)

Jeg vil helst ikke kommenteres på mit spørgsmål, men synes selv det lyder lidt sært, og undrede mig en smule smiley - No hate hvis det er rigtigt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dumt spørgsmål.. *Chinchilla*
  • #1   22. jun 2014 Jeg slog det op på google, og læste 5-6 steder at man skulle løfte den ved hale roden med den ene hånd, og støtte kroppen med den anden hånd.

• #2   22. jun 2014 Må man ikke tage en kanin i nakkeskindet? Altså jeg gør det ikke selv, men jeg kender en der gør.

• #3   22. jun 2014 Hauritsgaarden: Nej, det må man bestemt ikke. For det første får kaninen blå mærker og ømt skind af det og dernæst kan det faktisk også være skadeligt for ryggen hvis du ikke støtter den smiley

Fra kaninhåndbogen:
    ... At løfte kaninen i nakkeskindet uden at støtte den nedre del af kroppen er farligt. Det kan resultere i brækkede knogler i rygraden.

• #4   22. jun 2014 Okay, mange tak! Det vil jeg fortælle personen. Jeg synes også at det ser ret voldsomt ud smiley

• #5   23. jun 2014 Som der bliver skrevet, kan man fint tage en chinchilla i halen, så længe det er helt oppe ved haleroden. Man behøvet faktisk heller ikke understøtte den hvis man gør det.
    Men man kan også tage den rundt om/under maven og ben. Men fordi der er så meget pels, kan det til at starte med være svært at vide hvor godt man skal tage fat.

Der er stadig nogle sejlivede myter i omløb.
    En er at de har det der kaldes floating ribcage. Det skulle betyde at de ikke har noget brystbenet, så deres ribben sidder "frit". Det passer ikke.
    Så er der også den med at de bare er skrøbelige, og har meget sarte knogler. Det passer heller ikke. De er naturligvis mere skrøbelige end og mennesker, men deres knogler knækker ikke lettere end alle andre knogler.

• #6   23. jun 2014 Nåh ok. :3
    Mange tak for jeres svar!

Kommentér på:
Dumt spørgsmål.. *Chinchilla*

Annonce