617 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Splittet mellem 10160.24 km. Danmark-Singapore. Splittet mellem 10160.24 km. Danmark-Singapore.

Hej alle sammen, jeg håber at der er nogle søde forstående mennesker herinde som kunne tænkte sig helhjertet at hjælpe os.

Det drejer sig om at mig og min kæreste George's. Vi har været sammen i 15 måneder og vi har desværre kune set hinanden 10 dage ud af de 15 måneder, da vi er i et meget hårdt og kompliceret lang distance forhold. George's er 20 og er lige nu i NS (national service). Vi vil mere end noget andet gerne lukke distancen mellem os og få hinanden, men problemet er at jeg ikke kender nogle danskere som bor i Singapore. Aner ikke hvor jeg skal ringe hen eller hvad jeg skal opsøge for at få nogle svar. Hvad er mine muligheder? Hvad kan vi/jeg gøre? Er der nogle herinde som helhjertet kunne tænke sig at hjælpe os? det ville betyde så meget.

Jeg begynder på en HG på IBC i Kolding her den 13. august, og vil rigtig gerne være speditør da jeg tror det kan give mig nogle muligheder i Singapore, og så kan jeg også bruge de 2 år han er i army på noget fornuftigt. Kunne også rigtig godt tænke mig at lære mandarin som jeg kan supplere med. Elsker sprog og kulture specielt Asien.

- Er der nogle "eksperter" eller søde mennesker som kan hjælpe os herinde?

Knus Cecilie og George's.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Splittet mellem 10160.24 km. Danmark-Singapore.
  • #1   20. jun 2014 Så det du vil have hjælp til er at finde ud af hvor du kan finde nogle danskere eller hvad? forstår det ikke helt smiley
    Jeg har faktisk en kusine der bor i Singapore smiley

• #2   20. jun 2014 Skal bare bruge nogle til at hjælpe mig med at finde ud af hvad mine muligheder er, og gerne nogle som har forstand på singapore. You know nogle som bor der og ved noget om det. smiley

-Ihh er misundelig ville sådan ønske smiley

• #3   20. jun 2014 Årh, okay smiley Kan detsvære ikke hjælpe smiley

• #4   20. jun 2014 Jeg har en bekendt der har en kæreste der nede af...
    Men kunne da også godt tænke mig at få lidt nærmere info om hvad problemet er smiley
    Jeg forstår ikke rigtig hvad du mener med muligheder? Er det studie, bolig eller hvad tænker du?

• #5   20. jun 2014 Jamen problem er at jeg føler mig lidt lost. Vil jo gerne til singapore og få min kæreste og lukke distancen, men ved ikke hvad mine muligheder er. Det er jo ikke en ukompliceret ting sådan at flytte til udlandet og specielt ikke når det er udenfor EU. Så det er egentlig bare lille mig som er lost omkring hvad muligheder jeg har, og hvad andre måske har af erfaringer. smiley

• #6   20. jun 2014 Jeg tror du skal finde en relevant ambassade her i Danmark, og så have fat i dem.
    For lige nu er det sådan lidt flydende det du skriver, og det er ret svært at komme med noget konkret, fordi du ikke rigtig lægger noget konkret på bordet.

Vil du gerne læse i Singapore? Så er der jo muligheder for at studere i udlandet.
    (link fjernet)
    Der er noget vejledning til at læse i udlandet.

Jeg er ret lost mht. hvad du ellers kunne mene, med mindre du "bare" vil flytte. Så er det helt sikkert en ambassade du skal have fat i.

• #7   20. jun 2014 Tak.
    Kan ikke bare flytte som sådan til udlandet det kræver at man sætter sig ind i det. Og det er der jeg søger nogle med egne erfaringer med hensyn til at flytte til singapore. men tak igen

• #8   20. jun 2014 Det var DET du ville smiley
    Det var bare det jeg ville have at vide smiley

Du behøver jo som sådan ikke folk der har prøvet at flytte der ned. Ring til den danske ambassade i singapore eller omvendt. De kan helt sikkert hjælpe dig, og så slipper du for at ligge og fedte rundt med personlige erfaringer, og prøve at finde ud af hvad du kan bruge smiley

• #9   20. jun 2014 Vil du flytte 10160.24 km om på den anden side af jorden på baggrund af 10 dages forhold?
    Jeg vil foreslå at du tager på ferie hos ham først og han på ferie hos dig først, så i bliver lidt mere sikre på hinanden inden du begynder at overveje at emigrere!

• #10   20. jun 2014 Nej det er et 15 måneders forhold smiley Skal også afsted igen næste juli.
    - Jeg ved at du sikkert tænker at det er skørt og at jeg ikke kender ham. Men både mine forældre har mødt ham og jeg kender ham altså godt. Man behøver ikke at være fysisk sammen med mennesker for at lære at kende dem, jeg kender ham meget bedre end nogle af dem jeg kender her i Danmark.
    - Bare fordi man måske ikke har givet hinanden hånden så betyder det ikke at man ikke kender dem. smiley

• #11   20. jun 2014 Jeg ved der er flere danskere der har boet i Singapore smiley

Der er også en dansk ambasade der: (link fjernet)

• #12   20. jun 2014 Tak smiley

• #13   20. jun 2014 Jeg tænker ikke, at det er skørt, men det er meget at satse på et forhold, hvor i kun har været sammen 10 dage. Jeg ved godt, at man kan komme til at kende hinanden godt gennem nettet, men der mangler nogle aspekter!
    Jeg mener ikke noget ondt med det, men det er måske en god idé at rejse lidt frem og tilbage til at starte med!

• #14   20. jun 2014 Er faktisk meget enig med Anette.
    F.eks. det at flytte sammen, det er en ret stor ting, lige meget hvem man flytter sammen med, fordi man skal dele sit liv med en anden, og man ikke længere kan sætte sig selv i centrum hele tiden.
    Det er noget med vaner o.l. som man (desværre) ikke kan lærer at kende på skrift, over skype eller hvad man nu har gang i.

• #15   20. jun 2014 Jeg har boet med min kæreste efter jeg havde kendt ham i max 24 timer.. Det er nu snart 7 år siden og vi har et barn sammen

• #16   21. jun 2014 men du bor jo ikke med ham nu beltane vel...

• #17   21. jun 2014 En ting er man flytter sammen med en kærste vupti i DK efter nogle dage/timer.. Men når vi taler om på den anden side af jorden bør man tænke sig meget om. For går det ikke så står du altså mutters alene i den store vide verden...

• #18   21. jun 2014 Jeg syntes også du først og fremmest bør tage nogen ferier derned, hvis det er sådan at du er den der vil flytte. Et stort kultur chok bør du forvente, og samtidig med den massive opgave det er at flytte sammen, kan det godt blive en stor mundfuld. Du kan derfor minimerer kulturchokket ved at rejse meget dertil, eller simpelthen at flytte alene derned.

Derudover skal du tænkte hvilket studie du vil tage, hvilken retning du vil gå i. På denne måde kan du researche universiteter og uddannelses muligheder for dig dernede smiley

Jeg skal ikke være bleg for at sige, at jeg syntes det lyder forhastet og at jeg aldrig havde gjort det. Dog virker du til at have en del tanker bag dig, og derfor håber jeg at du kan bruge mit svar til lige at researche lidt mere smiley

• #19   21. jun 2014 Ja og nej.. Vi er stadig sammen, har barn med ham, og jeg ser ham stortset hver dag.. Det er kun pga kommunen ikke vil have jeg bor med min datter at vi ikke bor sammen

• #20   21. jun 2014 Jeg ville aldrig gøre det med en person jeg kun havde været sammen med fysisk i 10 dage. Jeg flyttede sammen med min kæreste, da vi havde været sammen i omkring 20 måneder. Vi havde ofte boet sammen hos hans forældre og hos mine forældre, før vi flyttede hjemmefra, og havde derfor et ret godt kendskab til hinandens dårlige vaner og sådan smiley

Jeg tror ikke, at folk fraråder dig til det, for at være dumme, men fordi de tænker på dig. Én ting er at to danskere flytter sammen her i Danmark, mens det er noget helt andet at den ene part flytter så langt for det. Hvis man begge befinder sig i sit hjemland er man ikke fuldstændig lost, hvis forholdet pludselig går i stykker, hvor jeg tænker, at det ikke må være rart at være helt alene i et fremmed land, hvis forholdet ikke holder, mod alle forventninger. At tage derned på ferie nogle gange tror jeg vil være en god idé. Men du må hvert fald have held og lykke med det hele. Jeg håber du finder en løsning, som du er tilfreds med smiley

• #21   21. jun 2014 Jo jeg er faktisk lost hvis forholdet går galt.. Jeg har langt hen til min familie.. Ikke flere lande, men når man ingen bil og ingen penge har, så kunne de lige så godt bo langt væk..

• #22   21. jun 2014 Jeg tror nu, at det er værre hvis man er mutters alene i et fremmed land, hvor man ikke kender nogen, men vi er jo forskellige smiley

Jeg bor også mere end 300 km fra min familie og har ikke bil og er på SU, så jeg ville heller ikke have det nemt, men jeg ville jo hellere det end at være adskilt af landegrænser smiley

• #23   22. jun 2014 Tak for alle rådende det kom jeg dog ikke langt med... smiley
    - Jeg ved godt at folk bare vil råde mig osv, og jeg vil da også gerne lytte, men det er ikke rigtig hvad jeg søgte svar på. Der er mange der tvivler på et forhold som vores. Det er kun de færreste af mine tætteste venner og veninder som faktisk forstår og støtter os.

- Jeg glæder mig til at få min kæreste i armene hver dag, og til at bevise over for mine tvivlende venner, og familie medlemmer at ægte kærlighed er stærkere end noget andet. Jeg vil også gerne nå ud til alle dem som tvivler på om de kan nå deres drømme.
    - Distance means nothing when someone means so much. smiley
    -????

• #24   22. jun 2014 Hvis i skulle være intra. https://www.youtube.com/watch?v=Aq7bUCBD9sA

Kommentér på:
Splittet mellem 10160.24 km. Danmark-Singapore.

Annonce