{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
357 visninger | Oprettet:

indsamling {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen i/ du må gerne sprede dette, og selvfølgelig også gerne ved interesse bidrage med et mindre beløb til en god sag... jeg har startet en indsamling, for at hjælpe en enlig alvorlig syg mor på kontanthjælp, så hendes datter kan få en forhåbentlig god gave, for festen er skåret meget ned grundet det økonomiske og moderen havde næsten opgivet at give sin datter en gave og her kan jeg både sætte mig i moderens og datterens sted og vil forsøge at hjælpe alt lige fra 1 kr. og op efter kan bruges pengene kan indsættes på : reg.5343 og konto 0550403 man kan også melde sig ind i gruppen på facebook https://www.facebook.com/groups/1415225975431315/ pengene skulle gerne være på kontoen senest d.10/6-2014 da pigen skal konfirmeres d.14/6-2014 der vil dokumenteres med kvittering hvad pengene er brugt til.
m.v.h Benthe Erdland

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  indsamling
  • #1   5. jun 2014 Er indsamlingen godkendt af politiet ? så den er lovlig ?

• #2   5. jun 2014 nej men det er en privat indsamling hvilket politiet ikke skal godkende... her er det op til den enkelte person om vedkommende vil stole på mig....jeg tvinger ingen til noget og acceptere hvis folk ikke vil støtte...

• #3   5. jun 2014 jo i det øjeblik du deler linket og modtager penge fra fremmede du ikke kender personligt så skal der tilladelse til.

Det er kun såfremt du kender hver enkelte som donere penge at den er privat. Og ved at dele linket steder som her, så kan du umuligt personligt kender alle der er villig til at donere og dermed skal der tilladelse til.

Hvilket gør din indsamling ulovlig desværre.

• #5   5. jun 2014 Min mor havde heller ikke råd til det ville..

Vi holdt festen hjemme, og det blev min gave.. Og nej det var ikke en stor fest, vi var vel 8-10 personer..

Det er ærgeligt at unge skal forvænnes med at gaver skal koste vildt meget

• #6   5. jun 2014 altså så anmeld mig..og lad være at donere....folk donere glædelig penge til alle mulige organisationer hvor pengene ikke går til andet end lort og lagkage og slet ikke til de rigtige....gaven behøver ik være stor, men en konfirmation må gerne være noget man kigger tilbage på med glæde og en pige som har en syg mor og en ligeglad far skal sgu have en ting hun bliver MEGA glad for....og der er ingen som siger det bliver en gave til mange penge...måske de unger som får 25000 kr. til deres konfirmation plus en kææmpe fed fest... skulle hjælpe nogle af dem der intet har...

• #7   5. jun 2014 Jeg har heller intet og donere ikke til steder jeg ikke kan se hvor pengene havner smiley

Jeg fik ikke så mange penge.. Hvorfor skal festen være stor og prangende før man kan se tilbage på den med glæde?

• #8   5. jun 2014 jeg har nu talt med politiet 114 og de mener ikke at når jeg kan dokumentere hvad pengene bruges til og det er mindre beløb under 5000 kr.

• #9   5. jun 2014 lad være at donere så og man kommer til at se hvad pengene er gået til ved hjælp af nutidens teknik en kontoudskrift med alle donationer, billede af kvittering for gaven, billede af gaven mm. og jeg følger op via gruppen på facebook...

• #10   5. jun 2014 ok men reglerne er ellers ret klare på området og skal man følge reglerne så er det ulovligt.

Men selvfølgelig det er ikke mit problem såfremt det bliver anmeldt til politiet og de så kommer frem til den er ulovlig.

• #11   6. jun 2014 Jeg har heller ikke sagt at jeg vil donere.. Forstår slet ikke behovet for at bede fremmede om penge istedet for at nyde det lidt man har..

nutiden teknik.. lol, hvor gammel tror du jeg er?

• #12   6. jun 2014 Synes squ det er en super sød tanke af dig:)

• #13   6. jun 2014 tak lyseslukkere jeg har stoppet indsamlingen grundet jer og jeres f......problem med at gøre en pige glad har i lyst til at se hende og hendes mor i øjnene....pga af en lovgivning som nogle politikere inde på Christiansborg har lavet som i forvejen ikke kan finde ud af at lave love bare kig på hundeloven... ja så har jeg hermed standset indsamlingen og dem der muligvis har nået at sætte penge ind får dem retur...

• #14   6. jun 2014 Ah nu skal du ikke skyde skylden på os for 13 timer siden skrev du på facebook indsamlingen:

er er nogen som ikke kan forstå at hjælpe andre mennesker og derfor forsøger at spolere denne indsamling, fordi de mener det er en ulovlighed jeg laver...vil nu oplyse at jeg har talt med politiet 114 og så længe vi holder os under 5000 kr. og der blive dokumenteret-hvilket der bliver med både kontoudskrift, kvittering på gaven mm så burde der ikke blive et problem...jeg kontakter nu alligevel godkendelseskontoret i morgen og underretter dem om min indsamling...

Og nu for 22 minutter siden skrev du derinde:

Indsamlingen er hermed stoppet og folk som evt. har overført penge vil få dem retur grundet en meget træls lovgivning som gør at jeg vil få en bøde på op til 20.000 kr. for at have indsamlet jeg har besluttet at jeg selv giver et beløb til moderen.

Så noget tyder jo på at du fandt ud af at jeg havde ret angående indsamlingen og at den ikke var lovlig.
    Men det er fint du giver mig/os skylden for det. Vi har ikke lavet loven vi gør dig bare opmærksom på det. Men undskyld da.

Initiativet er prisværdigt, men det ændre desværre ikke på loven på området.

• #15   6. jun 2014 Jeg har ikke prøvet at stoppe den, så den gider jeg ikke at have hængende på mig..

Ja jeg vil da gerne kigge dem i øjnene og ønske tillykke med konfirmationen..

Den handler jo ikke om fest og gaver hvis man er rigtig kristen smiley

5.000 kr er mange penge til at holde en lille privat fest for, som man også kan se tilbage på med glæde..

Kommentér på:
indsamling

Annonce