1.401 visninger
|
Oprettet:
Dårlig nyhed til mor :/ {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har ved et uheld lavet en lille flænge i toppen af min iPhone.. Jeg fik den af min mor til jul.. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal sige det til hende.. Er det nogle af jer som selv er mødre eller har prøvet at ødelægge jeres mobil? Til mødrene: hvordan ville i foretrække at få det at vide?
Please hjælp
jun 2012
Følger: 70 Følgere: 71 Emner: 49 Svar: 1.484
Hun kan ikke skælde dig ud for det.
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 68 Svar: 326
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 11 Gnavere: 8 Emner: 8 Svar: 225
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 50 Svar: 420
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Det er værre du går og gemmer det
feb 2014
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 10
apr 2010
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Der er så meget man kan gøre for at nedsætte risikoen, panserglas på skærmen, covers, beskyttelseslommer og elektronikforsikringer - så må hun ud og investere i dét
Jeg har panserglas og en beskyttelselomme til at sætte min mobil i, jeg har nemlig flækket glasset på min gamle mobil 2 gange O:-) Så fordi jeg ikke kan garantere for at jeg ikke taber mobilen igen, så har jeg ekstra ting til at beskytte den
okt 2012
Følger: 85 Følgere: 123 Gnavere: 7 Emner: 97 Svar: 470
Og nu er der noget glas der faldt af :)..
Min mor sagde bare øvbøv og hun var ikke sur
P.s det er for 3 uger siden
jun 2013
Følger: 1 Gnavere: 5 Emner: 4 Svar: 12
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
apr 2013
Følger: 3 Følgere: 12 Gnavere: 6 Emner: 70 Svar: 360
Jeg har haft min iPhone 4S siden 7 Maj 2012 (dagen efter min konfirmation) og den har jo nogle små skrammer, det kommer ved brug, men ingen store ridser eller lignende, simpelthen fordi jeg har haft den i cover lige fra da jeg fik den.
Den har været til reperation én gang pga defekt batteri, det var jo så ikke min skyld men ellers har den aldrig fejlet noget.
Derfor - fortæl det til din mor og så gå ud og invester i et cover. Jeg kan anbefaler covers der både dækker for og bagside, lige som dette; http://caseup.dk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/p/iphone-5-klap-cover-aegte-laeder.jpg
Jeg har selv et i samme stil
apr 2010
apr 2010
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 10 Emner: 23 Svar: 586
maj 2010
Følger: 75 Følgere: 74 Gnavere: 5 Emner: 277 Svar: 1.513
Jeg fik også en til jul, og så i Januar fik jeg et fint cover (minder om det FoxyRats har linket til). Jeg lader ingen holde min mobil, udover mine bedste venner og familie.
Min veninde har haft sin i virkelig mange år, og den har ikke fået en eneste skramme.
Til det med penge, plejer man vel også at få lidt til sin fødselsdag, ellers kan man jo gå med aviser som Maria Louise M skriver.
Men til TS:
Sig det som det er, det var jo et uheld. Sig at du nok selv skal betale eller lign.
Men voksne er altså ikke meget bedre selv, til det med at smadre mobiler
apr 2010
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 10 Emner: 23 Svar: 586
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 54 Gnavere: 9 Emner: 81 Svar: 668
De to andre gange var den faldet ud af lommen fordi jeg havde løbet, mens jeg havde travlt ( for sent til frokost på efterskolen, eller på vej til bageren inden vi skulle have kjoler på til galla ) og der grinte hun bare, fordi jeg lovede hende aldrig at løbe igen ( er ikke den store fan af motion, så det er jo fint )
At sige at børn ikke skal have iPhone fordi de smadre den er da noget pis at sige, de går utrolig let i stykker, og både voksne og børn ødelægger dem. Har du måske aldrig tabt din mobil? Det er hvad der sker, og det er menneskeligt. Desværre også dyrt, men det sker.
Hun har haft den i 5 måneder uden der er sket noget, det er sådan set ret godt gået, fordi som sagt går de let i stykker.
apr 2010
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Man garderer sig netop imod uheld ved at sørge for at mobilen er pakket godt ind i et ordentligt cover - for SÅ har man gjort sit bedste for at beskytte sig imod uheld.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
apr 2013
Følger: 3 Følgere: 12 Gnavere: 6 Emner: 70 Svar: 360
apr 2010
Jeg har en iPhone 4s, det samme har min lillebror, og vi har begge måtte betale noget af dem ( hvilket jo er fair, taget vores alder i betragtning ) - Men min mor har ikke råd til at få dem lavet. Hun har ikke engang råd til at købe en til sig selv, selv om hun gerne vil have en.
Men hvad skulle vi så gøre? Leve med en gammel nokia, fordi du mener det er et lovkrav at når man køber mobil, skal man samtidig tænke på at man skal have råd til at få den lavet, hvis nu barnet taber den?
Nej, sådan fungere det ikke.
Derudover "Kan forældre ikke betale for at få deres barns telefon lavet"
Det synes jeg ikke nødvendigvis er en forældres opgave. De har givet dem mobilen, og går den i stykker, ja så er det surt, og sikkert et uheld, men stadig er det barnets ansvar. Altså, synes jeg ikke at det er en selvfølge at forældrene betaler for det, og det bør da slet ikke stå som udgifter når man køber en ny mobil!
apr 2010
Du skriver "Kan forældre ikke betale for at få deres barns telefon lavet, skulle de nok overveje at have købt en billigere telefon." så måske er det dig der bør læse hvad du skriver igennem en gang til.
Jeg hidser mig op, fordi det for mig lyder som om du ligger ansvaret på forældrene, fordi 'hvis de ikke kan betale for skader, skal de ikke købe sådan en mobil til deres barn', og nu ændre du det til "hvis ikke de vil leve med en smadre mobil" men det er ikke forældrenes pligt.
Jeg lever med en smadret mobil, og jeg klager ikke.
Og den lille kommentar du slutter af med med 'leve med en gammel nokia'...
Gider du, siger på intet tidspunkt jeg ikke kan leve med en nokia, siger bare at du med den kommentar har idømt mig en livstid med en gammel nokia, fordi min mor ikke har råd til at få min mobil lavet.
apr 2014
Følger: 1 Svar: 11
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Ej, så er vi altså langt ude... Så er der folk der VIRKELIG ikke har brug for børnepenge, der får dem mellem hænderne, hvis de går til ting som iPhones xD
Sig det til din mor TS.
Har du ikke også været her med noget før, du ikke turde sige, og så tog hun det slet ikke så tungt, da du fik det sagt?
Er der ikke forsikring på, så kan den nok klare det. Er der ikke, ja, så må du jo leve med at der er kommet en skade på din mobil. Du skal se, verdenen er her nok stadig i morgen
Det er virkelig meget hype for en gang elektronik det der.
Jeg har haft computer siden... ja... siden før jeg fik fjernsyn tror jeg. Jeg har altid været rigtig ferm til at ødelægge min elektronik. Også da det senere gik fra stationær til bærbar, og div. walkmen og mp3'ere, headset o.l. har også lidt en grim død i mit nærvær.
Jeg har bare sagt det, så er min far blevet lettere knotten, men har kigget på dem alligevel.
Jeg har faktisk så sent som i søndags givet min far en computer tilbage, i mere eller mindre ødelagt tilstand (det er ikke noget jeg gør med vilje, jeg er bare ikke særlig god til at holde mit elektronik ved lige :)), og han spurgte bare hvordan jeg bar mig ad
okt 2012
EN MOBIL MED MERE IND 4 kanter
Og den er jeg glad for. Og om den er (GAMMEL) Eller ej , så overlever man, bare fordi man ikke kan gå på snapchat eller. indsta ??. Eller noget andet ????
Min mobil er os en smartphone. og den er selv i stykker pga et uheld ;). Hvor en gik ind i mig.....
Og nu lægger den til rabrason (STaves)...
Men en ødelagt mobil, er ikke det sjoveste ;)..
apr 2010
Sure, kan jeg overleve uden twitter, snapchat, instagram, facebook og alt det der, men vil gerne kunne tage billeder.
Derudover lever vi i en verden hvor alt det der pjat bliver mere og mere normalt og er en del af hverdagen - i hvert fald for unge - og 1 uge eller 2 med en gammel nokia og uden adgang til det, det går nok, men der kommer et tidspunkt hvor du føler dig ude, fordi alle dine venner snapper hinanden, snakker om instagram eller et eller andet, og du kan ikke være med, og tro mig.
At have en gammel nokia som reserve mobil, det er fint nok, men nu snakkede vi om at have en permanent.
okt 2012
Men min nokia er måske lidt sejer en den der XD
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
nov 2013
Følger: 1 Gnavere: 5 Emner: 3 Svar: 18
maj 2013
Syntes derimod at det er rigtigt ærgerligt at det er nogle som ødelægger tråden ved at diskutere.. Det er godt nok langt ude at børne pengene skal brugestil sådan noget! Og jeg syntes at det burde være mig der skulle betale.. Hvorfor får man ellers lommepenge hvis ens forældre bare betaler alt?
maj 2013
apr 2010
Følger: 103 Følgere: 107 Gnavere: 11 Emner: 55 Svar: 611
Dårlig nyhed til mor :/