Er der noget galt med min chinchilla, ChinChin? {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen.
For tiden får mine chinchillaer medicin mod ringorm (som oprindeligt er beregnet til katte), og der er nu to uger tilbage af behandlingen.
Her for et par dage siden opdagede jeg, at min chinchilla, ChinChin, har fået nogle "totter" i sin pels? Jeg har prøvet at se, om jeg kan hive dem af, men de sidder helt fast. Derudover er de også på en måde "klistrede"?
Jeg ved ikke helt, hvad det kan skyldes, men det ser meget underligt ud. Der er omkring 2-3 totter, som alle stikker op ved hovedet og på nakken.
Jeg har læst, at når ens chinchillas pels begynder at se underlig ud, så er der måske noget galt?
De har adgang til badesand, så regner ikke med, at det kan være det. Hun har derudover en kammerat, Chloe, men jeg ved ikke, om det kan være en årsag?
Jeg har vedlagt et billede, og jeg håber, at i kan svare mig på, hvad der kan være galt!
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Gnavere: 3 Emner: 3 Svar: 7
Jeg har læst, at det ikke gør så meget, hvis de får lidt for meget, men de er blevet vejet og får den mængde de skal have hver.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Hun har haft et problem med at smide pelsen. Det ses fra tid til anden. Der er ikke noget galt. Du skal nol bare have fat i en saks til at fjerne problemet med
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Gnavere: 3 Emner: 3 Svar: 7
Jeg fandt også frem til den løsning, men desværre efter min far havde betalt for medicinen - så vi håber, at det går væk ved hjælp af det medicin. Men hvis vi finder symptomer på ringorm igen (som f.eks. at jeg får det), så vil jeg skrive til en pelsavler - kan du anbefale en pelsavler, som måske kunne finde på at sælge noget?
Jeg har også fundet en opskrift på noget man selv kan lave, men den har jeg ikke prøvet endnu.
Men mange tak, så vil jeg prøve at klippe det af!
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Er der noget galt med min chinchilla, ChinChin?