Flytte eller ikke flytte? {{forumTopicSubject}}
Jeg skriver herinde, da vi slet ikke kan beslutte os om, om vi skal flytte til en anden by, eller ej. Selvfølgelig kan i ikke bestemme for os, men vi vil gerne se hvad i ville gøre, og om i kan se om fordelene dækker over ulemperne.
Vi bor lige nu i en lille lejlighed i Sønderborg, så vi skal flytte i noget større uanset hvad, også selvom vi skulle vælge at blive i Sønderborg.
Sagen er den at jeg skal starte på uddannelse til august i Gråsten, hvor min hest og så står. Her er der rigtig mange fine store billige lejligheder hvor man må have hund, som vi skal have inden så længe. Det er tæt på min kærestes læreplads også, og min mor bor også rigtig tæt på Gråsten. Så vi overvejer at flytte hertil, da det ville være det nemmeste for os begge på grund af uddannelse, min mor og familie, hest og det hele.
Men hele vores vennekreds er i Sønderborg, og hverken min kæreste eller jeg har bil, så der ville der skulle tages busser, og det er jeg ikke ligefrem en stor tilhænger af. Vores vennepar ses vi med hver dag, og det ville jo så desværre skulle stoppe. Vi kan også rigtig godt lide at gå i byen i weekenderne, og det ville jo så også blive mindsket rigtig meget. Der går busser til min skole, min kærestes læreplads og der er ingen problemer der.
Her kan vi nok ikke finde en lejlighed hvor man må have husdyr, det er i hvert fald svært til rimelige penge.
Hvad ville i gøre her?
Flytte tæt på hvor i skulle starte i skole, tæt på jeres familie, et sted i må have hund, men hvor jeres venner ikke boede og i ikke bare lige kunne smutte på gågaden eller i byen en aften?
Eller blive boende tæt på jeres venner, uden hund, en halv time i bus fra skole og læreplads, men i så har meget mere frihed med byen og så videre?
Jeg ved godt at Gråsten og Sønderborg er rimelig tæt på hinanden, 20 km eller sådan noget, men det har meget at sige når ingen af os har bil, og vi skal være afhængige af busser, og specielt jeg ikke gider det.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Hvad mener du med at hun selv har svaret?
Cille:
Personligt ville jeg vælge at flytte. Du skriver det er træls med bus til venner, men er det ikke mindst lige så træls med bus til skole og lærerplads?
Mht. at gå i byen, er spørgsmålet hvor aktuelt det overhovedet er at gøre hver weekend, når man starter uddannelse. Det kan naturligvis lade sig gøre, men det kan jo også være der er weekender hvor man skal lave opgaver, og evt. kan blive nødt til at tage ind på skolen, så er det rart at bo tæt på.
Vi er selv i en situation, hvor vi rigtig gerne vil i noget større. Problemet er bare, at det vi er int. i, og med de penge vi har, vil vi hurtigt komme ud, så vi har omkring 1 time til hhv. arbejde og udd.
I længden kan det godt blive rigtig træls. Her taler jeg af erfaring. Har boet så jeg i en stor del af min studietid havde 40 min i skole. Når der så er dage hvor busser og tog svigter, så er det møg hamrende irriterende.
Så den er svær.
Hvor længe er der tale om at du skal gå i skole, og hvad med kærestens lærerplads?
Er det kun et par år, kan man jo sige, at så er der mulighed for at spare sammen, så man kan komme tilbage, enten til noget bolig eller få fat i en bil.
Men jeg synes stadig det er lidt spøjst, at du gerne vil tage busser til skole, og det bliver trods alt 2 gange daglig, men du vil ikke tage bus for at gå i byen eller for at ses med vennerne.
Får du overhovedet tid til at se dine venner hver dag, når du skal gå i skole?
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 10 Emner: 23 Svar: 586
sep 2013
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 29 Svar: 160
Selvfølgelig ikke byen hver weekend, men vi er nogle festaber, det indrømmer jeg gerne! Altså der skal ske noget i weekenderne, selvfølgelig skal der tages hensyn til hund, det er vi klar over. Vores vennepar har også hund og det klarer de fint.
Jeg skal gå på skolen til december og så skal jeg i lærer, derefter skal jeg måske tilbage til skolen alt efter hvilken vej jeg vælger. Kæresten skal være i lærer i tre år endnu mener jeg. Hvor noget af tiden skal foregå på skole i Aabenraa hvor Gråsten er tættere på
sep 2013
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
Jeg flyttede selv hjemmefra i sommers, helt anderledes, for jeg flyttede væk fra min familie, væk fra nogle af mine dyr osv., fordi jeg ville studere, og studiet kun findes i den anden ende af landet end hvor jeg er født og opvokset.
Da jeg boede i Jylland, havde jeg omkring 45 minutters transporttid hver vej, hvor busserne kun kørte én gang i timen. Det ville jeg meget gerne have undgået, hvis jeg kunne, men jeg klarede det. Så jeg ville klart vælge at have kort til skole og "langt" til venner. 20 km er jo ikke overdrevet meget
sep 2013
Flytte eller ikke flytte?