1.259 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Vil så gerne have et hamster... Vil så gerne have et hamster...

Hej GG.

Jeg vil så gerne have en hamster, jeg har spurgt rigtig mange gang, men det er bare blevet til et nej. Jeg har tit spurgt hvorfor, men de har bare snakket udenom eller gået:(

Min bedste veninde skal snart have unger, har tænkt mig at hvis jeg må, så købe et af hende,,

Jeg har læst RIGTIG meget om hamstere, nok 20-40 hjemmesider og bøger, har været med til at gøre bur ren og det hele.

Grund:
Fordi jeg gerne vil have et hamster er at jeg føler, jeg ikke kan snakke med så mange, så vil gerne have en "ven" at snakke med, og som jeg ved at han/hun holder af mig. Jeg elsker dyr.

Så hjælp!:( håber i har nogle gode råd

*Hold jer til emnet*

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil så gerne have et hamster...
  • #2   16. feb 2014 Meget enig med Theresa, og så synes jeg desuden godt du kan sige, at du vil have en grund, hvis de stadig siger nej.

• #3   16. feb 2014 Husk at hamstere er nattedyr. Og at det forkorter livstiden hvis du ændre dets søvnvaner. Så du skal være vågen om aften/natten for at snakke med den. Men det har du nok læst om smiley

Men én ting som jeg ved virker (hvert fald på mine forældre) er at føle dig trist, og du ikke gider så meget. Kig på annoncer med hamstere til salg, billeder din veninde har sendt af sit hamster eller lign. og vis dem til dine forældre. Nogle vil kalde det at plage, men det er jo en smagssag smiley

Du kan også lave en powerpoint og fortæle alt det du ved om hamstere. Fortæl hvorfor du gerne vil have et, og at du vil muge ud, betale en hvis sum penge om måneden til mad og lign. De ting skal du self. Overholde hvis du siger det og så får et hamster.

Ellers så gør som Theresa og Pia siger! smiley

Håber du får et! smiley

• #4   16. feb 2014 Signe: det er altså noget vås med at man forkorter deres levetid ved at vende dere døgnrytme, mine dværghamstere har helt at sig selv alle vendt deres søvnrytme til om dagen, og sove om natten. Mit guldhamster er også nu begyndt at vågne ved aftensmadstid. Det vil virkelig være underligt hvis de gjorde noget mod dem selv, som vIl give dem en kortere levetid.

Men Michelle, jeg er helt enig med theresa og Pia smiley

• #5   16. feb 2014 Susse: Okay, det er heller ikke noget jeg har læst selv smiley Der var bare en der skrev det herinde engang smiley

• #6   16. feb 2014 TS: Men synes ikke du burde tage mit første bud. Det var nu bare mere et lille sjovt bud smiley

Normalt ville man sige acceptere et nej. Men jeg synes st du fortjener en hamster! smiley

• #7   16. feb 2014 Signe: Tak,

Tak for de gode svar smiley

• #8   16. feb 2014 Det sidste du skal gøre er ihvertfald at komme hjem med en hamster uden at have fået lov.

• #9   16. feb 2014 Jeg syntes virkelig at du skal tænke over at de er natdyr, som de andre også skriver smiley

Jeg lavede de samme emne for snart 1 år siden, om at jeg også ønskede mig et dværghamster/hamster (fik jeg så 1 måned senere på min fødselsdag)
    Vil ikke sige at jeg har fortrudt at få ham, men det irreterre mig bare lidt nogle gange at han er SÅ meget vågen om natten smiley

Han kradser og bider i sine plastik ting nogle gange, og sommetider piver hans hjul også, men så lukker jeg det bare ned. Han har 2 og det andet piver aldrig.

Åbner selvfølgelig op for hans hjul om morgenen igen!

• #10   16. feb 2014 Kan godt tage lyden:) har et akvarie:)

• #11   16. feb 2014 Et hamster larmer mere end det :)!
    Har nemlig også selv et kæmpe akvarie lige udenfor min værelsesdør ..

• #12   16. feb 2014 Respekter dine forældre ikke vil

• #13   16. feb 2014 Ja, men har også sovet ved en som har hamster smiley

• #14   16. feb 2014 Hvad har det med sagen at gøre?

• #15   16. feb 2014 Det jo heller ikke hver nat de larmer smiley

Min larmer kun hvis han har sovet hele dagen uden han har været ude, så giver han den gas i hjulene og bidningen i ting smiley
    Det sker så sjældent, da jeg altid for tid til ham 2-3 gange om dagen, tager ham tit ud lige før jeg går i seng 20-30 minutters tid, så larmer han faktisk ikke smiley
    Selvfølgelig løber han i sine hjul og drikker og spiser, men det gør han i 10-15 så ligger han sig til at sove ..

• #16   16. feb 2014 Ok

• #17   16. feb 2014 som de andre har sagt, så er det virkeligt at tage den med ro. Sig til dine forældre du gerne vil snakke stille og roligt om det med dem, og respekter hvis du får et nej. Jeg har selv gået med en drøm om at få rotter i 4 år, og jeg har altid respekteret et nej. En dag besluttede jeg mig for at tage en ordentligt snak med min mor om hvorfor jeg ville have rotter. Hun sagde igen nej. Men fordi jeg respekterede hende, tænkte hun over det til næste dag, og så blev hende og min far enige om, at jeg godt måtte få dem smiley

Så det betaler sig virkeligt. Hvis du let bliver sur/ked af det, så skriv ned på en seddel hvad du gerne vil sige, så komme du ikke til at sige noget du fortryder, fordi du bliver sur! smiley

• #18   16. feb 2014 Tak, har besluttet at jeg vil skrive en masse ned om hamstere (det jeg har lært) også fortælle alt det jeg har lært, og om hvor meget jeg faktisk gerne vil det her, og har ansvar nok til at jeg selv kan tjene penge til hamsteren:)

• #19   16. feb 2014 det lyder som en rigtigt god plan smiley

• #20   17. feb 2014 Hehe ja:)

• #21   17. feb 2014 Vil anbefale dig at bruge sådan et Flying Saucer hjul. Det er ret lydløst og godt smiley i medium eller large.

• #22   17. feb 2014 Det skal jeg gøre:)

• #23   19. feb 2014 Held og lykke med det smiley

• #26   12. mar 2014 Ja, de er virkelig søde, og vil gerne have noget selskab:) grunden til at jeg ikke må er at de ikke tror jeg har ansvar nok, fordi da jeg var 4 ÅR, fik jeg 2 kaniner og 2 marsvin, dem kunne jeg ikke finde ud af at passe da jeg var så lille, men jeg hjalp tit med mad og at gøre buret rent, men de solgte dem:(:((((( men nu er jeg altså 12 år, og er klar til at tage ansvar smiley

-ja et dværghamster

• #27   29. jun 2014 Du kunne prøve at skrive en masse ned om hamstere og så hænge det op på din væg. Så vil dine forældre se at du ved en hel masse om hamster så de ved at du er klar til et.
    Min far ville stadig ikke men held og lykke med dine forældre.

Kommentér på:
Vil så gerne have et hamster...

Annonce