Hvad spiser i? Hvad spiser i?
Hvad spiser i til aftensmad i jeres travle hver dag?
- Er meget nysgerrig.. Skal skrive om familiers hverdags mad.
Hvem handler ind?
Hvad tid ca spiser i?
Er familien samlet, eller spiser man som man vil?
Har været ude på spændende besøg hos familier. Nogle var det bare, at man stilte maden frem - gik ud og hentede og satte sig ind og spiste på værelset.
Andre, sad alle fint og pænt ved bordet.
De tredje spiste meget tidligt pga sport med børnene.
Hvad med jer?
// Jens.
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
Det er lidt forskelligt hvem der handler ind, da vi handler efter tilbud så ofte skal vi i flere forskellige butikker og det afhænger så lidt af om der ligger noget tæt på mit studie, min kærestes studie osv.
Det er meget forskelligt med tidspunktet, nogle gange har jeg ret lange dage, så det er meget forskelligt, men oftest mellem 18-19.
Det er meget forskelligt hvilke retter vi laver, - min kæreste laver. Jeg kan ikke lave mad, men hjælper til med hvad jeg nu kan, haha
Da jeg boede hjemme hos mine forældre og søskende var det stort set altid min mor der lavede mad og købte ind, medmindre hun lå syg eller ikke var hjemme
Vi spiste altid sammen hele familien og evt. gæster. Alt efter om der var nogen der skulle til teori, sport, var på arbejde osv. så kunne spisetiderne godt svinge af og til men det var også typisk 18-19, vi spiste aftensmad.
Vi fik meget traditionel dansk mad, salater, wok, spaghetti m. kødsovs, kylling og sådan
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 45 Svar: 657
Vi handler begge stort ind 1 gang om ugen og det ser vi altid frem til
Spisetiderne er forskellige. Som regl spiser vi ved en 17, 18 tiden, men de dage min kæreste er til Taekwondo spiser vi først 19.30
feb 2013
Følger: 11 Følgere: 10 Gnavere: 2 Emner: 47 Svar: 211
og der spiser vi ca kl 17 eller 18
og der får vi også lov til at gå ind på værelset og spise.
hjemme hos min far er vi mig og ham og hver anden weekend er min store bror
der spiser vi ca kl 18 eller 19
og der skal vi sidde sammen ved bordet
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 12 Svar: 2.259
Hvad tid ca spiser i? Meget forskelligt. Weekenden er det tit 17-18 og i hverdagene ofte efter 20.
Er familien samlet, eller spiser man som man vil? Vi spiser aldrig sammen. Kun hvis vi har gæster. Og vi spiser på forskellige tidspunkter. Mine forældre laver mad og spiser mellem 18-19 og jeg kommer ofte først hjem efter 20 så der varmer jeg maden og spiser på mit værelse.
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 36 Gnavere: 5 Emner: 22 Svar: 1.143
Som regel handler jeg ind i hverdagene, men vi elsker at handle ind sammen og nyder at gå og hygge ved indskøbsturene
Vi spiser typisk mellem 18-19, kommer an på arbejde, træning eller andre ting der lige skal passe ind. Men altid samlet (det er jeg opvokset med) og man bruger aftensmaden til at sidde og sludre omkring vores dag.
Aftensmadstid er et af de bedste tidspunkter
sep 2013
Følger: 37 Følgere: 189 Gnavere: 6 Svar: 691
Det er mest min mor men i weekenderne skiftes de til det.
Vi spiser som regel mad som er lavet fra bunden af. Vi spiser utroligt sjældent junkfood og ligende.
Hvad tid ca spiser i?
Ved seks tiden.
Vi er altid samlet undtagen hvis min søster er på arbejde eller min far. Men vi spiser altid i køkkenet.
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
Det gør vi også for det meste her hjemme, her efter jul har vores spisebor rodet med alt muligt skrammel så vi har spist i stuen men nu er det rydet op så vi kan spise i køkkenet igen.
Jeg tror aldrig jeg har spist aftensmad på mit værelse da jeg boede sammen med min mor.
Hos min far spiste vi også sammen.
Det er også vigtigt for både min kæreste og jeg at når vi får børn skal vi også spise samlet uden tv osv.
- Det er næsten altid mig der handler ind, da det også er mig der næsten altid laver mad. Men min kæreste handler nogle gange i weekenderne hvis vi mangler noget der, hvis vi skal have noget nemt at spise som pasta og kødsovs, så laver min kæreste mad. Men jeg kan godt lide maden er gode hver dag, så laver noget jeg godt kan lide, i dag skal vi f.eks. have mexikanske pandekager, laver også ofte flødekartofler, eller alt muligt andet, jeg har fri kl 16 og bor 10 minutter på gå ben fra arbejdet, går lige forbi 3 supermarkeder, så det er nemt.
Spise tid er mellem 17.30 og 18.00 kommer an på hvor lang tid maden tager at lave.
apr 2012
Følger: 13 Følgere: 7 Gnavere: 1 Emner: 21 Svar: 406
- Ved 19-20 tiden
- Det er forskelligt fra dag til dag. Nogle dage tager vi bare en rugbrød, og så går vi hen hvor vi vil. Ellers spiser vi sammen ved spisebordet
apr 2010
Følger: 94 Følgere: 82 Gnavere: 1 Emner: 82 Svar: 1.278
Hvis min mor er på aften-/natte-/døgnvagt spiser jeg selv og handler selv. (Eller med min kæreste hvis han er der). Nogle gange gider min mor ikke lave mad, hvis hun er træt (Hun hader at lave mad, og jeg kan ikke finde ud af det :P), så er det bare rugbrød eller havregryn eller måske enddog en pizza eller sådan noget
Oftest sidder vi i køkkenet, men hvis der er et eller andet i fjernsynet kan vi godt sidde i stuen. Hvis jeg ser et eller andet spændende (Oftest er det Mayday: Flykatastrofer :P), så går jeg ind på mit værelse og spiser.
Så det er meget forskelligt
Hjemme hos min kæreste går de meget ud af at spise sammen alle sammen, og kun hvis der er Disney Sjov (Haha xD) sidder de faktisk i stuen
maj 2013
Følger: 26 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 692
Tusinde tak for svar!!
Kom gerne med mere:)
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 19 Gnavere: 9 Emner: 41 Svar: 281
Det gør min mor stort set altid.
Hvad tid ca spiser i?
Vi spiser normalt mellem 18 og 19, men det er dog lidt forskelligt. Nogle gange spiser vi senere pga. min far kommer sent hjem, andre gange tidligere, hvis min søster skal rejse hjem til sin efterskole (som fx. i dag, så spiser vi ca. 17:30)
Vi spiser sammen. Min far rejser meget, så det er ikke altid han er hjemme, og min søster er på efterskole, så derfor er det tit kun mig og min mor, men uanset hvor mange vi er hjemme spiser vi altid sammen om aftenen.
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
Hvem handler ind?
Min kærestes far eller jeg, pga. min mor er for doven eller for syg.
Hvad tid ca spiser i?
Mellem kl. 17 og 21
Min bror spiser alene, min mor spiser med min kærestes far, og jeg spiser med kæresten.
Heldigvis flytter min kæreste og jeg om 2 mdr.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Jeg har stået for madlavningen siden jeg var i skolealderen (min mor flyttede da jeg var under teenalderen) og der findes stort set ikke det mad jeg ikke har lært mig selv at lave. -og senere har lært min mand at lave, han kunne ikke lave NOGET mad da vi flyttede sammen overhovedet, ja lige bortset fra en frostpizza...
vi spiser samlet til aften undtagen tirsdag hvor tiderne de skal møde til spejder gør vi spiser i hold...
apr 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Gnavere: 1 Emner: 21 Svar: 203
maj 2013
Følger: 26 Følgere: 28 Emner: 18 Svar: 692
Tusinde tak allesammen!
Hvad spiser i?