774 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Hvad spiser i? Hvad spiser i?

Hvad spiser i til aftensmad i jeres travle hver dag?

- Er meget nysgerrig.. Skal skrive om familiers hverdags mad.

Hvem handler ind?

Hvad tid ca spiser i?
Er familien samlet, eller spiser man som man vil?

Har været ude på spændende besøg hos familier. Nogle var det bare, at man stilte maden frem - gik ud og hentede og satte sig ind og spiste på værelset.
Andre, sad alle fint og pænt ved bordet.
De tredje spiste meget tidligt pga sport med børnene.

Hvad med jer?

// Jens.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad spiser i?
  • #1   27. jan 2014 Jeg bor sammen med min kæreste og vi spiser altid sammen, hvis vi begge er hjemme, men det sker for det meste altid i hverdagene.
    Det er lidt forskelligt hvem der handler ind, da vi handler efter tilbud så ofte skal vi i flere forskellige butikker og det afhænger så lidt af om der ligger noget tæt på mit studie, min kærestes studie osv.
    Det er meget forskelligt med tidspunktet, nogle gange har jeg ret lange dage, så det er meget forskelligt, men oftest mellem 18-19.
    Det er meget forskelligt hvilke retter vi laver, - min kæreste laver. Jeg kan ikke lave mad, men hjælper til med hvad jeg nu kan, haha smiley Og er gerne prøvesmager. Vi kaster os ofte ud i nye ting og eksperimenterer og så er vi begge vilde med hvidløg. Forskellige slags supper, wok, pastaretter og salater er vi gode til at lave i ny og næ hvert fald smiley

Da jeg boede hjemme hos mine forældre og søskende var det stort set altid min mor der lavede mad og købte ind, medmindre hun lå syg eller ikke var hjemme smiley
    Vi spiste altid sammen hele familien og evt. gæster. Alt efter om der var nogen der skulle til teori, sport, var på arbejde osv. så kunne spisetiderne godt svinge af og til men det var også typisk 18-19, vi spiste aftensmad.
    Vi fik meget traditionel dansk mad, salater, wok, spaghetti m. kødsovs, kylling og sådan smiley

• #2   27. jan 2014 Jeg bor sammen med min kæreste, og vi spiser altid sammen.
    Vi handler begge stort ind 1 gang om ugen og det ser vi altid frem til smiley
    Spisetiderne er forskellige. Som regl spiser vi ved en 17, 18 tiden, men de dage min kæreste er til Taekwondo spiser vi først 19.30 smiley

• #3   27. jan 2014 jeg bor sammen med min mor og min lille bor og min store bror
    og der spiser vi ca kl 17 eller 18
    og der får vi også lov til at gå ind på værelset og spise.

hjemme hos min far er vi mig og ham og hver anden weekend er min store bror
    der spiser vi ca kl 18 eller 19
    og der skal vi sidde sammen ved bordet smiley

• #4   27. jan 2014 Hvem handler ind? Min mor. Og hvis hun ikke er hjemme så min far.

Hvad tid ca spiser i? Meget forskelligt. Weekenden er det tit 17-18 og i hverdagene ofte efter 20.

Er familien samlet, eller spiser man som man vil? Vi spiser aldrig sammen. Kun hvis vi har gæster. Og vi spiser på forskellige tidspunkter. Mine forældre laver mad og spiser mellem 18-19 og jeg kommer ofte først hjem efter 20 så der varmer jeg maden og spiser på mit værelse.

• #5   27. jan 2014 Jeg bor med min kæreste og vi spiser ALTID sammen ved spisebordet i stuen.. Det er altid mig der laver mad, da det er min store passion og kæresten hader at stå i køkkenet. Så det fungere rigtig godt!
    Som regel handler jeg ind i hverdagene, men vi elsker at handle ind sammen og nyder at gå og hygge ved indskøbsturene smiley

Vi spiser typisk mellem 18-19, kommer an på arbejde, træning eller andre ting der lige skal passe ind. Men altid samlet (det er jeg opvokset med) og man bruger aftensmaden til at sidde og sludre omkring vores dag.

Aftensmadstid er et af de bedste tidspunkter smiley

• #7   27. jan 2014 Hvem handler ind?
    Det er mest min mor men i weekenderne skiftes de til det.
    Vi spiser som regel mad som er lavet fra bunden af. Vi spiser utroligt sjældent junkfood og ligende.

Hvad tid ca spiser i?
    Ved seks tiden.

Vi er altid samlet undtagen hvis min søster er på arbejde eller min far. Men vi spiser altid i køkkenet.

• #8   27. jan 2014 - Jeg bor sammen med min kæreste, og vi er begge vokset op i familier hvor man spiser sammen uden tv mobiler osv.

Det gør vi også for det meste her hjemme, her efter jul har vores spisebor rodet med alt muligt skrammel så vi har spist i stuen men nu er det rydet op så vi kan spise i køkkenet igen.

Jeg tror aldrig jeg har spist aftensmad på mit værelse da jeg boede sammen med min mor.
    Hos min far spiste vi også sammen.

Det er også vigtigt for både min kæreste og jeg at når vi får børn skal vi også spise samlet uden tv osv.

- Det er næsten altid mig der handler ind, da det også er mig der næsten altid laver mad. Men min kæreste handler nogle gange i weekenderne hvis vi mangler noget der, hvis vi skal have noget nemt at spise som pasta og kødsovs, så laver min kæreste mad. Men jeg kan godt lide maden er gode hver dag, så laver noget jeg godt kan lide, i dag skal vi f.eks. have mexikanske pandekager, laver også ofte flødekartofler, eller alt muligt andet, jeg har fri kl 16 og bor 10 minutter på gå ben fra arbejdet, går lige forbi 3 supermarkeder, så det er nemt.

Spise tid er mellem 17.30 og 18.00 kommer an på hvor lang tid maden tager at lave.

• #9   27. jan 2014 - Min far handler ind, sjældne gange min mor smiley
    - Ved 19-20 tiden smiley
    - Det er forskelligt fra dag til dag. Nogle dage tager vi bare en rugbrød, og så går vi hen hvor vi vil. Ellers spiser vi sammen ved spisebordet smiley

• #10   27. jan 2014 Jeg bor bare ved min mor, og hvem der handler, laver mad, hvad tid vi spiser og om vi spiser sammen er totaaalt forskelligt smiley

Hvis min mor er på aften-/natte-/døgnvagt spiser jeg selv og handler selv. (Eller med min kæreste hvis han er der). Nogle gange gider min mor ikke lave mad, hvis hun er træt (Hun hader at lave mad, og jeg kan ikke finde ud af det :P), så er det bare rugbrød eller havregryn eller måske enddog en pizza eller sådan noget smiley

Oftest sidder vi i køkkenet, men hvis der er et eller andet i fjernsynet kan vi godt sidde i stuen. Hvis jeg ser et eller andet spændende (Oftest er det Mayday: Flykatastrofer :P), så går jeg ind på mit værelse og spiser.

Så det er meget forskelligt smiley

Hjemme hos min kæreste går de meget ud af at spise sammen alle sammen, og kun hvis der er Disney Sjov (Haha xD) sidder de faktisk i stuen smiley

• #11   27. jan 2014 Spændende!

Tusinde tak for svar!!

Kom gerne med mere:)

• #12   27. jan 2014 Hvem handler ind?
    Det gør min mor stort set altid.

Hvad tid ca spiser i?
    Vi spiser normalt mellem 18 og 19, men det er dog lidt forskelligt. Nogle gange spiser vi senere pga. min far kommer sent hjem, andre gange tidligere, hvis min søster skal rejse hjem til sin efterskole (som fx. i dag, så spiser vi ca. 17:30)

Vi spiser sammen. Min far rejser meget, så det er ikke altid han er hjemme, og min søster er på efterskole, så derfor er det tit kun mig og min mor, men uanset hvor mange vi er hjemme spiser vi altid sammen om aftenen.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #13   27. jan 2014 Jeg bor med min mor og tvillingebror, og min kæreste samt hans far er her hver dag.

Hvem handler ind?
    Min kærestes far eller jeg, pga. min mor er for doven eller for syg.

Hvad tid ca spiser i?
    Mellem kl. 17 og 21

Min bror spiser alene, min mor spiser med min kærestes far, og jeg spiser med kæresten.

Heldigvis flytter min kæreste og jeg om 2 mdr.

• #14   27. jan 2014 børnene går til spejder her tirsdag og svømning og gymnastik onsdag så der skal være nem mad der som tager under 1 time at lave, det kan fx være lasagne af en rest kødsovs fra dagen før eller hvis det skal være rigtig nemt får de måske bare en nuddelsuppe. Vi laver alt muligt ellers... i dag blev det til hjemmelavet nuggets med brasekartofler (af resten af de kogte kartofler fra dagen før). Nuggetsne lavede jeg med kyllingefars, æg, mel og rullede dem i cornflakes til sidst og stegte i margarine. Tilbehør var udover kartoflerne friske tomater skåret i både og iceberg salat. Sovs bruger vi ikke rigtig noget af nu manden ikke er her, jeg er ligeglad med sovs og samme er børnene,skal vi have lidt dyppelse (fx til pomfritter) bliver det oftest bare lidt ketchup eller vegetarmayo (sidstnævnte laver jeg også selv).
    Jeg har stået for madlavningen siden jeg var i skolealderen (min mor flyttede da jeg var under teenalderen) og der findes stort set ikke det mad jeg ikke har lært mig selv at lave. -og senere har lært min mand at lave, han kunne ikke lave NOGET mad da vi flyttede sammen overhovedet, ja lige bortset fra en frostpizza...
    vi spiser samlet til aften undtagen tirsdag hvor tiderne de skal møde til spejder gør vi spiser i hold...

• #15   27. jan 2014 Efter mine brødre er flyttet hjemmefra og vi kun er mig og min mor tilbage er vi blevet rigtig dårlige til at lave god mad og gøre noget ud af aftenmåltidet, da det bare er os. Det foregår altid ved sofabordet foran fjernsynet - og bliver tit rigtig sent, omkring 21-tiden.. Det er rigtig ærgeligt.

• #16   28. jan 2014 Spændende.
    Tusinde tak allesammen! smiley

Kommentér på:
Hvad spiser i?

Annonce