666 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Bange for stormen.. Bange for stormen..

Hej alle sammen smiley

Den storm, som skulle komme imorgen, og på fredag, går mig en del på, og jeg er meget bange for den. De siger, at det skulle være værst natten til fredag, altså torsdag nat, eller hvad man kalder det, og der kører min mor hjem fra arbejde :c Kan der ske noget, og hvor slem bliver den enlig? Har fulgt lidt med på dmi.dk og tv2 vejret, men alle i min klasse siger at det er en snestorm, og at jeg har god grund til at være bange osv. :c
Kan i evnt. fortælle lidt om den, uden at gøre mig totalt meget bange? :3 i øvrigt, kører min far og storebror også, men det er ikke om natten, har jeg grund til at være bange?

- Julia som er lidt bekymret :c

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bange for stormen..
  • #1   4. dec 2013 Selvfølgelig kan der ske noget? Men så må man jo tage sine forholdsregler og enten vente med at køre eller køre efter forholdene. Der er ingen der kan sige at næææ nej der sker ingenting. Ved mine udekaniner står et træ som har overlevet alle storme siden jeg fik kaniner i 1997 og har altid taget mine dyr ind under stormvejr og der er aldrig sket noget. Ved sidste storm kom jeg senere hjem end planlagt fordi et pat ponyer på rideskolen skulle genhuses fordi der var et træ faldet ned i deres tag men tænkte at det ikke gjorde noget for der var aldrig sket noget før. Vupti så ligger halvdelen af træet henover løbegården. Heldigvis havde det ikke ramt burene

• #3   4. dec 2013 Så hvis man kører forsigtigt sker der ingenting? :3

• #4   4. dec 2013 Synes først og fremmest du skal snakke med dine forældre om hvordan du har det med at fx din mor skal ud at køre..
    De kan garanteret gøre dig mere rolig end vi kan over et internet.

Jeg er sikker på, at fx din mor venter med at køre hvis det er meget slemt. smiley

• #5   4. dec 2013 Charlotte:
    De er muligvis ikke nær så voldsomme, men det er ikke ensbetydende med at de ikke er farlige.
    Sidst der var en god gang blæst her hjemme, og det var enda i år, var der 2 der døde (godt nok kun den ene som egentlig følge af vinden, men stadig).

Kan du huske tilbage i '99 eller hvornår det var, da der var orkan?
    Der var flere steder i landet hvor man ikke havde strøm i flere dage, og oprydningsarbejdet tog lang tid, pga. alle de træer der var væltet.

Så har vi af et par omgange været plaget af oversvømmelser. Det er muligt der er nogen der ikke mener det er slemt, men jeg er nu ret sikker på, at dem der fik ødelagt deres hjem, er af en anden holdning.

Julia:
    Har du snakket med din mor om det?
    Som regel er det sådan, at man bare skal tænke sig om, hvis man skal færdes ude. Dvs. at man kører ekstra langsomt, eller evt. bliver på arbejde, til det værste er overstået smiley
    Man kan komme til skade, men det er meget ofte fordi folk ikke får tænkt sig om, og samtidig er meget uheldige, som ham der der fik en tagsten i hovedet for nylig.

Der er ingen grund til at være bekymret smiley Men snak med din mor om dine tanker smiley
    Nu er vi jo også så heldige, at mere eller mindre hele elnettet er gravet ned, så vi ikke ender i den situation med manglende el pga væltede træer smiley

• #6   4. dec 2013 Der kan altid ske noget. Ved stormen for lidt over en måned siden væltede der jo tonsvis af træer. Der væltede lastbiler på motorvejen. Tagsten røg af tagene osv. Men er sikker på din mor høre radio, og er fornuftig, og ikke køre ud hvis der varsles om at man ikke må. Man skal aldrig sige aldrig.
    Jeg skal gå hjem fra arbejde i morgen når stormen skal toppe første gang. Men alle træer ad den retning er væltet ved sidste storm, men jeg er da stadig nervøs for at få en tagsten i hovedet.

• #7   4. dec 2013 Jeg har skam snakket en del, med begge mine forældre, men det kunne være man skulle gøre det igen smiley
    Ehm, bliver der snestorm eller? :3

• #8   4. dec 2013 Nej Julia.. Det bliver en regulær storm / orkan som rammer Danmark. Fredag skulle vi så få noget sne smiley

• #9   4. dec 2013 Uh, mange tak for svarene smiley

• #10   4. dec 2013 Men jeg må indrømme at ligesom du er bange, så er jeg også bange. Min far er lastbilchauffør så han kører rundt i Danmark og møder som regl kl 4 om natten og har fri kl 17 - 18 stykker. Så ham er jeg rigtig nervøs for at der skulle ske noget med. Jeg håber bare han bliver sendt hjem af hans chef

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #12   4. dec 2013 Jeg har ikke rigtigt fuldt med - sige de / står der nogen steder, om stormen er værre end sidst?

• #14   4. dec 2013 Simse: den skulle være på samme niveau eller lidt værre den vil ramme hele landet, den vil vare længere tid og vil toppe tre gange.

• #15   4. dec 2013 Her ved vestkysten skulle den være værst. Allerede i nat får vi storm og omkring kl 12 topper den med vindstød af stærk orkan, og det fortsætter resten af dagen. Af hvad jeg har kunne læse skulle den være værre end den vi havde 28 oktober. Personligt tror jeg at den bliver som den vi havde 3 december 1999

• #16   4. dec 2013 Charlotte:
    Der er vel heller ingen grund til at gøre TS dummere eller yngre end hun er, og at sidde og sammenligne med storme i f.eks. USA, og sige at dem her hjemme er ganske ufarlige, er direkte dumt i min optik. For det er ikke ufarligt. Hvis man ikke tænker sig om, kan man komme rigtig galt afsted, og i værste fald endog dø hvis man er tilpas uheldig (det kan man også til daglig i trafikken, men nu er risikoen så bare lidt større).

• #17   4. dec 2013 Det er da at lyve at sige til ts at der ikke sker noget - for det er jo løgn. Der KAN jo ske noget

• #18   4. dec 2013 der kan jo altid ske noget... uanset om det stormer eller ej.

• #19   4. dec 2013 Charlotte: ikke farlige? Der døde en mand sidst der var storm/orkan.

• #20   5. dec 2013 Så er det i dag. Uha.
    Jeg har det på samme måde som dig, Julia.
    Specielt fordi jeg d. 28. okt. fik et helt grøntstativ (dem der står udenfor nettobutikkerne, men frugt og grønt i) i hovedet, og var døv på venstre øre i 2 uger.
    Derudover havde vi selvfølgelig ingen kontakt til omverden, da ingen af vores telefoner kunne komme igennem, så jeg stod sammen med mine medarbejdere med 12 panikkende kunder, som vi desværre ikke kunne lukke ud, da alt fløj omkring udenfor, og smækkede flere mennesker ned. Det var laaaaange timer, når man ikke ved om kæresten og familien egentlig er okay, eller ej. smiley

Jeg er spændt på i dag "omkring middag", men samtidigt også hunderæd for min gåtur hjemad. smiley

• #21   5. dec 2013 Fuck! Her hvor jeg bor får vi decideret orkan. Her stormer allerede omkring 24 m/s smiley
    http://vejret.tv2.dk/artikel/id-72961944:farlig-udvikling-her-kan-stormen-blive-en-orkan.html

• #22   5. dec 2013 Hmm hvad tid kommer stormen?

profilbillede
  • #23   5. dec 2013 Her ved Esbjerg er der allerede storm. Kl 12 skulle vi få vindstød af orkan styrke og kl 15 - 16 bliver vi ramt af fuld orkan med middelvinde på orkan styrke smiley

• #24   5. dec 2013 Omkring kl 15 begynder den for alvor i KBH og kl 18 kraftig storm/orkan. Men det skulle så småt begynde at trække op allerede kl 12-13. Altså i kbh

• #25   5. dec 2013 Vandstanden her er vidst allerede begyndt at stige smiley

• #26   5. dec 2013 Okay tager mine ord i mig. Er lige stået ud af metroen og der er allerede kraftige vindstød på Amager smiley

• #28   5. dec 2013 Dem fra mit arbejde som bor på Fyn tog hjem ved 12 tiden. Jeg tog hjem kl 15, det tager 5 minutter at gå hjem, synes ikke det var så slemt dog var jeg lidt bange for at få tagsten i hovedet, men synes ikke det blæser så slemt endnu heldigvis.

Med hensyn til mit forrige indlæg hentyder jeg til klokslættet de skriver på TV2 16.60 (billede)

Kommentér på:
Bange for stormen..

Annonce