{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad fik i, i adventsgave?
  • #1   1. dec 2013 En chokoladefontæne smiley

• Maja S
    Maja S Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 49
    #2   1. dec 2013 Hvad er det?

• Maja S
    Maja S Tilmeldt:
    nov 2013

#3   1. dec 2013 smiley

• #4   1. dec 2013 Må godt have været en lille hest hvis den kunne være i en sok smiley

Ej hehe, tillykke med den smiley Jeg har ikke fået noget, tror mine forældre synes jeg er lidt for gammel til det smiley

• #6   1. dec 2013 En Matas kalender og 500 kr. smiley

• #9   1. dec 2013 Mosbjerg, hold da op! Det er til mange penge smiley

TS: jeg tog dette billede af den smiley

profilbillede
  • #10   1. dec 2013 Holdt da op det er alligevel nogle ret dyre adventsgaver nogle af jer har fået.
    Jeg har ikke fået min endnu, min svigermor vil vente til min kæreste også er her.

Men jeg har åbnet min julekalender, og der var en neglelak i, (ret heldigt, efter som der er en julekalender kun med neglelak smiley )

• #11   1. dec 2013 Fik en julehut til min pony smiley

• #12   1. dec 2013 Ingenting smiley Bor hos mine bedste forældre... Så hvis de skal give alle børne børn "søndags pakker" + julegaver.. Så ville det blive en endnu dyrere omgang når de kun er på pension smiley
    Men så glæder jeg mig bare endnu mere til julegaverne! smiley

• #13   1. dec 2013 Von Vang: adventsgaverne behøves jo heller ikke. Synes det bedste er at julehygge. Jeg har bundet adventskrans og lavet juledekorationer i dag med min kærestes bedste og mor, og det synes jeg er meget bedre end at få en pakke.

• #14   1. dec 2013 Et par øreringe.

• #15   1. dec 2013 Jeg fik en snekugle med en engel i, et stort anton berg marzipanbrød og et hamster med alt tilbehør smiley

• #16   1. dec 2013 Jeg er bare total meget gave menneske smiley skulle tro jeg var en lille pige på 10! smiley
    Men har så heller aldrig fået advents gaver, så heller ingen forventning her smiley

• #18   1. dec 2013 Jeg har fået en masse hårpynt inklusivt en hår donut, som jeg længe har ønsket mig smiley

Jeg har helt selv lavet kalenderlys/dekoration i år. Kig nærmere på fotoalbummet for billeder smiley

• #19   1. dec 2013 Jeg er flyttet hjemmefra, så sidste år var det sidste år, jeg fik adventsgaver. Der fik jeg en masse små flytte hjemmefra ting, viskestykker, dejskraber og den slags til køkkenet smiley + mine svigerforældre også havde adventsgaver til mig, så det var ren forkælelse smiley
    I år har min svigermor givet os kalendergaver, så vi har en stor pose til at stå med 20 gaver (de sidste 3 får vi i juleferien, når vi alligevel er hjemme). I dag fik vi Kinder julekalendre smiley

• #20   1. dec 2013 2 One Direction mapper, en stor og en lille blok med One direction, 4 blyanter med One Direction, et hviskeleder med One Direction og en blyantspisser smiley

• #21   1. dec 2013 Et par dejlige tykke, bløde, behagelige vanter smiley

• #22   1. dec 2013 Regitze C: så meget chokolade, nam smiley

• #23   1. dec 2013 med One Direction* smiley

• #25   1. dec 2013 Jeg fik også en julekalender, en skrabejulekalender, de der fra kioskerne. Jeg får en pakke hver 3. dag
    Ragitze, Uhmm, jeg bliver helt lækkersulten af alt den chokolade
    Susse. Sikke en sjov ide, dem har jeg ikke set nogle af i år. Hvor køber man de julekalendere med neglelak i? I Magasin måske ? smiley

• #26   1. dec 2013 Papfigur af Liam Payne, en fra One Direction, og et gavekort på 180 kroner til Matas. smiley

• #27   1. dec 2013 Intet. smiley

• #28   1. dec 2013 Rosendahl salt og peberkværn smiley er så heldig stadig at få adventsgaver smiley

• #29   1. dec 2013 Lækker gave Betina! smiley

• #30   1. dec 2013 Er den eneste af mine søskende der ikke får adventsgaver af min far ^^ af min mor får vi ingenting, hvis jeg er heldig stikker hun mig et par kroner jeg kan købe noget for smiley men ellers er jeg van til det bare stoppede da vi gik økonomisk bed smiley og min far er stoppet da han har opgivet at prøve at købe mi efter som jeg ikke lod mig blive 'købt' smiley

• #31   1. dec 2013 Får kalender gaver så idag fik jeg rensdyr øreringe fra London smiley

• #32   1. dec 2013 Precious: jeg har købt min på (link fjernet)
    Og er mega glad for den.

profilbillede
  • #33   1. dec 2013 Lulle - er også mega glad for dem smiley eeeelsker Rosendahl smiley

• #34   1. dec 2013 Ingen ting smiley

• #35   1. dec 2013 Så blev adventsgaven åbnet, det var en kæmpe pose slik. Sådan en på et kilo smiley

• #36   1. dec 2013 Fik ikke nogen - min mor bad min stedfar om at købe adventspakker til mig og hans søn, men det er som om at han har glemt det smiley
    Så det giver vel bare dobbelt op på søndag!
    Ej jeg går ikke så meget op idet - det er selvfølgelig hyggeligt, men det er slet ikke som da jeg var 10 år og man ikke kunne vente..
    Men jeg er sikret adventsgaver de næste 10 år, da min mor gav min bror adventsgave forrige år da han var 30 xD

• #38   2. dec 2013 Igår fik jeg en chokolade julemand smiley
    Og i dag fik jeg en pose gulerødder (til ninerne hvis nogle skulle være i tvivl smiley )
    Og en tyver smiley smiley

• #39   2. dec 2013 Jeg fik en fedt mus smiley han er bare så sød! smiley

• #41   2. dec 2013 Jeg fik en skrabekalender smiley

• #42   2. dec 2013 Intet, men min datter har pakkejulekalender fra Ramasjang.. I går var der et puslespils ur, i dag var der nogle kravlenisser..

Og så bor Nissen hjemme hos os og laver ballade smiley

profilbillede
  • #43   2. dec 2013 Nå ja, så kom min mor med 2 stk chokoladejulekalendre til min datter, og 1 til mig.. Store børn kan også godt få gaver af deres mor smiley

• Maja S
    Maja S Tilmeldt:
    nov 2013

#44   2. dec 2013 Hold da op det var mange gode ting! Her idag fik jeg en forsinket adventsgave som var en ipad air! Er super glad for både Santos og ipaden

• #45   2. dec 2013 Sorry to say men du er godt nok forkælet Maja dine forældre må være rige..

• #46   2. dec 2013 Maja: hold da holdt op. Synes undskyld mig at det er nogle alt for sindsygt dyre gaver. Skulle jeg have en iPad i gave skulle hele min familie slå sig sammen om gaven, og det vil både blive en jule og fødselsdagsgave.

• #47   2. dec 2013 Hold da op, hvis du allerede har fået hest og ipad, hvad får du så til jul? Det var godt nok nogle dyre gaver

• #48   2. dec 2013 Beltane: tænkte jeg også. Evt sit eget hus?
    Undskyld, men synes virkelig det er for meget, er virkelig forarget. Jeg er virkelig glad for min slikpose som jeg fik i adventsgave, som slet ikke var forventet. Men når man så får en hest og en iPad, hvad så hvis mor og far næste år kun har råd til en pose slik, vil man så kunne blive glad for den, eller bliver man skuffet fordi man plejer at få for 30.000 i en advendtsgave.

• #49   2. dec 2013 Omg jeg fik en halv hest i konfirmationsgave (betalte den anden halvdel selv) og et kamera. Synes virkelig det var fede gaver jeg fik, men når jeg tænker nærmere var min konfirmationsgave i alt nok kun 2-3000 kr mere værd end dine adventsgaver.

Skræmmende alligevel. Hvad får du så lige i julegave? Hvis jeg fik en hest og en iPad (har godt nok begge dele, iPaden fik jeg af skolen da vi ikke bruger bøger, men iPads) bare i julegave så ville jeg være mega glad og det ville være den største julegave nogensinde.
    En hest og en iPad i advent? Wow.

• Maja S
    Maja S Tilmeldt:
    nov 2013

#50   2. dec 2013 Jamen det er fordi jeg får ikke store gaver til jul vi kan nemlig vælge om vi vil have de store til jul eller advent og jeg betalte også halvdelen selv bare rolig smiley

• Maja S
    Maja S Tilmeldt:
    nov 2013

#51   2. dec 2013 Hesten fik vi af nogle venner men jeg skulle have overtalt mine forældre først smiley jeg får ikke flere advents gaver men det er fordi jeg har det bedst med af få tingene her første advent smiley

• #52   2. dec 2013 Var det ikke dig der havde mistet dine forældre? smiley

• #53   2. dec 2013 Ja, du skrev i et emne, at dine forældre var døde af kræft?

• #54   3. dec 2013 Ja og at hun selv har kræft..

Plus 3 nye kaniner, dvs der er 4 dyr der kan miste deres ejer når som helst?

• Maja S
    Maja S Tilmeldt:
    nov 2013

#55   3. dec 2013 Jo men det har de været i lang tid jeg har plejeforældre! Men det er helt okay ikke at tro på det smiley

• #56   3. dec 2013 Så du har kræft?
    Hvis du har syntes jeg ikke at man skal have dyr, ihvertfald ikke så mange. Min papfar, oldefar og mormors bror døde af kræft så jeg ved hvordan det foregår. Hvis du får kemo har man ingen energi til at tage dig af dine dyr.

• Maja S
    Maja S Tilmeldt:
    nov 2013

#57   3. dec 2013 Jeg ved godt hvordan det foregår, og er til undersøgelse ret ofte og man kan sagtens have dyr man skal bare have nogen der kan tage over og det har jeg smiley

• #58   3. dec 2013 Maja: Undskyld jeg spørger, men hvilken kræft type har du/hvor har du kræft?

• #59   3. dec 2013 Selvfølgelig kan man da have dyr selvom man har kræft. Rigtig mange overlever kræft, eller lever med det. Hun er jo ikke alene om dyrene, hendes plejeforældre hjælper vel til. Nogle af dem der har kræft mærker man det næsten ikke på, udover at de bliver lidt nemmere træt.

Og hvem har sagt hun er dødelig syg, det kan være hun har fået af vide hun snart bliver rask?

Min kærestes farmor er 1 ud af 100 der har overlevet den kræftsygdom hun havde.

• Maja S
    Maja S Tilmeldt:
    nov 2013

#60   3. dec 2013 Susse: lige mine ord! Tak!

Jeg er ikke dødelig syg! Og mine plejefotældre støtter mig meget!

• #61   3. dec 2013 Okay, det måtte jeg åbenbart ikke vide eftersom du slet ikke svare på det.

• #62   4. dec 2013 Det lyder lidt urealistik -_-

• #63   4. dec 2013 Pjuske; hvad lyder urealistisk?
    At hun kan overleve kræft?

• #64   4. dec 2013 Jeg har en kalender fra Matas, men diverse sminke i smiley

• #65   4. dec 2013 Susse. Takker. Uff, de er udsolgt på den hjemmeside, så de må være eftertragtede.
    Kaninhjørnet, Så er vi to der har fået os en skrabekalender.
    Maja, det er nogle flotte adventsgaver du har fået, og det er jo så også julegaver når I ikke får gaver juleaften smiley Det er godt at have et dyr, jeg vil næsten mene, at det kan gavne en allermest når man har kræft. Det er især rigtig godt med den ro og de oplevelser dyr giver en. Har man kræft er man ofte (af hvad jeg ved) ked af det, bekymret og trist over at leve, fordi man ikke ved, hvordan det ser ud om 3 mdr eller ja bare næste dag. Derfor tror jeg, at dyr i mange tilfælde kan have en effekt på ens humør og ligesom give et frisk pust smiley De er jo så søde og de giver en et smil på læben. Jeg synes, det er supergodt også for dyrene

• #66   7. dec 2013 Wow, der er godt nok nogen herinde der får store adventsgaver! smiley
    Jeg fik en hestesko lavet af chokolade, og jeg var nu meget tilfreds smiley

• #67   7. dec 2013 en hest i adventsgave, hvad får du så til jul? en stald til den? jeg er vist havnet i tråden med unger fra strandvejen*LOL*... mine børn har chokoladekalender og legetøjskalendere, de får ikke adventsgaver.

• #68   7. dec 2013 Jeg kommer fra en familie hvor økonomien var god da jeg var lille og mens min søskende havde smartphones og mærketøj har jeg været nødtil at gå i tøj fra Føtex osv. Alle mine søskende var på efterskole men det kommer jeg ikke. Jeg har flyttet meget hvilket gør eg er faglig dårlig, dog er jeg skarp til læsning og jeg er den min familie spørger om råd til dyrene osv. Hvad jeg ikke ved finder jeg på nettet eller spørger herinde om smiley min point er at man skal være glad for at få små ting, jeg vil helt klart helst have små men mange ting end 1 stor ting. Ikke fordi jeg er grådig, men hvis den store ting går i stykker hva så?

• #69   7. dec 2013 Hvad mon jeg får imorgen?:P

• #70   7. dec 2013 Jeg ved godt hvad jeg får smiley

• #71   8. dec 2013 Hvad får du?

Håber på jeg får mit fleacedækken, men det får jeg nok først den 24. December, har virkelig brug for det smiley

• #72   8. dec 2013 Jeg fik den nye vildheks bog, fjendeblod! smiley
    Er rigtig glad!

Husk venner. Man kan ikke købe alt for penge.

• #73   8. dec 2013 Jeg har altid fået rimelig dyre gaver af mine forældre... Men jeg er så også en af dem, der bliver mundlam, når børn og unge får eller ønsker sig for et uhørt beløb... Det er f.eks. rimelig øv, at få en ønskeseddel til jul, hvor det billigste er 500+ kr, ellers kan man give penge.
    Men det er jo ikke en fødselsdag. Det er jul, og for mig er jul hygge, og jeg nægter simpelthen at give penge til jul. Det er så vanvittigt upersonlig, og virker for mig mere forkælet end noget andet, kun at ønske sig vanvittigt dyre gaver, eller at ønske sig penge.

Nå, men ang. spørgsmålet, så får jeg ikke længere adventsgaver smiley
    Jeg fik pakkekalender da jeg var lille, og da jeg så blev ældre, gad min mor ikke længere med de småting, så det gik over til advent i stedet.

• #74   8. dec 2013 Furrytails: er enig i det med penge. Herhjemme har vi en regel om at man ikke må ønske sig penge. Og det er ligemeget ens alder. Man må bare ikke. Penge hører til fødselsdag.

Ligesom vi også har en regel om at man skal ønske sig mindst 3 ting. Et år ønskede min far sig kun et bælte... Ja det er flot far, så får du da dit bælte. Vi blev så irriteret over det, fordi det er ret bestillingsagtigt, at vi de senere år har lavet reglen "minimum 3 ønsker, og ellers får man noget helt andet end de 1 eller 2 ting man ønsker sig".

• #75   8. dec 2013 Jeg er opdraget til, at jeg kan ønske mig lige hvad jeg vil, der skal bare være noget så alle kan være med.
    Dvs. at hvis jeg har lyst til at ønske mig en bil, så må jeg hjertens gerne det. Men der skal også være noget til f.eks. 50 kr.

Sådan er det også til fødselsdage.
    Penge til fødselsdage er jeg begyndt at have det lidt bedre med, for så kan folk selv købe hvad de vil have. Men jeg kan stadig godt blive irriteret, hvis eneste ønske på listen er penge.

• #76   8. dec 2013 Ville have sagt ingenting, for det er jeg jo vantil, MEEN min papmor havde købt en liter showergel og en neglelak til mig smiley mon jeg lugter siden det var 1 L? XD

• #77   8. dec 2013 Jeg ønsker mig mange forskellige ting, dog har jeg haft svært ved at finde noget til under 150 .- hvilket jer er lidt ked af, men har ikke tænkt at nu er der simpe hen nogle der ikke kan give mig en gave, for en stor del af mine ønsker er gavekort, og et gavekort på 50 kr. Jeg lige så glad for som hvis det var på 500 kr.
    Sorry det lød lidt egoistisk at ALLE skal give gave men vidste ikke hvordan jeg skulle formulere det smiley

• #78   8. dec 2013 Jeg fik ikke noget idag, har hvertfald ikke fået noget endnu xD

• #80   9. dec 2013 Jeg fik en pose brændte mandler, og en poser bolsjer - MUMS! Lige noget der kunne bruges smiley

• #81   9. dec 2013 Pia: jeg syntes det er en rigtig god regel, børn i dag bør LÆRE så meget pli at de ønsker sig lidt for enhver pengepund og er de for små til det så bør forældrene hjælpe dem. Min datter på 10 (der lige har fået en blærbar i fødselsdagsgave) har lavet en fin ønskeseddel til jul: ipad dit, i pad dat, kamera osv osv af dyrt elektronik. Det er fint skatter og så skriver du lige "alt med top-mode og monster high og tøj" nederst til de der ikke er klar på at bruge 500+ på dig til jul... ja det fik hun sgu besked på for jeg VED hun også vil blive glad for disse ting. Min søster har 5 børn og min mands kusine har 7, jeg giver da ikke dem gaver til 500kr stykket nogle af dem, jeg er ikke millionær.... og så forventer jeg selvfølgelig heller ikke mine sølle 3 børn får gaver i 500+ klassen derfra...jeg bruger nok 500+ på mine egne pr stk, men min søsters får ikke for mere end max 300 og kusinebørnene lidt mindre (de er længere ude i famillie jo).

• #82   9. dec 2013 1 dec. fik jeg:
    -En kosmetik julekalender fra Technic + slik

8 dec. fik jeg:
    -En sort bh med pinke blonder rundt om + en sød ny bluse

• #83   9. dec 2013 Så vil jeg også gerne sige, at den eneste grund til jeg fik 500 kr. i adventsgave sidste søndag, var fordi jeg lige har haft to store dyrlæge regninger, og kun havde sølle 400 kr. til julegaver + min mors 50 års fødselsdag. Derfor var mine forældre så søde og gavmilde, at give mig 500 kr. smiley
    Jeg får ikke andre adventsgaver, det var ikke engang meningen jeg skulle have haft. Matas kalenderen var fordi mine forældre synes min storebror skulle have nogle penge, og ikke ville have jeg skulle føle mig snydt(selvom jeg slet ikke ville have gjort det), og så fik jeg sådan en smiley

• #84   9. dec 2013 Susan S:
    Det sjove er når børn af forældre der ikke selv har meget at gøre godt med, ønsker sig for helt horrible priser.
    Vi er 2 voksne og 1 barn + kæledyr, der klare os på en enkelt indkomst... Der er også grænser for hvad vi kan give for.

Det må være op til den enkelte, at give som man har penge og lys til. Og det skal en ønskeliste kunne rumme smiley
    Jeg synes det er fint at du siger til din datter, at hun godt kan ønske sig i forskellige prisklasser.

• #85   9. dec 2013 Pia og Susan: Min nevø på 5 år ønsker sig sådan nogle skylanders puzzlespil til en 10'er, tror der findes få ting på ønskelisten til over 200 kr.
    På min kærestes jævnaldrende kusines ønskeseddel finder man få ting til under 200 kr.

Her ser jeg tydeligt forskel på hvilken familie de kommer fra, min nevøs mor har studeret hele hans liv, og blev færdig i september, hans far er på kontanthjælp. Samt resten af familien har også en lav indkomst.

Min kærestes kusines far har ejet firma, og moderen er skolelærer for børn med særlige behov. Hun fik sin egen iPad før hun fyldte 2. Hun har altid fået fødselsdagsgave fra os, og det har været rigtig svært at finde noget der kunne bruges. I år bliver det smølfer, fandt nogle til 50 kr. vi har ikke mange penge, når hun har fødselsdag fordi det er den 27. december. Hendes ældste storebror køber vi aldrig gave til, for det billigste på hans ønskeliste er til 500+

Min egen ønskeliste er det billigste noget til 36 kr. jeg har da selv råd til det, men som sagt har min familie ikke mange penge. Ønsker mig også lysestager, intet bestemt mærke, de skal bare være flotte, og de findes jo også i alle prisklasser.

Kommentér på:
Hvad fik i, i adventsgave?

Annonce