{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
922 visninger | Oprettet:

Husk at stemme i dag (18+) {{forumTopicSubject}}

Husk at stemme..

Det er vigtigt at komme afsted, hvis man ikke er enig eller ikke ved hvem man skal stemme på kan man stemme blankt..

For jer der ikke ved hvad det betyder, så gør man således:

1. Mød op på valgstedet med dit valgkort (Hvis det ikke er modtaget er et sygesikringsbevis nok)
2. Gå ind i valgboksen (Det ligner en brusekabine :D)
3. Fold sedlen/sedlerne sammen UDEN at skrive noget på dem
4. Smid dem i stemme boksen..

Og hvis man vil stemme er det vigtigt man KUN sætter ET kryds og IKKE skriver andet på sedlen, da den så bliver ugyldig..

Der er sikkert nogle herinde der skal til deres 1. valg..

Jeg stemte de første mange år blankt, fordi jeg ikke anede hvad jeg skulle stemme på, så det er ikke en skam at gøre det..

At stemme blankt er bedere end at være sofavælger, hvis man stemmer blank giver man enten udtryk for at man ikke ved hvilket parti man hører til endnu eller at man ikke er enig med nogle af partierne..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Husk at stemme i dag (18+)
  • #1   19. nov 2013 Bil lige tilføje denne, smiley
    http://m.youtube.com/watch?v=jtIa9CmiwIE


  • #2   19. nov 2013 Der er også denne side om hvorfor man skal stemme, og den med hende der skælder ud hvis man giver dårlige undskyldninger er lidt sjov smiley

    http://www.stem.dk/


  • #3   19. nov 2013 enig: stem blankt hvis ikke i ved hvad i skal stemme, så giver man som Beltane netop nævner et vink med en vognstang om at enten informerer de ikke nok, eller også er man ikke enig med nogle af dem. Der er selvfølgelig også muligheden for at være sofavælger, men det fremgår ikke så tydeligt der om det er dovenskab eller en af ovenstående andre muligheder der har fået en til at blive hjemme.

  • #4   19. nov 2013 "enten informerer de ikke nok, eller også er man ikke enig med nogle af dem"

    Eller også har man ikke selv sat sig nok ind i det smiley



  • #5   19. nov 2013 Karina: som mor til 3 er jeg presset på tid, jeg har ikke TID til at bruge fx 2 timer om dagen på resarch af mulighederne, de forskelliges mærkesager osv. Det er DERES ansvar at informere hvad deres politik er hvis de kommer i byråd/regionsråd.
    Selvfølgelig har jeg en grundlæggende ide om jeg er rød eller blå, men vil de have en personlig stemme så må de spytte ud og være tydelige og klare i mælet... -jeg vil mene at den der med "har ikke sat sig ind i det" (pga dovenskab lyder det som om du mener) også mest er noget jeg forbinder med en sofavælger... For hvis jeg var for doven til at GIDE sætte mig ind i sagerne så var jeg sgu nok også for doven til at gå ned og stemme blank og SÅ ville jeg blive på sofaen;). Som blank-stemmer signalerer du ikke dovenskab.


  • #6   19. nov 2013 Tid er heller ikke ligefrem en luksus ting her. Og med alt for meget at se til = begyndende stress

    Men jeg formår nu stadig at holde lidt øre og øjne med hvad der sker + allerede som 16 årig begyndte jeg at sætte mig lidt ind i hvad de forskellige partier stod for den gang. Og har stadig en god fornemmelse af hvad de forskellige står for.

    Så nogle gange er det dovnskab, eller andre dårlige undskyldninger "det er for besværligt"...


  • #7   19. nov 2013 Selvfølgelig skal jeg stemme! smiley

  • #8   19. nov 2013 det er tilladt at være uenig MEN bare lige for en god ordens skyld: hvis nogle af jer siger i samfundsfag i skolen at man stemmer blankt fordi man ikke har gidet sætte sig ind i tingene så får i en over nallerne i karakterer. Det kan godt være det er Karinas holdning at blankstemmer også er dovne, men den generelle holdning er at blank: manglende info eller uenighed og sofakartoffel er pga dovenskab ELLER evt boykot af valget (fx da de stemte IGEN om EU var jeg tæt på at sofavælge fordi jeg mente det var svineri de lavede 2-3 småting om bare for at kunne lægge det ud til afstemning igen).. og nu skal jeg ned og stemme.... og det bliver ikke blankt;) og jeg stemmer heller ikke på min søster, hun stiller godt nok op i århus, men vores politiske holdninger er MEGET langt fra hinanden så der tales simpelthen bare ikke politik når vi er sammen for ellers kommer vi op og skændtes*LOL*

  • #9   19. nov 2013 blankstemmer kommer afsted og "stemmer" så de er f....... lige så gode som dem der stemmer på et parti,

  • #10   19. nov 2013 Har self stemt smiley

  • #11   19. nov 2013 Nu er jeg desværre lige 2,5 uge for ung til at stemme, men jeg læste for et par uger siden noget med, at undersøgelser viser, at hvis unge ikke stemmer til deres første valg, viser det sig, at de ofte slet ikke stemmer til andre ting.
    Så kunne jeg stemme, ville jeg også stemme blankt, for jeg ved ikke så meget om det, men jeg ville godt have været afsted og se, hvad det var for noget smiley


  • #12   19. nov 2013 Så har jeg stemt til begge ting smiley

  • #13   19. nov 2013 Jeg skal hen at stemme nu, skulle lige spise aftensmad var virkelig sulten da jeg endelig havde fri fra arbejde.

  • TNJ
    TNJ Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
    #14   19. nov 2013 Har selvf. været henne og stemme smiley

    Har også hørt den der med "Arh, men politik siger mig ikke så meget, så jeg skal ikke stemme" Jeg er dybt uenig med alle de dårlige undskyldninger, og mener stadig at en blank stemme er bedre end ingen stemme. Med en blank stemme har man stadig deltaget samt det er jo sådan set også er et statement til dem der skal stemmes på - i har ikke været gode nok i valgkampen/jeg ved ikke hvor jeg står eller hvad det nu kan være. At blive hjemme på sofaen giver jeg ikke meget for...


  • #15   19. nov 2013 Min kæreste har ikke fri i dag, han er på øvelse. De havde alle sammen i hans deling bedt om lov til at komme ned at brev stemme, og det kunne de bare gøre i deres fritid, problemet er at man altså skal brevstemme på kommunen, og nogle fra delingen kommer fra Sjælland.

    Så det er min kæreste lidt træt af.

    Men jeg har lige stemt, og støttet dansk folkehjælp.


  • #16   19. nov 2013 Jeg var nede og stemme for første gang i dag. Vil ikke tillade mig at beklage mig over ting, hvis jeg ikke selv har deltaget og stemt smiley

Kommentér på:
Husk at stemme i dag (18+)

Annonce