Parti navn (politik) {{forumTopicSubject}}
Hej GG
I samfundsfag skal vi lave vores egen parti.
I partiet vil jeg gerne kæmpe for at:
Dyre mishandling skal stoppes !
At der bliver nogle krav i dyrehandleren, af hensyn til kanin og marsvin går sammen og der ikke bliver gjort særlig meget for dem.
At arbejde med hundeloven, så færre hunde bliver aflivet/ at der bliver undersøgt om de egner sig til at blive boende. ( Det er lidt svært at skrive helt præcis hvad jeg mener )
bedre faciliteter rundt på alle landets internater.
Så jeg ville høre om i har et forslag til dette:
godt navn til mit parti ?
et godt slogan/ motto/ rim ?
Hilsen Rikke
- Det blev lidt langt
aug 2013
Følger: 9 Følgere: 10 Gnavere: 1 Emner: 3 Svar: 59
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Før skal du nok overveje, om du ønsker at blive taget dybt alvorligt eller om du er villig til at bryde lidt med alvoren i dine mærkesager (jeg fornemmer, det er emner, du allerede havde på hjerte inden skoleopgaven) for at gøre det lidt lettere 'spiseligt' ved en eventuel fremlæggelse?
I det første tilfælde kan jeg ikke hjælpe dig. Børn og unge kan være lede ved hinanden, og jeg frygter du ville komme til at fremstå som en rabiat tosse, der ikke forholder sig til det store verdensbillede, hvor millioner af mennesker sulter eller er på flugt - men istedet synes det er meget galt, at lille mulle-marsvin savner en makker i sit bur
Men hvis du vælger at tage lidt p*s på dig selv, så tror jeg det kunne blive ganske fornøjeligt
- "Dyrenes Retfærdigheds-/Befrielsesfront - Ingen kat skal nøjes med den lille TV-pakke!"
- "Hundepartiet - Mindre diskrimination i detailhandelen, vi vil osse med ind i forretningen!"
Så har man lagt en lille bund der viser, man godt er klar over, man nødvendigvis ikke løser alverdens store problemer. Og hvis man sætter sig for det, tror jeg nu nok man kan få alvorlige, betydningsfulde meninger tilkendegivet selvom man laver lidt sjov med emnet.
Held og lykke med din skoleopgave, uanset hvordan du vælger at løse den
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 14 Gnavere: 9 Emner: 15 Svar: 115
sep 2011
Følger: 53 Følgere: 53 Emner: 10 Svar: 282
Flere frø i fuglekuglerne
og
Fuglekasser i lygtepælene
Hvis Du er ude efter en masse seriøse stemmer, skal Du nok have noget så kedeligt som en økonomisk, en social og en miljø-politik
maj 2013
Følger: 56 Følgere: 57 Gnavere: 4 Emner: 54 Svar: 597
Parti navn (politik)