782 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Ikke betalt + tyveri! HJÆLP Ikke betalt + tyveri! HJÆLP

Nu er det røget så langt ud, at jeg har brug for nogle meninger og råd fra forskellige folk.

For godt og vel halvanden måned siden søgte en tilridning til hendes hest på facebook. Lille søde mig som virkelig savnede at tilride og arbejde med ungheste tilbød hende, at hvis hun hentede og kørte mig tilbage, ville jeg tilride den for 500 kroner, da hun var på SU.

Vi startede med det samme og jeg fik faktisk et rigtig godt venskab med hende! Hun havde været igennem nogle af de samme ting som jeg havde, havde samme sygdom, og hun forstod mig virkelig, hvilket jeg værdsatte.

Jeg havde i mellemtiden haft taget mit pinke underlag med ud til hende, da hun havde pinke gamacher til hesten, så det ville jo passe sammen til nogle billeder.

Vi skulle så spise sammen en aften sammen med min kæreste og hendes kæreste, og det endte i lidt druk og så videre, så jeg fik ikke sovet den nat. Vi havde så aftalt at tage ud til hendes hest dagen efter denne druk nat, hvor jeg så sagde til hende at jeg ikke var i stand til at tage derud alligevel.
Jeg følte at det ville være dybt uansvarligt at tage ud og ride på en ny tilredet hest i påvirket tilstand, og min kæreste havde ikke sine allergi piller med, så hun kørte os hjem - pisse sur.

Hun skrev efterfølgende at det var for dårligt at jeg ikke ville tage ud til hesten der, og skrev meget ondt. Dette valgte jeg at overse, og jeg skrev så til hende at hun måtte kontakte mig når hun var god igen, da jeg hverken ville ødelægge forholdet til hende eller ikke komme ud til hesten mere.

Hun skrev så til mig en uge efter at nu var det fandme nok, det var igen for dårligt at jeg ikke havde haft skrevet til hende, og hun skulle nok komme ud med mit underlag men jeg ingen penge ville få, for jeg havde i hvert fald ikke gjort mit arbejde godt nok!

Hun har en hest der kan rides i alle tre gangarter, den bukker eller stejler ikke og har aldrig gjort det, og man kan sætte sig op på den uden der er folk. Der kan også rides ture på den.
Altså en tilredet hest.

Hun har så valgt at blokere mig på facebook, og svarer ikke over mobil eller hestegalleri.

Så jeg ser nok hverken mine penge eller mit underlag, med mindre jeg gør noget NU!

Så her er mit spørgsmål;
Hvad gør jeg? Hvornår gør jeg det? Og hvordan!

Jeg føler mig virkelig midt i en krise. Jeg har for ti minutter siden skrevet til hende både over sms og over hestegalleri, at hvis ikke hun har afleveret de penge hun skylder mig OG mit underlag inden fredag ville jeg gå til politiet med det.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ikke betalt + tyveri! HJÆLP
  • #1   30. sep 2013 Du finder en der kan køre dig derud og så er du den voksne og siger du gerne vil tale med hende.
    Stille og roligt :).

• #2   30. sep 2013 Har du ikke mulighed for at tage over til hende? altså for at hente dit underlag og pengene, og så måske snakke med hende der.

Tvivler på at politiet gider gøre noget ved det. smiley

• #3   30. sep 2013 Jeg vil helst ikke blande mine forældre ind i det, og der er for langt med bus også videre da der ikke går nogen derud. smiley

Jeg føler mig som den voksne igennem det hele, men hun er vidst ikke til at hugge eller stikke i.

• #4   30. sep 2013 Tja.. Du må jo forhøre dig ved politiet, hvordan man griber sådan noget an - vel og mærket uden at begå en forbrydelse selv..

Og når du nu har sagt til hende, du vil gå til politiet, synes jeg bestemt osse du skal gøre det. Personligt synes jeg tomme trusler er noget skidt smiley

Du skal jo selvfølgelig have dine penge og dit grej, en mundtlig aftale er lige så gældende som en skriftlig.

Held og lykke med det hele, og hvor er det ærgerligt, at nogle mennesker kan reagere så voldsomt over øjensynligt så lidt.. smiley

• #5   30. sep 2013 Altså hun lyder som en værre klovn, så i stedet for at være desparat og kontakte hende ofte, er det nemmeste nok at tage hjem til hende.

• #6   30. sep 2013 Jeg har ikke kontaktet hende særlig ofte, dette er anden gang jeg har skrevet til hende, efter hun sagde hun ville komme ud med mine ting inden en bestemt dato, hvor det ikke blev gjort. Så det er ikke ofte smiley

Mange tak smiley

Ja jeg synes også at det er utroligt, når det intet andet er end det. Det er jo næsten ingenting, men for mig er det - jeg gider ikke arbejde gratis da! Og jeg mangler mit underlag smiley

• #7   30. sep 2013 Tja, vi har jo alle sammen vores livsbagage der gør, vi reagerer forskelligt på ting..

Nogle føler sig utrolig forrådt og svigtet så snart deres omgivelser ikke lige danser efter deres pibe. Det kan jo godt være søde og dejlige mennesker alligevel, men de skal lære at acceptere og respektere når andre siger fra.

Vi har alle stødt på sådanne mennesker på et eller andet tidspunkt i vores liv (måske endda selv været sådan), og der er ikke andet for end at komme videre - med eller uden dem.
    Jeg synes bestemt ikke du skal stoppe med at tilbyde din hjælp, hvis du nyder at tilride heste. Måske skal du bare allerede fra starten sætte nogle grænser og regler op for dine 'kunder'. Måske undgå at lade det blive for 'personligt', som det skete denne gang. Penge mellem venner og veninder er aldrig sundt.

Men igen, forhør dig ved politiet hvordan du skal forholde dig. Giv hende eventuelt lidt tid til at sunde sig over dit 'svigt' (som hun jo nok føler det), og så må du agere efter de kommende omstændigheder smiley

• #8   30. sep 2013 Det er over tre uger siden at jeg sagde fra og hun blev utrolig sur. Så tid har hun fået.
    Men ja, jeg er enig Nøvling nogle folk reagere bare anderledes end andre over at man er fornuftig og siger fra.

Jeg holdte mig meget tilbage til at starte med, med at blive for personlig. Men der var en god kemi imellem os, og vi mindede meget om hinanden på visse punkter, syntes jeg på daværende tidspunkt.

• #9   1. okt 2013 Har du noget skriftligt der beviser at hun skylder dig 500 kr?
    For hvis du ikke har det på skrift, kan politiet intet gøre, og der er jo egentlig tale om sort arbejde, hvis du har tjent pengene via arbejde, som det vel må være at tilride?

Hun må til gengæld ikke beholde dine ting. Det er tyveri, så det er det eneste dy kan gøre noget ved.

Det med pengene vil ende med at være påstand mod påstand.

• #10   1. okt 2013 Det vil det med det pink dækne også medmindre ts kan bevise det er hendes. Og her mener ikke bare bevise hun har købt et, men at det vedkommende har også lige netop er ts's dækne

• #11   1. okt 2013 Polititet gider nok ikke gøre så meget ved det, men synes du skal tage derud og sige du gerne vil have dine ting.

• #12   1. okt 2013 Det er nok mere et spørgsmål om hvad de reelt kan gøre...
    Som Sortfod siger, er det hele jo faktsk bare påstand mod påstand.

• #13   1. okt 2013 Nu tror jeg ikke Cille har nogen forventning om, at politiet sender en patruljevogn ud med to mand for at hente hendes heste-tæppe..

Jeg synes bare hun skal snakke/ringe til politiet og forhøre sig om, hvordan hun får sit dække tilbage uden at begå en ulovlighed.

• #14   1. okt 2013 Politiet vil sige til hende "Tag ned/op til hende og snak med hende" slut prut finale.

• #15   1. okt 2013 Jeg har beviser på at underlaget er mit, da jeg har bange billeder med dato på af lige præcis det underlag. Derudover har hun ingen beviser på at det er hendes, da det kun er mig der har billeder med MIT underlag på HENDES hest.

Ang. pengene har jeg en samtale på facebook imellem os, hvor hun skriver at jeg IKKE får mine penge da hun mener jeg ikke har fuldført mit arbejde, fordi hun er blevet sur.

Jeg forventer ikke at politiet kører direkte derud og henter mine ting og penge, men jeg har andre ting jeg kan melde hende for også, hvilket jeg ikke vælger at gøre, da jeg ikke er ond.

Men et eller andet må politiet da kunne gøre, eller noget jeg kan gøre for at jeg får mine ting.

• #16   1. okt 2013 Hehe. Du lyder nu lovlig selvfed når du sidder og siger "jeg har også andre ting på hende, men dem vil jeg ikke bruge, for jeg er ikke ond".

Sådan som jeg læser det her, så er det stadig sort arbejde du er ude i: https://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=68773

Og har I lavet en eller anden form for kontrakt, hvor der står hvornår arbejdet er færdigt?
    Ellers er det jo stadig hendes ord mod dit. Hun påstår du ikke har gjort dit arbejde færdigt, du påstår at du har gjort dit arbejde færdigt.
    Hvordan vil du have at politiet skal kunne tage stilling til hvem der har ret? Har I skrevet noget ned om, hvad hesten kunne eller ikke kunne, før du gik i gang med tilridning?

Ud over den med underlaget, så lyder det som påstand mod påstand, og det er der ikke nogen der gør noget ved.
    Så kan du indgå privat søgsmål, men for 500 kr virker det helt hen i vejret.

• #17   1. okt 2013 Det var ikke meningen at jeg ville lyde selv fed, jeg ville bare påpege at jeg ikke ville gøre det, men jeg overvejer det nogle gange. Puha det kan bare gøre mig så vred!

Det meste er foregået over facebook, og der har vi så aftalt at hesten skulle kunne rides i skridt, trav og galop uden at gøre noget. Det kan hun uden problemer gøre!

Jeg ved ikke særlig meget om sort arbejde og hvad der hører ind under hvad, men jeg ser det som at jeg ville hjælpe en med at tilride hendes hest hvor vi så blev venner. Så at hjælpe en ven. Jeg er kun seksten, ved ikke hvornår man skal betale skat og så videre.

• #18   1. okt 2013 Det står i det link jeg oplyste smiley
    Men hvis jeg var dig, ville jeg få fat i det underlag, og så sige farvel til de 500 kr, og se på det som en "lærestreg", forstået på den måde, at du får noget erfaring med videre, om hvordan andre mennesker kan være. Skide surt, ingen tvivl om det, men der er ikke så meget du kan gøre.

Underlaget kan du jo selv tage ud og hente, hvis du får kørelejlighed.

• #19   1. okt 2013 Og hvis hun nægter at give mig underlaget?

Jeg har fået kontakt til hendes kæreste, så håber jeg han er lidt mere fornuftig end hun er.

• #20   1. okt 2013 Så må du jo spørge politiet hvad du skal gøre. Det er jo tyveri, og hun kan ikke nægte at give dig hvad der er dit.

• #21   1. okt 2013 Jeg har snakket med hendes kæreste, og aftalt at jeg får halvdelen af pengene og mit underlag tilbage, og det kommer han med på torsdag. Så jeg er tilfreds smiley

Mange tak for hjælpen og svarene alle sammen!

• #22   11. okt 2013 Opdate? Kom han? smiley

• #23   12. okt 2013 Haha tak for din interesse da! smiley
    Jeps han kom tidligt torsdag morgen med pengene og mit underlag. Så dejligt og sagen er nu ude af verden! smiley At jeg sagde jeg ville melde det til politiet hjalp meget!

Kommentér på:
Ikke betalt + tyveri! HJÆLP

Annonce