{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Børn og unges udvikling ''historie'' {{forumTopicSubject}}

Hej GG smiley
På min skole SOPU (uddannelse) har vi fået en grundbog, som vi skal kunne ''udenad''
Og i den bog er der nogle små historier om f.eks. børn og unges udvikling. Og jeg syns de er sååå søde :I smiley
Så tænkte at jeg ville vise jer dem smiley

Historie 1

Tobias cykler med de andre drenge på legepladsen.
De leger politi. Hans mor kommer for at hente ham. ''Jeg vil ikke hjem nu'', siger Tobias. ''Jamen, vi skal skyde os hjem. ''Tobias cykler videre. Moren går efter ham. ''Tobias, vær nu sød'', siger hun. Tobias fortsætter med at lege. Så går mor ind foran cyklen og tager fat i styret.
Tobias skriger ''NEJ'' lige op i hovedet på hende.
Pludselig står hans far der også. ''Hej Tobias'', siger han ''Hvad leger i?'' ''Politi'', siger Tobias stolt.
''Kan du vise mig, hvordan du køre med udrykning?''
''Viu, Viu'', siger Tobias og fræser af sted. Han stopper foran sin far lidt senere.
''Du kan vel nok køre hurtigt. Det ser spænende ud'', siger far.
''Må jeg prøve, mens du henter din taske sammen med mor?''
Tobias stiller cyklen og går hen og tager sin mor i hånden.
smiley :D

Historie 2

Hele børnehave skal på tur i zoologisk have. Børnene fra rød stue er ved at tage tøj på. De største tager selv sko og jakker på, de mindste får hjælp. Andreas på 5 år sidder og kigger ud af vinduet, han er ikke startet endnu.
Laura er i praktik i myretuen, hun prøver at hjælpe ham. ''tag nu skoende på, Andreas'', siger hun. Anderas kigger på skoende, men gør ikke noget. ''Her'', Laura har taget Anderas' jakke ned fra knagen og giver ham den. ''Jeg kan godt selv'', siger han. ''Så kom i gang''. Du skal tage den på nu!'', siger Laura. Andreas bliver siddende og stirrer ud ad vinduet.
''Er du træt i dag, Andreas?'' Lotte, en af pædagogerne, har sat sig ved siden af Andreas. Hun nikker og smiler. ''Jeg fik en ny cykel i går.'' ''Du havde fødselsdag'', siger Lotte, ''var der gæster?'' Andreas nikker og gaber. Lotte gaber også. ''Du er træt, og jeg er træt. Hvem af os to trætte får først jakke på?'' Andreas griner og skynder sig at tage jakke på smiley
smiley

Hvilken en var sødest? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Børn og unges udvikling ''historie''
Kommentér på:
Børn og unges udvikling ''historie''

Annonce