Tynd mave (mig) {{forumTopicSubject}}
Hej GG.
Sorry det her er virkelig et klamt emne!
Jeg døjer meget med tynd mave!!
Faktisk var det lidt sådan jeg opdagede at jeg var gravid!
Det med tynd mave startede lige i starten af min graviditet.
Nu fik jeg så abort sidste fredag.
Og det gode ved aborten var at jeg glædet mig til at slippe for tynd mave!
MEN det bliver ved!
Jeg rander på wc flere gange om dagen, og nogen gange er det nærmest vand der kommer ud.
Ellers ej.. så er det lidt ligesom tynd kagedej, ej sorry, det er rimelig overskridende det her!
I dag har jeg været derude 3-4 gange og det er tyndt hver gang!
Og jeg kan ikke slå en prut uden at så skal der løbes ud til toilettet! Og det skal ske sådan ret med det samme. Jeg når kun lige og sætte mig ned, så løber det ud som et vandfald! (altså når jeg sidder på wc
)
Faktisk så sked jeg i bukserne i går !!! Jeg bukkede mig ned og så kom det bare, og jeg havde mega travlt!
Jeg har ikke skriftet madvane eller hvad man nu siger. Jeg drikker okay med vand, men det har min krop også brug for. For jeg rander ikke på toilettet hele tiden for at skulle tisse, kun når jeg skal, ja
Mange vil måske skrive i kommentar: ''Det kan kun en læge svare dig på''
Men, jeg tænkte på om I måske havde prøvet det samme, og gået til lægen med det? Hvor lægen måske har sagt at det er det der, og der kan gøres det, ved det?
Jeg har tænkt mig at kontakte en læge på et tidspunkt.
Det skal dog lige siges at det har stået på HVER DAG i ca. 11 uger!! Jeg lyver ikke. Det er totalt sindsygt, og jeg er pisse træt af det!
Sorry for et klamt emne, men måtte lige høre.
Ha' ellers en ''skide'' god aften
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Du bliver dehydreret, og alt bliver skyllet igennem. Man skal derfor have noget man propper i vandet, for at få salt og sukker i kroppen igen.
Du kan starte med at gå på apoteket og få noget der stopper diarre, og noget mod dehydrering, og så bør du kontakte din læge asap
feb 2012
Følger: 41 Følgere: 52 Gnavere: 40 Emner: 178 Svar: 994
Vil helt klart prøve noget af det i siger;)
Grunden til at jeg ikke har søgt læge noget før er at jeg ikke kan lide det.
Det lyder måske rigtig dumt.
Men jeg har gennem hele mit liv fået af vide: ''ej du fejler intet'' Selvom jeg måske har haft 40 i feber.
Jeg har ikke tænkt at det som sådan gjorde noget dårligt ved mig.
Men så kan det måske være derfor jeg har drukket lidt mere vand.
Igen tak for svarende
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
du bør og skal søge læge med myllerbæ i så lang tid, for det kan altså være tegn på noget alvorligt. Det er ikke normalt at have i mere end et par dage.
feb 2012
Jeg har det bare ikke så godt med læger
Troede ikke det gjorde noget at have det i så lang tid.
Omvend så så har jeg det sådan at det er sgu ikke normalt! Har aldrig prøvet at have det i så lang tid
Men jeg er ikke så godt til kiks og yogurt
Kan man bare kæbe det der imodium? Eller skal man have været til lægen og fået det på resept?
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
Men jeg ville starte med at smutte på apoteket og få noget imodium PLUS og noget HUSK, (loppefrø skaller, fibre der gør maven mere fast) og så skal du huske og drikke rigeligt væske, føler du dig svimmel så spis en banan for at få lidt hurtigt energi og så slap af,
Arbejder på et sygehus og vi modtager mange med diarre,
og ja søg læge uanset hvad det kan være smitsomt
apr 2010
Følger: 41 Følgere: 38 Gnavere: 3 Emner: 13 Svar: 64
Banan og mælk.
Nu da du er gravid så forsøgt så vidt muligt at holde dig fra medicin. Hvis der ikke kan undgåes så læs indlægssedlen meget nøje inden.
Tager du jern piller?
apr 2010
apr 2010
Følger: 41 Følgere: 38 Gnavere: 3 Emner: 13 Svar: 64
Men banan og mælk er stadig mit råd..
apr 2010
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
feb 2012
En af goggerne ringer til lægen i morgen for at udelukke at det er noget dårligt.
Så skal nok ikke til lægen, Jubii
Vil helt klart bruge mange af de ting som i har sagt!
Hvad med protein-bar? I dag købte jeg nogle, så jeg ikke bliver mere fed
Før i tiden købte jeg mysli-bar Kan nemlig godt lide de der mysli-bar
I min graviditet spiste jeg faktisk kun et måltid
apr 2010
Men bare du begynder og få noget i maven igen, og så supplere med fiberigt (er proteinbar ikke altid) men vil forslå loppefrøskaller (HUSK hedder mærket) som så kan hjælpe med at stabilisere maven men hvis du spiser for mange fibre og drikker for lidt væske kan du derimod få det modsatte problem og især hvis du også tager imodium, altså at du bliver forstoppet, så bare igang med EKSTRA fibre og når du har fået ro på maven kan du begynde at genopbygge din tarmflora som tydeligvis er helt smadret
dec 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Gnavere: 12 Emner: 9 Svar: 148
Det kan købes som håndkøb på apoteket. Dog synes jeg alligevel du skal søge til din læge, for dårlig mave kan være tegn på flere ting. I mit tilfælde fik jeg heldigvis bare konstateret irritabele tarme, som er noget mange danskere lider af, tit og ofte fordi vi spiser forkert
dec 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Gnavere: 12 Emner: 9 Svar: 148
mar 2012
dec 2011
Følger: 30 Følgere: 28 Gnavere: 3 Emner: 74 Svar: 893
jul 2013
Følger: 27 Følgere: 20 Gnavere: 6 Emner: 14 Svar: 66
Tidlig graviditet - var det meningen?
At få en abort kan godt give noget tynd mave, men hvis det har stået på i lang tid så opsøg din læge da (hvad jeg ved af) er amatører inden for lægekunstskaben og derfor ikke kan give konkrete bud.
feb 2012
Team Mælkebøtte - Selina Amanda: Det er lidt svært at vurder om jeg har ondt i maven.
Har nemlig ret ondt øverst oppe i livmorderen (som jeg har haft siden aborten)
Så det lidt svært om det er i maven eller i livmorderen.
Men jeg må hører nærmere i morgen.
Jeg spiser ikke brød eller hvidt brød
Frederikke G: Ja det var bestemt ikke planlagt! Jeg var faktisk startet på p-piller (havde taget dem i to dage) Hvor efter jeg gik til lægen og fandt ud af at jeg var gravid.
Det lyder meget rigtig, det du siger. Jeg gik til 10+4 (10 uger og 4 dage)
Det startede i hvert fald da jeg blev gravid. Og det kan være pga. at man danner mere væske i kroppen og self en masse humuner, som kan gøre at man får tynd mave. Det var i hvert fald det lægerne sagde. Menat det fortsætter i så lang tid efter.. Hmm
mar 2012
feb 2012
Jeg troede jeg var 12 uger på abortdagen, men de skannede mig inde, og der sagde lægen at jeg var 10+4
Jeg læser ikke så meget på de sider
Kun lige i starten af graviditeten, da jeg ville se om andre havde det på samme måde
Jeg tænker rigtig meget på det
Jeg kan ikke komme over det, det er virkelig svært!
Der er så mange ting i mit liv lige pt. så sorgen over barnet er stor
Ville virkelig ønske jeg kunne spole tiden tilbage
Elskede at HVER morgen når jeg stod op, så kiggede jeg mig i spejlet, og så på min mave, og tænkte på den lille som lå derinde. Det var fantastisk!
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.992
Plus du kan ricikere barnet ikke får alt det som det behøver
feb 2012
Jo min astma medicin, det er sådan en aften pille
Jeg har været dækket ind med paramol og iprem siden aborten, men for nogle dage siden, måtte jeg ikke tage mere.
apr 2010
jul 2013
Det er forskelligt fra person til person, så der er ikke en decideret håndskreven regel om at de først kommer efter eks antal uger.
feb 2012
jul 2013
feb 2012
Nogen ''siger'' de kan mærke når ægget sætter sig fast, meeen det ved jeg nu ikke lige
Nogen kan mærke symptomer allerede i anden uge. Men det er tit fordi man tænker rigtig meget over forskellige symptomer
Nogen mærke det først i 12 uge. MEGET forskelligt
jul 2013
feb 2012
Tynd mave (mig)