{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.080 visninger | Oprettet:

Tynd mave (mig) {{forumTopicSubject}}

Hej GG.

Sorry det her er virkelig et klamt emne!

Jeg døjer meget med tynd mave!!
Faktisk var det lidt sådan jeg opdagede at jeg var gravid!
Det med tynd mave startede lige i starten af min graviditet.
Nu fik jeg så abort sidste fredag.
Og det gode ved aborten var at jeg glædet mig til at slippe for tynd mave!
MEN det bliver ved!
Jeg rander på wc flere gange om dagen, og nogen gange er det nærmest vand der kommer ud.
Ellers ej.. så er det lidt ligesom tynd kagedej, ej sorry, det er rimelig overskridende det her!
I dag har jeg været derude 3-4 gange og det er tyndt hver gang!
Og jeg kan ikke slå en prut uden at så skal der løbes ud til toilettet! Og det skal ske sådan ret med det samme. Jeg når kun lige og sætte mig ned, så løber det ud som et vandfald! (altså når jeg sidder på wc smiley )
Faktisk så sked jeg i bukserne i går !!! Jeg bukkede mig ned og så kom det bare, og jeg havde mega travlt!
Jeg har ikke skriftet madvane eller hvad man nu siger. Jeg drikker okay med vand, men det har min krop også brug for. For jeg rander ikke på toilettet hele tiden for at skulle tisse, kun når jeg skal, ja smiley
Mange vil måske skrive i kommentar: ''Det kan kun en læge svare dig på''
Men, jeg tænkte på om I måske havde prøvet det samme, og gået til lægen med det? Hvor lægen måske har sagt at det er det der, og der kan gøres det, ved det?
Jeg har tænkt mig at kontakte en læge på et tidspunkt.
Det skal dog lige siges at det har stået på HVER DAG i ca. 11 uger!! Jeg lyver ikke. Det er totalt sindsygt, og jeg er pisse træt af det!

Sorry for et klamt emne, men måtte lige høre.

Ha' ellers en ''skide'' god aften smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tynd mave (mig)
  • #2   20. aug 2013 hvis det har stået på hver dag i 11 uger, så kan jeg slet ikke forstå at du ikke har søgt læge forlængst...

• #3   20. aug 2013 Har du overvejet at tage noget Imodium?

• #4   20. aug 2013 Dårlig mave i så lang tid giver nogle grimme bivirkninger.
    Du bliver dehydreret, og alt bliver skyllet igennem. Man skal derfor have noget man propper i vandet, for at få salt og sukker i kroppen igen.

Du kan starte med at gå på apoteket og få noget der stopper diarre, og noget mod dehydrering, og så bør du kontakte din læge asap

• #5   20. aug 2013 Tak for svar alle sammen smiley
    Vil helt klart prøve noget af det i siger;)
    Grunden til at jeg ikke har søgt læge noget før er at jeg ikke kan lide det.
    Det lyder måske rigtig dumt.
    Men jeg har gennem hele mit liv fået af vide: ''ej du fejler intet'' Selvom jeg måske har haft 40 i feber.
    Jeg har ikke tænkt at det som sådan gjorde noget dårligt ved mig.
    Men så kan det måske være derfor jeg har drukket lidt mere vand.
    Igen tak for svarende smiley

• #6   20. aug 2013 hvis du ikke har det godt med din læge, så skift smiley
    du bør og skal søge læge med myllerbæ i så lang tid, for det kan altså være tegn på noget alvorligt. Det er ikke normalt at have i mere end et par dage.

• #7   20. aug 2013 Jeg har flere læger. Det er i sådan et lægehus smiley
    Jeg har det bare ikke så godt med læger smiley
    Troede ikke det gjorde noget at have det i så lang tid.
    Omvend så så har jeg det sådan at det er sgu ikke normalt! Har aldrig prøvet at have det i så lang tid smiley
    Men jeg er ikke så godt til kiks og yogurt smiley
    Kan man bare kæbe det der imodium? Eller skal man have været til lægen og fået det på resept?

• #8   20. aug 2013 laktose er faktisk ikke godt imod dårlig mave først når det er stoppet for at genoprette en go tarmflora.
    Men jeg ville starte med at smutte på apoteket og få noget imodium PLUS og noget HUSK, (loppefrø skaller, fibre der gør maven mere fast) og så skal du huske og drikke rigeligt væske, føler du dig svimmel så spis en banan for at få lidt hurtigt energi og så slap af,
    Arbejder på et sygehus og vi modtager mange med diarre,
    og ja søg læge uanset hvad det kan være smitsomt

• #9   20. aug 2013 Hej.
    Banan og mælk.

Nu da du er gravid så forsøgt så vidt muligt at holde dig fra medicin. Hvis der ikke kan undgåes så læs indlægssedlen meget nøje inden.

Tager du jern piller?

• #10   20. aug 2013 mette hun er ikke gravid mere

• #11   20. aug 2013 Åh undskyld mange mange gange..

Men banan og mælk er stadig mit råd..

• #12   20. aug 2013 vil stadig lige sige at mælk ikke er godt for tynd mave men bagefter smiley det er hovedereglen på syghuset

• #13   20. aug 2013 jeg er laktoseintolerant så jeg får det endnu mere latterligt af laktose. Mit bud er at du spiser et elelr andet du ikke kan tåle. Og bare fordi man har kunnet tåle mælk fx kan man godt udvikle en intolerance imod det i en vis alder... prøv at gå på skånekost: kun kylling og fisk, ingen mælkeprodukter og ingen stenfrugter (de virker afførende næsten allesammen) og spis groft knækbrød i stedet for rugbrød og franskbrød. Drik kun vand. Hvis det virker kan du begynde at tilføre fx mælkeprodukter, får du tynd mave der har du synderen... fortsæt med andre fødevarer, får du pludselig tynd mave igen har du synderen...

• #14   20. aug 2013 Min mor siger altid jeg skal spise noget med masser af fiber når jeg har tynd mave. smiley

• #15   20. aug 2013 1000000 tak for svar alle sammen smiley
    En af goggerne ringer til lægen i morgen for at udelukke at det er noget dårligt.
    Så skal nok ikke til lægen, Jubii smiley
    Vil helt klart bruge mange af de ting som i har sagt!
    Hvad med protein-bar? I dag købte jeg nogle, så jeg ikke bliver mere fed smiley
    Før i tiden købte jeg mysli-bar Kan nemlig godt lide de der mysli-bar smiley De er bare mega usunde! smiley
    I min graviditet spiste jeg faktisk kun et måltid smiley (Havde ret meget kvalme) og det var aftensmad. Nu spiser jeg lidt mere smiley Som sagt jeg købte nogle protein-bar i dag, så jeg kunne få lidt energi i skolen smiley Er sgu lidt stolt af at kunne få det ned smiley Det knipper og tag lidt, men ned kommer det smiley

• #16   20. aug 2013 Altså protein er jo også fedende hvis du ikke omsætter det smiley
    Men bare du begynder og få noget i maven igen, og så supplere med fiberigt (er proteinbar ikke altid) men vil forslå loppefrøskaller (HUSK hedder mærket) som så kan hjælpe med at stabilisere maven men hvis du spiser for mange fibre og drikker for lidt væske kan du derimod få det modsatte problem og især hvis du også tager imodium, altså at du bliver forstoppet, så bare igang med EKSTRA fibre og når du har fået ro på maven kan du begynde at genopbygge din tarmflora som tydeligvis er helt smadret smiley

• #17   20. aug 2013 Jeg har selv på et tidspunkt haft urolig og meget skiftende mave. Jeg opsøgte min læge, som henviste mig til produktet "HUSK". Det er 100% fibre og har virket super godt til mig. Jeg spiste to teske fulde hver morgen i noget tid og det holdte min mave iorden. Jeg er dog stopper på det nu da min mave selv klarer den, også bl.a. pga. omlagt kost og hverdag. Min far brugte det også for år tilbage og har været lige så glad for den gode effekt.
    Det kan købes som håndkøb på apoteket. Dog synes jeg alligevel du skal søge til din læge, for dårlig mave kan være tegn på flere ting. I mit tilfælde fik jeg heldigvis bare konstateret irritabele tarme, som er noget mange danskere lider af, tit og ofte fordi vi spiser forkert smiley Så det kan vi jo heldigvis lave om på.

• #18   20. aug 2013 Kan lige se at Ilder-mor henviser til det samme, helt korrekt hvad hun skriver angående væske og produktet også smiley Det er rigtig vigtigt at drikke rigtig meget, hvis man anvender HUSK.

• #20   21. aug 2013 hvis du har problemer med hvidt mel skulle du tage og få tjekket om du lider af cøliaki (google det)

• #21   21. aug 2013 Har du også ondt i maven samtidig, eller hvad?

• #22   21. aug 2013 Hej.

Tidlig graviditet - var det meningen?
    At få en abort kan godt give noget tynd mave, men hvis det har stået på i lang tid så opsøg din læge da (hvad jeg ved af) er amatører inden for lægekunstskaben og derfor ikke kan give konkrete bud.

• #23   21. aug 2013 Jeg har snakket med en læge i morges, hun sagde at jeg skulle komme ind til en undersøgelse smiley øv øv.
    Team Mælkebøtte - Selina Amanda: Det er lidt svært at vurder om jeg har ondt i maven.
    Har nemlig ret ondt øverst oppe i livmorderen (som jeg har haft siden aborten)
    Så det lidt svært om det er i maven eller i livmorderen.
    Men jeg må hører nærmere i morgen.
    Jeg spiser ikke brød eller hvidt brød smiley
    Frederikke G: Ja det var bestemt ikke planlagt! Jeg var faktisk startet på p-piller (havde taget dem i to dage) Hvor efter jeg gik til lægen og fandt ud af at jeg var gravid.
    Det lyder meget rigtig, det du siger. Jeg gik til 10+4 (10 uger og 4 dage)
    Det startede i hvert fald da jeg blev gravid. Og det kan være pga. at man danner mere væske i kroppen og self en masse humuner, som kan gøre at man får tynd mave. Det var i hvert fald det lægerne sagde. Menat det fortsætter i så lang tid efter.. Hmm smiley

• #24   21. aug 2013 sunbai: du var kun max 12 uger henne ikke? jeg syntes godt nok du har mange symtomer osv som jeg egentligt først har kunnet genkende da jeg var over uge 20 og efter fødsel... jeg tror måske du læger lidt for mange gravid-sider og FØLER efter symptomer du læser om? pas på med det: det kan gøre det sværere at komme sig over aborten hvis man "svælger" i det...

• #25   21. aug 2013 Ja det er rigtigt smiley
    Jeg troede jeg var 12 uger på abortdagen, men de skannede mig inde, og der sagde lægen at jeg var 10+4 smiley
    Jeg læser ikke så meget på de sider smiley
    Kun lige i starten af graviditeten, da jeg ville se om andre havde det på samme måde smiley
    Jeg tænker rigtig meget på det smiley
    Jeg kan ikke komme over det, det er virkelig svært! smiley og mega hårdt smiley
    Der er så mange ting i mit liv lige pt. så sorgen over barnet er stor smiley
    Ville virkelig ønske jeg kunne spole tiden tilbage smiley
    Elskede at HVER morgen når jeg stod op, så kiggede jeg mig i spejlet, og så på min mave, og tænkte på den lille som lå derinde. Det var fantastisk!

• #26   21. aug 2013 Søg læge, du må ikke bare selv tage medicin når du er gravid..

Plus du kan ricikere barnet ikke får alt det som det behøver

• #27   21. aug 2013 Tag intet medicin smiley
    Jo min astma medicin, det er sådan en aften pille smiley
    Jeg har været dækket ind med paramol og iprem siden aborten, men for nogle dage siden, måtte jeg ikke tage mere.

• #28   21. aug 2013 beltane lige en obs hun har fået en abort

• #29   22. aug 2013 Det skal siges at det er meget forskelligt hvem der oplever symptomer og ikke.
    Det er forskelligt fra person til person, så der er ikke en decideret håndskreven regel om at de først kommer efter eks antal uger.

• #30   22. aug 2013 Jeg forstår ikke hvad du hentyder til smiley Sorry.

• #31   22. aug 2013 Det er bare Susan S, der mener at tidlige syptomer på graviditet ikke er mulige, men selvforskyldte syptomper, der kommer ved at man manipulerer sin hjerne.

• #32   22. aug 2013 Helt korrekt smiley
    Nogen ''siger'' de kan mærke når ægget sætter sig fast, meeen det ved jeg nu ikke lige smiley
    Nogen kan mærke symptomer allerede i anden uge. Men det er tit fordi man tænker rigtig meget over forskellige symptomer smiley
    Nogen mærke det først i 12 uge. MEGET forskelligt smiley

• #33   22. aug 2013 Præcis. smiley

• #34   22. aug 2013 smiley

Kommentér på:
Tynd mave (mig)

Annonce