{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Øv Bølle er syg :-( {{forumTopicSubject}}

Årh nej, for en uge næste to siden stoppe Bølle med rigtigt at spise og drikke... i fredags fik jeg ham så til dyrlægen da han havde tabt sig og det ikke var blevet bedre! Hun fandt ud af at han har blæresten - hans bror Peppi måtte jeg aflive i marts pga. blæresten smiley
Nu sidder jeg og håber han kommer til kosten igen så han får lidt længere tid på jorden indtil han lider.... men han er ikke rigtigt begyndt og spise igen eller drikke smiley

Årh er så ked af det! Han er min bedste ven! Håber virkelig det bedste!! Men begynder han ikke og spise eller får han ondt ligger jeg ham til og sove for evigt, han skal ikke lide! Det fortjener han ikke :'-(!!

Taget den anden dag af Bølle smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv Bølle er syg :-(
  • #1   19. aug 2013 øv da... noget kunne tyde på du skal ændre noget i fodringen.... hvad fodrer du med? husk at giv ham masser af væske (evt gennem frugt som melon), måske han kan nå at tisse dem ud.

• #2   19. aug 2013 Sikke en skam! smiley
    Kan virkelig godt forstå at det er hårdt for dig, men det er stærkt alt det du skriver! smiley

• #3   19. aug 2013 Tvangsfodrer du ham nu hvor han ikke spiser?

Det er virkelig vigtigt, at han får noget at spise og drikke hver dag og mange gange om dagen.

Jeg krydser fingre for, at han klarer det!

Jeg har selv stået med en kanin, der skulle tvangsfodres for snart 5 år siden, og det skulle gøres ofte og også om natten.

• #4   19. aug 2013 JEg giver ham noget vand i en sprøjte, han er begyndt at spise noget hø og lidt af hans foder i madskålen!
    Efter PEppi døde skiftede jeg bølles bur så han fik peppis da bølles er flækket lidt i siden, har på fornemmelsen at det måske er der for han er holdt op mig at spise og drikke rigtigt... Har i dag skiftet om igen så må vi se om det hjælper, ellers får han fred! Årh det er så hårdt smiley

Susan lige nu får han nogle normale piller men hvis jeg kan få ham til og spise normalt bestiller jeg Oxbow foder da der næsten ikke er noget kalk i!

Lulle, han får noget der hedder fibreplex som er proteiner og fiber og det han skal have.. han kan bare ikke kun leve af det! smiley Jeg kan ikke tvangsfoder ham smiley

• #5   19. aug 2013 Jeg kender godt Fibreplex, og nej, det kan han hvert fald ikke leve af. Hvad er grunden til, at du ikke kan tvangsfodre ham? smiley

Da min kanin var syg, knuste jeg hans kraftfoder og blandede det op med vand, så det blev til en form for grød, som jeg gav ham i en sprøjte. Ligeledes lavede jeg grøntsagsmos til ham, som han også fik i sprøjten.

Han overlevede dog ikke, men det var tænderne, der var problemet der.

Det lyder da heldigvis godt, at han er gået lidt i hø og foderet nu.

God bedring med ham! smiley

• #6   20. aug 2013 JEg har fundet ud af og tvangsfodre ham... det ser virkelig sort ud, han gnuffer kun lidt hø min han hverken drikker eller spiser rigtigt! smiley Dyrlægen sagde han har fine tænder smiley

• #7   20. aug 2013 Har han mon ondt? Og får han så smertestillende?

Hvis han ikke snart kommer i gang med at spise, bør du søge dyrlæge. En kanin spiser mange gange i løbet af en dag, og det er nødvendigt for at deres fordøjelse kan fungere ordentligt. Derfor kan de ikke tåle at have "tom mave" alt for længe.

• #8   21. aug 2013 Jeg har haft til dyrlæge hvor hun konstaterede blæresten, men han har ikke ondt pga. det!
    Jeg tager ham til dyrlæge igen for at få tjekket hans mund og spiserør/hals for at se om der er noget der!
    I går og i nat har han spist lidt agurk og nogle tør piller - hvilket er stort fremskridt! smiley
    Overvejer at tage ham ind til Aalborg dyrehospital da den dyrlæge jeg har til Bølle er en landmands dyrlæge ude på landet og tror ikke hun har så meget forstand på kaniner!

• #9   21. aug 2013 Ja det er vigtigt at finde en dyrlæge, som ved noget om kaniner. Så er hans chancer bedre smiley

• #10   21. aug 2013 Nemlig :-d

Kommentér på:
Øv Bølle er syg :-(

Annonce