Turn Your Face. *Historie* {{forumTopicSubject}}
Jeg er nu gået i gang med en ny historie. Jeg har en masse gode ideer til denne historie, og jeg syntes selv at den bliver ret spændende!
”Det ser godt ud Emilie! Drej ham lige herhen” Jeg drejede min store Dansk Varmblods hingst mod min ridelære som jeg fik besked på. Jeg klappede ham blidt.
”Det ser super fint ud Emilie! Man kan helt klart se forbedring! Bliv ved med det gode arbejde, så skal dig og Polle nok blive fantastiske!” Min ridelære smilede til mig, og gav en gulerod til Polle.
Polle er en stræk hingst, som kræver meget arbejde. Han er bestemt ikke til nybegyndere, da han er meget stræk.
Jeg sad af, og trak Polle ind i hans boks, hvor jeg sadlede ham af, og striglede ham. Han var en dejlig hingst. Hvis man da så bort fra at han kunne være utrolig stædig.
Jeg gav ham et kys på mulen, og cyklede hjem. Man kunne nu for alvor se hvordan efteråret nærmede sig.
Jeg kiggede op. Det var ved at være mørkt.
Jeg satte cyklen ind i vores cykelskur, og traskede træt ind af døren. Jeg smed min ridehjelm på gulvet og smed mig i sofaen.
Jeg kunne mærke at jeg var meget træt. Mine øjenlåg blev ved med at falde i.
Jeg rejste mig op for at tage et bad. Efter det ville jeg hoppe i seng. Det var mandag i morgen, så jeg skulle være veludhvilet.
Jeg satte mit våde hår op i en løs knold, og lagde mig i sengen. Da jeg næsten sov, kunne jeg høre min mor komme hjem. Jeg satte mig træt op, og traskede ud til hende.
”Hej” Sagde jeg træt, og tog mig et glas vand. ”Hej skat!” Min mor smilede også træt.
Jeg traskede igen ind på værelset. Med det samme sov jeg.
Jeg vågnede med et sæt da mit vækkeur pippede. Jeg gned øjnene, og strakte mig. Jeg hadede mandage! Man var altid så træt, og orker intet.
Jeg snøvlede mig ud af sengen. Jeg spiste træt min morgenmad.
Så gik det op for mig hvad klokken egentlig var. ”Gud! Den er jo snart 8!” Jeg skyndte mig ud på badeværelset for at børste tænder, sætte mit hår og ligge make-up.
Jeg kan huske første gang jeg begyndte at bruge make-up. Jeg var omkring 12-13 år. Jeg var faktisk en af de sidste der begyndte.
Pigerne i min klasse har altid været lidt Diva-agtige. Drengene i klassen er så klamme! De går efter gode bryster, og en flad mave. Det kan godt pisse mig af, for vi er kun 14 år.
Jeg skyndte mig at hoppe på cyklen, og så skyndte jeg mig ellers afsted.
På vejen mødte jeg mine bedste veninder. Sarah, Julie og Mia.
De vinkede til mig, og jeg vinkede selvfølgelig tilbage.
Sarah skal som altid snakke om drengene fra klassen. Hvem der gjorde hvad i går, hvilken fest de var til osv.
Hun er ret populær, og drengene er helt fjollede med hende. Jeg kunne godt blive en smule misundelig nogle gange, for jeg har aldrig haft den helt store opmærksomhed fra drenge. Faktisk har jeg aldrig haft en ”rigtig” kæreste før.. Og mit første kys er stadig til gode. De andre fik deres første kys for meget lang tid siden..
Jeg satte min cykel ind i skolens cykelskur. Lige da jeg låste cyklen ringede klokken. Vi løb ind i klassen.
Det første jeg fik øje på var at Sarah, Julie og Mia ikke satte sig ved siden af mig som de altid gjorde. Jeg kiggede bagud. De satte sig ved siden af drengene. Typisk.
Jeg sank ned i stolen og fandt mine Tysk bøger frem.
Timen begyndte stille og roligt. Jeg prøvede at følge godt med. Jeg var ret god til Tysk. Faktisk var jeg ret god i skolen, og det var jeg selvfølgelig meget glad for!
På et tidspunkt vendte jeg mig om, og kiggede på Sarah, Julie og Mia. De kiggede Diva-agtig på mig, rullede øjne, og begyndte at hviske.
Jeg fik kuldegysninger, og sank endnu mere ned i stolen.
Jeg kunne mærke hvordan tårende pressede sig på..
sep 2012
Følger: 149 Følgere: 298 Gnavere: 4 Emner: 128 Svar: 1.341
Udover det, er der noget andet som jeg syntes er lidt underligt, har skrevet på facebook
maj 2010
Følger: 75 Følgere: 74 Gnavere: 5 Emner: 277 Svar: 1.513
MERE!!!!!!! :3
dec 2011
Følger: 23 Følgere: 18 Gnavere: 2 Emner: 18 Svar: 336
sep 2012
maj 2013
Følger: 56 Følgere: 57 Gnavere: 4 Emner: 54 Svar: 597
Min drøm er jo at blive forfatter, så det er SÅ skønt at i kan lide det jeg laver!
dec 2011
maj 2013
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 28 Gnavere: 7 Emner: 1 Svar: 66
maj 2010
sep 2012
maj 2013
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 54 Gnavere: 9 Emner: 81 Svar: 668
Det samme gælder med bad. Hun gik bare i bad, eller så langt tror jeg faktisk ikke engang vi kom, men ligepludselig stod hun og satte sit hår op i en knold.
Synes også du bør være opmærksom på at du indimellem laver meget korte sætninger som "jeg er glad", prøv at ligge noget mere på, og pas på med for mange 'jeg'er.
Alt i alt mangler du nogle beskrivelser hist og her, for den er meget flad.
Men synes handlingen lyder god! So just keep on writing
maj 2013
maj 2013
Jeg nærmest flygtede ud fra klassen. Jeg låste min cykel op, og så gik turen ellers mod min fars hus.
Jeg elskede at cykle hjem til min far. Vejen derhen var så rolig, og man kunne slappe helt af.
Nu kunne jeg ikke holde mine tåre inde mere. Jeg holdte en hurtig pause og satte mig ned i græsset. Det var ret vådt, for der havde regnet i lang tid. En efter en trillede tårende ned af mine kind. Hvorfor blev Sarah, Julie og Mia pludselig så underlige?
Jeg snøftede, og satte mig udmattet op på cyklen igen.
Da jeg var fremme ved fars hus, lignede stedet slet ikke sig selv. Gardinerne var trukket for, og det så ubeboelig ud.
Jeg bankede på døren. Intet svar. Jeg bankede hårde på. Heller ikke noget svar. Jeg prøvede stille at åbne døren. Den var ikke låst? Det lignede slet ikke far!
Da jeg åbnede døren kom en slem stank mig i møde. Der lugtede af røg og alkohol.
Jeg gik forsigtigt ind i køkkenet. Overalt stod der øl og vinflasker. Enkle steder lagde der cigaretter. Far røg da ikke?
Jeg forsatte stille ind i stuen. Jeg kiggede forskrækket. Min far lagde og sov på sofaen. Hans undertrøje var helt beskidt, der lagde øl og vinflasker på gulvet, og tv´et gik.
”Far..?” Jeg fik stille hen til ham. Han vågnede med et sæt. ”E..Emilie..? Hvad laver du dog her?” Far prøvede at sætte sig op, men han havde ikke nok kræfter. ”Jeg..øh..Jeg ville bare lige besøge dig..” Jeg kiggede mig omkring. Der var øl overalt. ”Jeg havde ikke lige forventet at se dig..” Far prøvede at skule nogle cigaretter. ”Jeg øh..Jeg..” Jeg afbrød min far. ”Far.. Jeg kan udmærket godt se hvad du har gang i.. Du er alkoholiker..” Jeg kunne igen mærke tårende presse sig på. ”Emilie.. Jeg er blevet fyrret, og havde det skidt, jeg..” Jeg afbrød ham igen ”Og så skal man nærmest drikke sig ihjel!? Det troede jeg virkelig ikke om dig!” Tårerne begyndte at trille ned af mine kinder, og jeg styrtede ud af det stinkende hus.
Jeg satte mig hurtig på cyklen. Mit hoved dunkede. Jeg havde grædt så meget i dig, og efterhånden havde jeg det ret dårlig. Både udenpå og indeni..
Så snart jeg kom hjem skyndte jeg mig ind på værelset og begyndte at græde.
Jeg huskede tilbage til den tid hvor min far altid skulle kilde mig. Engang tissede jeg i bukserne af grin. Min mor grinte bare og rystede på hovedet. Vi var en lykkelig familie som havde det fantastisk.
Men da jeg blev ældre, begyndte mine forældre at arbejde længe. Tog tidligt afsted, og kom hjem meget sent. Trætte. Og så begyndte skænderierne. Efterhånden blev de værre og værre. Smækken med dørende, råben og skrigen
Og det værste var når mor græd. Det gik lige ind i hjertet.
De blev skilt, og min far flyttede ned i den anden ende af byen.
Min far har altid været en ordentlig mand. Han har haft begge ben på jorden, og har været meget ansvarsfuld. Jeg så virkelig meget op til ham.
Jeg vågnede ved at mor smækkede døren. Skulle jeg fortælle hende om dagen?
”Hej snuske! Jeg er hjemme!” Min mor bankede på døren, og gik stille ind. Hun kiggede underligt på mig. ”Alt i orden?” Hun kiggede en smule nervøst på mig. ”Ja..! Alt er fint” Jeg prøvede at få et smil frem, men det så med sikkerhed nok falsk ud!
Min mor skulle lige til at sige noget, men tav. Hun smilede sit meget venlige smil.
”Jeg har købt ind så vi kan lave pizza i aften. Det ved jeg jo du elsker!” Min mor kiggede på sit ur. ”Og, du skal altså snart op til Polle, undervisningen starter om 10 minutter.” Jeg nikkede og fandt mit ridetøj frem.
Da jeg gik ind i Polle´s boks kastede jeg armende omkring ham, og begyndte at græde stille. Han vidste godt der var noget i vejen, og kærtegnede mig ved at nusse mig i håret. Jeg smilede et lille smil, og sadlede ham op. Man kunne da i det mindste stole på Polle.
dec 2011
maj 2013
maj 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 1 Emner: 7 Svar: 17
maj 2013
maj 2013
maj 2013
sep 2012
jan 2013
Følger: 5 Følgere: 4 Gnavere: 3 Emner: 87 Svar: 356
aug 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 32
maj 2013
Måske kommer der mere i aften, dog kommer lektierne jo i første række sååååe
maj 2010
Følger: 26 Følgere: 24 Gnavere: 5 Emner: 15 Svar: 88
sep 2012
maj 2013
aug 2013
maj 2013
aug 2013
maj 2013
aug 2013
maj 2013
maj 2013
Jeg vender mig om, og kigger på et billede jeg har af Polle. Han var kun et lille føl på det billede. Lille og legede rundt på folden med en masse andre hopper og føl.
Min mor kom brasende ind på mit værelse. Jeg fjernede ikke blikket fra billedet.
"Emilie! Klokken er 10 minutter over 8, du skulle have været i skole for længst!" Min mor kiggede hurtigt på uret, og dernæst på mig.
"Jeg har det ikke specielt godt i dag, jeg er syg" Jeg lukkede øjne, og kom igen til at tænke på oplevelsen i går..
"Okay, jeg skriver lige en besked til din lære" Min mor kyssede mig i panden, og kørte på arbejde.
Jeg rejste mig stille fra sengen og kiggede mig i spejlet.
Jeg er en høj pige med meget mærkebrune øjne. Langt brunt hår. Jeg prøvede at smile til mig selv, men min mund var bare en streg.
Jeg traskede ind i stuen og så fjernsyn. Jeg kunne mærke mine øjenlåg falde stille og roligt i.
Jeg fik et chok da jeg hørte min mobil ringe. Jeg skyndte mig at tage den.
"Hallo? Det er din ridelære, Polle er syg! Dyrlægen har sagt det er kolik, du må hellere skynde dig at komme!" Jeg kunne mærke hvordan en kæmpe klump voksede sig i halsen. Jeg prøvede at synke den.
"Jeg kommer med det samme!"
Jeg sprang på cyklen, og skyndte mig op til rideskolen. Min ridelære og dyrlægen var inde i Polle´s boks. Jeg gik stille derind. Da jeg så på Polle fik jeg tåre i øjne. Han´s øjne var helt matte, han trækkede vejet højlydt, og ud af hans næsebor løb der med snask.
Min ridelære tog om mig, og gav mig en stor krammer.
"Det skal nok gå, Per er en dygtig dyrlæge!"
Jeg nikkede stille, og satte mig ned ved siden af Polle. Han prøvede at vrinske, men blev bare til et lille piv.
Jeg gav ham et kys, og lænede mig op af ham.
Hvorfor skulle mit liv altid ende som et helvede?
maj 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 68 Svar: 326
maj 2013
dec 2011
maj 2013
maj 2010
maj 2013
jan 2013
maj 2013
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 106
Udstemmer for at gøre mig ked af det!!!!!!:(
( ironi kan forekomme)
maj 2013
maj 2013
Efterhånden tror jeg godt min mor kunne mærke der var noget galt. Selvfølgelig vidste hun det med Polle, men det om far og veninderne holdte jeg inde. Jeg kunne ikke magte at fortælle hende det.
Hun blev ved med at spørge ind til om jeg var okay, om alt kig fint, og om der var noget vi skulle snakke om. Hver gang rystede jeg på hovedet, eller kom med et overbevisende nej.
Efter en uge, hvor jeg ikke havde været i skole, tvang min mor mig i skole. Jeg kunne jo ikke bare blive ved med at ligge "syg".
Det var mandag, og vejret var gråt. Regnen sjaskede mod mit vindue. Jeg satte mig op i sengen og fik kuldegysninger. Måske fordi jeg var bange for at komme i skole, eller fordi der var meget koldt inde på mit værelse.
Jeg rejste mig fra sengen, og gik ud i køkkenet. Fandt nogle Cornflakes frem, og tog en stor portion, denne her dag ville blive en lang og træls dag..
Jeg tog mig et langt bad. Det varme vand varmede hele min krop, og jeg lukkede øjene. Det var skønt at stå under brugseren, og få varmen.
Jeg tørrede mit hår, og satte mit hår op i en pjusket knold. Jeg lagde lidt make-up, og børstede mine tænder. Var jeg virkelig så slem? Jeg havde altid fået af vide at jeg var en køn pige. Jeg er ret slank, og det har jeg altid været. Faktisk var jeg ret glad for min krop. Normal størrelse bryster, flad mave og okay lår. Mine veninder fra den gamle skole var ret jaloux.
Jeg tog mine Converse sko på. Regnen var heldigvis stoppet.
Da jeg kunne se skolen, sank jeg farten ned. Jeg kunne mærke hvordan min selvtillid faldt, og jeg blev helt svimmel.
Jeg trak cyklen ind i cykelskuret, låste den og kiggede på skolen.
Klokken ringede og jeg gik stille ind. Jeg vidste udemærket godt at jeg ville komme forsent, men lige nu, ville jeg hellere dø end at gå derind.
Da jeg åbnede døren ind til klassen, stoppede undervisningen, og alle gloede på mig. Og så begyndte latteren, den blev højere og højere. Jeg styrtede væk derfra.
Væk fra helvedet.
maj 2010
sep 2012
maj 2013
maj 2013
sep 2012
maj 2013
sep 2012
maj 2013
maj 2013
Jeg låste min inde på toilettet, og begravede mit hoved i mine hænder. Det bankede på døren. Jeg prøvede at holde vejret. Hvem ville jeg narre? Næsten alle havde set og hørt mig løbe derind. "Ja..?" Jeg kiggede mod døren.
"Det er mig, Simone!" Simone har været min Klasselære siden Børnehave klassen, og jeg har altid været super glad for hende, og har følt at jeg kunden stole på hende. 100%!
Jeg rejste mig fra toilettet, og låste døren op. Da hun så min løbende mascara, og mine røde øjne, krammede hun mig med det samme. Jeg begyndte at hulke ret højt, men hun krammede bare hårdere.
Jeg trak mig væk og kiggede ned i jorden. Det var faktisk ret akavet at stå kg græde imens man krammer sin lære.
"Emilie dog! Hvad sker der?" Hun kiggede på mig med nogle nervøse, men samtidig trofaste øjne.
"Øhm.. Ikke noget.. Jeg.." Jeg blev afbrudt. "Hør her, du kan ikke slippe så let! Fortæl mig så hvad der sker" Hun lød ret bange, men stadigvæk kunne man høre hun stod ved sine meninger, og ikke bare lige sådan gav sig.
Jeg fortalte hende det hele, både det med min far, pigerne i klassen og Polle. Min stemme knækkede flere gange, og jeg måtte tit holde en pause. Kun fordi gråden tog overhånd.
"Var det derfor du ikke var i skole så længe?" Jeg nikkede stille, og min hovedpine kom tilbage.
"Vi må sammen tage en snak med pigerne, og jeg ringer til din mor når jeg har fri." Jeg nikkede, og kunne mærke hvordan den knude jeg havde haft længe forsvandt. "Og Emilie?" Jeg kiggede på Simone's venlige øjne. "En anden gang er det vigtigt at du fortæller nogle hvordan du har det, okay?" Jeg nikkede, og et smil kom frem på mine læber. Jeg krammede Simone som et tak.
Sammen gik vi op i klassen.
Da vi kom ind i klassen blev der helt ro. Ville de grine igen? Ingen latter. De havde respekt for Simone.
"Drenge, i kan gå ud og spille fodbold, vi piger skal lige snakke." Drengene blev lykkelige, og løb larmende ud fra klassen, imens de diskuterede hvem der var på hold med hvem.
Jeg satte mig på en ledig plads, og sank stille ned i stolen.
"Nå piger. Mig og Emilie fik en god snak, og Emilie har det utroligt svært her for tiden, og i gør det jo bestemt ikke bedre af at holde hende udenfor!" Simone blev skrap i stemmen, og kiggede over på Sarah, Julie og Mia.
"Hvad har Emilie gjort jer?" Simone kiggede på pigerne, men man kunne nemt regne ud at hun snakkede om Sarah, Julie og Mia.
"Hun har ikke gjort jer noget, vel?" Pigerne rystede på hovedet, og Sarah, Julie og Mia kiggede ned i bordet. Men kunne se de var sårede blandet med rasende.
Nu syntes jeg i skal sige undskyld til Emilie, og droppe det der tøsefnidder!
Alle rejste sig op, og gav mig en krammer samt et undskyld.
Da det kom til Sarah, Julie og Mia's tur, blev der ikke til noget kram, og det var et falsk "undskyld"
Jeg ville ikke kræve meget, så jeg takkede dem bare med et lille smil, og håbede på der bare lige gik et stykke tid inden de ville tale til mig som de altid havde gjort. Folk havde kaldt os 4-kløveren, og vi var udadskillige. Det savnede jeg.
"Det var godt piger!" Simone smilede til mig, og jeg smilede tilbage. "I har fri nu, vi ses i morgen!" Simone pakkede sine ting sammen, og var hurtigt ude af klasseværelset.
"Nå, så du sladre også nu hva'?" Jeg vendte mig om, og mødte en sur Sarah. Bag hende stod Julie og Mia, og så helt flove ud. Man kunne nemt se de ikke brød som om det der snart skulle ske.
Faktisk, kunne jeg ikke nå at reagere da jeg fik en knytnæve lige i hovedet af Sarah.
jan 2013
maj 2013
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 106
dec 2011
maj 2013
maj 2010