709 visninger
|
Oprettet:
Hvad har I brugt dagen på? {{forumTopicSubject}}
Jeg har indtil videre brugt dagen på at undersøge en masse om kanin foder, og lavet en foderplan til min gamle dreng, så hvis det ikke lige er mig der fodre en dag, ved personen hvad de skal give.
Haha, jeg bliver sgu mere og mere pylret omkring min lille baby
Hvad har I brugt dagen på? Hvad skal i lave forsat?
(På billedet kan man se at foderplanen sidder på buret)
maj 2013
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 1 Emner: 7 Svar: 17
maj 2013
aug 2010
Følger: 58 Følgere: 117 Gnavere: 8 Emner: 13 Svar: 2.255
apr 2012
Følger: 13 Følgere: 7 Gnavere: 1 Emner: 21 Svar: 406
maj 2013
maj 2013
apr 2010
Følger: 94 Følgere: 82 Gnavere: 1 Emner: 82 Svar: 1.278
maj 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 37 Svar: 409
Egentlig kan jeg godt lide at komme tidligt op og få starten på dagen med… men samtidig er jeg altså fra naturens side B-menneske, og min krop er slet ikke enig med mig i, at det er en god idé at stå så tidligt op. Dyrene skal dog passes, så jeg har egentlig ikke rigtigt noget valg.
Altså fik jeg væltet mit søvndrukne kadaver ud over sengekanten, hvorefter jeg trak noget tøj over hovedet, sagde godmorgen til Max (min papegøje), Maddie (min nymfeparakit) og marsvinene og snuppede Max’s madskål millisekunder, før han begravede næbbet i en finger (han er en sur gøje, men jeg er ved at have øvelsen nu), hvorefter jeg sjoskede ned ad trappen, stadig sådan mere eller mindre på autopilot...
Nedenunder blev jeg mødt af et styks glad, pelset og logrende ”gummibold” alias Basil; min Berner Sennen hund, som hilste mig godmorgen ved som sædvanlig at forsøge at vælte mig og slikke mig halvt ihjel af ren og skær glæde (hundesavl, bvadr – okay, jeg ER vågen nu), kløede ham lidt bag ørerne, da han faldt lidt til ro igen, og sjoskede så ud for at hælde morgenmad og frisk op til ham.
Mens Basil spiste, fik jeg så fodret og givet friskt vand samt tømt bakkerne hos kattene, og så traskede jeg ud for at hilse godmorgen til hestene og hælde resterne af Max’s frø + skaller ud på fuglebrættet, hvorefter jeg gik ind for at skifte foder hos Frida, min nye bjerglori, som jeg hentede hjem i går. Hun var tydeligvis ikke vant til at stå SÅ tidligt op og så næsten lige så søvndrukken ud, som mig, da jeg hilste hende godmorgen og fiskede madskålen ud af buret. Lorier er nektarpapegøjer, så de skal have en bestemt slags flydende foder, som let bliver fordærvet i varmen, og som derfor skal skiftes minimum en gang om dagen.
Ind og vaske madskål op og blande friskt foder samt sikre, at Frida også havde friskt vand, tjekke frø og vand hos undulaterne, hilse godmorgen og nusse Bertram (kaninen) lidt, og så fik jeg hældt nye frø op til Max, inden jeg gik ovenpå igen. Der fik jeg også madskålen tilbage i Max’s bur uden at blive bidt (hurtig som en ninja – ingen så noget), og så skiftede jeg vand hos Maddie og blæste de tomme skaller væk fra hendes frø.
Da jeg til sidst havde fodret marsvinene med grønt og givet frisk vand hos dem, tændte jeg for musikken i soveværelset (jeg plejer altid at sætte en cd på til Max, inden jeg kører på arbejde – det elsker han) og gik i bad.
Mens jeg stod inde i badet, hørte jeg den dejligste lyd – gøjefløjt i stereo!
Nu sidder jeg så her på jobbet og længes efter at være hjemme hos dyrene.
I aften står programmet på rengøring hos marsvinene, aftentur med Basil og min pony, Jack, samt aftentur i haven med Bertram, og så skal jeg selvfølgelig hygge lidt om fuglene også. Og tjah... det var så vist nok den aften.
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Gnavere: 7 Emner: 18 Svar: 87
jul 2012
Følger: 17 Følgere: 28 Gnavere: 7 Emner: 1 Svar: 66
jul 2012
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
Har gået 5-6 km i hurtig gang, det var hårdere end at løbe
Fodret kanin unger efter skolen, og nu skal jeg snart over til min far igen (hvor kaninerne er) for at snakke med ham, og derefter over til min fætter og spise sammen med ham og min kæreste.
Men inden jeg tager over til min far kommer der en og henter en hamsterunge.
jun 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Gnavere: 2 Emner: 19 Svar: 98
lige nu sidder jeg har og slapper af og overveje og smutte ud til hypperne
maj 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 37 Svar: 409
jul 2012
Hvad har I brugt dagen på?