Udeblivende menstruation? {{forumTopicSubject}}
Hej GG.
For godt og vel en måned siden fik jeg fjernet min p-stav, på samme dag jeg egentlig skulle have haft min menstruation. Jeg havde plet blødt en lille bitte smule den morgen, men det stoppede med det samme igen, da jeg havde fået fjernet staven.
Jeg skulle så begynde på p-piller i stedet for, men dem skal man jo starte på, første dag i sin menstruation.
Problemet er bare det, at den ikke er kommet?!
Jeg er ved at blive virkelig stresset, for tænk nu hvis jeg er gravid, eller der er noget galt med min krop, eller hvad ved jeg!
Nå, men spørgsmålet er vel, om man kan fremprovokere sin mens, eller bare starte på sine p-piller? Og kan der være nogen grund til at den ikke er kommet?
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 45 Svar: 657
Men hvis du er i tvivl omkring p-pillerne kan du jo altid ringe til din læge og forhør dig ad om du kan starte på dem
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
Jeg har endnu ikke fået mens, så jeg kender ikke noget til det, men mine veninder plejer at vente et par dage og se om den kommer før de går i panik.
maj 2013
Følger: 21 Følgere: 21 Gnavere: 2 Emner: 12 Svar: 703
Hvis du er bange for at være gravid så kan du købe en graviditets test.
Håber du finder ud af det.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Hvis du er hammernervøs for om du er gravid - så ta' en test, så finder du ud af om der er noget at være nervøs over eller ej.
Men ro på, giv liiige din krop tid til at finde ud af hvad den skal og vent med at starte på p-pillerne til din menustration begynder, at begynde på dem nu vil bare lave koks i det hele.
feb 2012
Følger: 41 Følgere: 52 Gnavere: 40 Emner: 178 Svar: 994
Sidste mdr havde jeg kun min mens i lige godt 3 dage, og det er meget lidt plejer at have den i 5-6 dage.
Men i sidste uge skulle jeg have den men den var ikke kommet, og jeg tænkte bare KOM NUUU havde mens smerter hele ungen og også den her uge.
Jeg har så gået et par dage og tænkt det samme som dig, stresser jeg? For man kan godt udsætte sin mens hvis man går og tænker ejjj er jeg gravid hele tiden.
Men idag tog jeg til lægen og fik taget en graviditetstest og fandme så
DEN VAR POSITIV
Lægen mærkede på mig, og hun sagde at det passer meget godt med at den mens jeg havde i sidste mdr. var falsk hvis man kan sige det sådan.
Så jeg er ca. 4+5 (4 uger og 5 dage) mindst!!!
Skal til scanning en gang i næste uge.
Kan stadig ikke komme over at jeg som 16 årige er gravid!!
Men tag et smut til lægen, så kan du måske få udlukket om du er gravid
jun 2012
Følger: 70 Følgere: 71 Emner: 49 Svar: 1.484
feb 2012
Men omvendt så syns jeg det er synd at man skal slå barnet ihjel
dec 2011
Følger: 30 Følgere: 28 Gnavere: 3 Emner: 74 Svar: 893
TS: Prøv at vent 1-2 dage og se. Ellers så ring til lægen
feb 2012
Kan ikke lide at det barn jeg har i maven ligenu skal slås ihjel.
Men det er jeg jo selvom, for det er min egen skyld:(
maj 2013
feb 2012
For jeg vil slet ikke få tid til ham (jeg tror det er en ham) jeg vil ik kalde ham for den, det syns jeg er nedladene) eller hvad man nu siger
M-E||Stald Willems|| lige præcis! Og det har jeg slet ikke
maj 2013
feb 2012
Tak tøsser
I er de første jeg har sagt det til.
Det var sgu rat at komme af med det.
Det har fyldt mit hoved hele dage:/
apr 2010
Det er ikke et barn endnu, i teorien er du ikke længere henne end du kunne have aborteret spontant og ikke tænkt videre over det - at få en abort kan altså også være at være ansvarlig og tænke på både et eventuelt barn og sig selv.
- Det er okay at være egoistisk i sådan en situation!
Jeg er næsten 10 år ældre end dig og jeg ville vælge abort hvis jeg blev gravid i dag, for jeg mener stadig ikke jeg vil kunne tilbyde et barn et ordentligt liv - det behøves man ikke kun være 16 år og teenager for at vælge
Selvom det er et hårdt valg, - pas på med at gå og tænke køn, navn, hvordan "den" ville se ud osv. - den er stadig bare en den, det er bare en "lille klat" og ikke noget du skal tænke for meget over, altså selvfølgelig skal du gennemtænke dit valg og muligheder osv. - men det er jo en hård beslutning, sørg for at have nogle til at støtte dig osv.
Og så vær ekstra forsigtig en anden gang, nogle er jo bare mere fertile end andre og skal nærmest bare kigge på en fyr og så siger det bang og de er gravide
apr 2010
feb 2012
Du har 100000 % ret.
Det er bare så mærkeligt det hele, kan ikke andet end at sidde og tude hele tiden.
Jeg skal have en abort, for nej jeg kan ikke tilbyde et barn sådan et liv som den ville få!
Jeg skal have børn en dag om nogle år.
Men sgu ik nu. .
Er bare SÅÅÅÅ bange for min fars måde at tage det på
Enten så slå han mig, eller også så går han sin vej, og så ik vil snakke med mig.
Han er der så sjældent for mig.
Og min mor er bare en fordrukket nar, som ikke engang kan passe på sig selv.
Men jeg sover på det, og så må jeg se hvordan jeg har det morgen med det, og hvis jeg er klar så må jeg snakke med nogle af dem som arbejder på mit slags opholsted.
Men det bare
Jeg har INGEN symptomer
Altså jeg syns at jeg kan lugte al ting.
Har haft lidt kvalme her til aften, og den sidste uges tid har jeg (undskyld) haft syggt tynd mave hele tiden (plejer jeg aldrig at have)
Men jeg har ikke ømme bryster, går og kaster op eller øget udflåd.
Det har jeg bare set mange kvinder skrive.
At åhh min bryster er sååå ømme kan ikke holde ud at stå tæt op af folk osv.
Jeg må være heldig
jun 2012
feb 2012
Men har set på nettet, hvor kvinder de skiver at de feks. har mega ømme bryster når de er i 2-4 uger og op efter.
Og øger udflåd allerede en uge efter.
Jeg er mindst 4 uger og 5 dage henne næsten 5 uger men lægen siger at jeg meget vel er længere henne, da hun syns min livmord var stor.
jun 2012
Btw, ved du så hvem faderen er?
dec 2011
Men ja, altid godt at snakke med nogen om det. For det er jo en stor ting, at gå med selv.
jun 2012
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Jeg har også fået en abort som 16 årig (blev gravid dengang på kondom) så shit happens altså selvom man beskytter sig.
apr 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 2 Emner: 157 Svar: 642
Jeg har heldigvis en rigtig dejlig kæreste, der altid har sagt at hvis det skulle ske at jeg blev gravid, vil han stå der uanset hvad jeg vælger! Han er så også 19 og utrolig moden af hans alder.
Jeg er lidt nervøs for om jeg kunne være gravid, jeg har lyst til mærkelige ting, idag havde jeg kun lyst til flødeskum og æbler til aftensmad, og intet andet. Chokolade får jeg trang til, og jeg kan ikk engang lide det?
Jeg synes bare det er mærkeligt at den ikke kommer, men kan man ikke fremskynde det på nogen måde?
Er ked af at du er gravid Stald nor, det er der ingen sekstenårige der skal udsættes for! Jeg er selv seksten, og jeg er så nervøs altså! Er dog sikker på at mine forældre ville tage det helt cool og hjælpe mig igennem det, selvom jeg ikke snakker med dem.
maj 2013
Gud, det lyder som en skøn kæreste du har!
apr 2010
feb 2012
Regitze C - Amigo. 1000 tak
Min kæreste har self ret til at vide det, og det kommer han også til.
Ville bare ikke fortæller ham det i dag, da han skulle hygge med en ven og han skulle have lov til at ha' en god dag, fortæller ham det på fredag
Team Mælkebøtte - Selina Amanda: ja det er vildttt mærkeligt og det er slet ik til at forstå, føler faktisk lidt at jeg sidder og lyver
Det kom som et kæmpe chok
Og da hun lagde testen og sagde: der er ingen tvivl, og jeg lænede mig frem og så to tydelige streger græd jeg som et lille barn
Susan S ja det kan smutte selvom man bruger kondom:O Ja der er mange som får symptomer rigtig tideligt. Men gal jeg er heldig så. Har kun ret meget kvalme efter aftensmad
* Cille Bonde * sorry med det lyder ikke helt tosset.
Men pas nu på at det ikke er tankerne der fucker med dig;)
Du kan se, jeg har jo faktisk ingen symptomer
Men for et par uger siden havde jeg vildt meget ædeflip, men det var lige meget hvad jeg tænkte på at jeg kunne spise, så havde jeg slet ikke lyst til det, ikke en gang mc d og det elsker jeg
Jeg har dog ikke meget mere udflåd end jeg plejer men tykt og hvidt.
Gal det lyder klamt når man skriver det XD
Men tag em tur til lægen i morgen
feb 2012
Det er sgu rat, nu kan jeg gå i seng med et hoved som ikke er flydt alt muligt
Det er så sødt af jer. .
Ihhh nu tuder jeg igen. .
Der skal sgu ikke meget til før jeg tuder! Syns bare at det er så sødt af jer :*********
apr 2010
At man har lyst til underlige ting behøves altså ikke være graviditet - rolig nu, ta' en test og så ta' den derfra.
Og beklager, men hvis ingen 16 årige skal udsættes for den slags - så må man jo sørge for at det ikke sker
Sorry, at blive gravid er ikke sjov og et valg om hvad der skal ske hvis situationen opstår er heller ikke sjov, MEN, så må man sgu også liiiige... samle benene eller generelt sørge for at risikoen er meget lille.
- Ingen prævention er fuldstændig sikker og har man glemt en pille må man bruge andre måder at beskytte sig på lidt osv.
Er man nervøs for om man er gravid - så lad være med at gå rundt om den varme grød og få taget en test, finde en voksen man stoler på og som er ansvarlig og så snakke med dem om det.
- Før I lyncher mig, jo jeg har også stået som teenager med frygten, gjorde alt for at beskytte mig og alligevel udeblev min menustration og jeg måtte ta' en test for at sikre mig der ikke var noget at være nervøs over. Jeg var ikke gravid, men alligevel udeblev min mens. altså i 3-4mdr uden nogen særlig grund.
Men for pokker, hvis I har mistanke om graviditet eller noget - så ta' til lægen, køb en test, gør noget
Et barn er noget man skal have lyst, tid, overskud og råd til - det skal være ønsket og gennemtænkt.
- Jo der er en del unge som klarer det godt, men... Man må altså godt ta' nogle egoistiske valg her i livet og et barn er ikke noget man skal ta' let på. Forstå mig ret når jeg siger dette, men kommer man selv fra en familie hvor man har det svært, måske er placeret ude osv. - så er det jo en ekstra god idé at vente til man føler man har en sikker plads her i livet og noget stabilitet og kan give barnet en bedre opvækst end man selv har haft.
Har kendt en del fra socialt udsatte familier, bl.a. en hvis eneste mål i livet var at få et barn og være på kontanthjælp for dét havde hendes mor gjort, så kunne hun vel også. Det sidste jeg hørte var at hun boede med sin mor, bror, sit barn og en hund i en campingvogn i nogle venners baghave og faren til barnet forsøgte at få forældremyndigheden ved at få hende erklæret psykisk syg - hvilket hun sgu et eller andet sted også var. Alle de fyre hun kom nær praktisk talt tvang hun til at forsøge at gøre hende gravid, som 15 årig.
- Det er på ingen måde for at sige I er sådan
Bevares, jeg er 25 år og jeg er sgu ikke klar til et barn!!! Jeg ville fuldstændig panikke ved tanken om sådan en blekrævende natskrigende hysterisk unge
Jeg ønsker Jer begge det bedste, pas nu på Jer selv - og husk at uanset hvad nogen siger, så er det okay at være egoistisk og tænke på ens eget liv! Der er en grund til at der er sat en grænse for abort, så hvis man vælger en abort, så er det fordi det IKKE skader "fosteret"!
feb 2012
Du har fuldstændig ret punktum. . . .
mar 2012
Hvis du ikke vil have en abort så må du i gang med at lave en plan: de næste 18 år vil du have det fulde følelsesmæssige og juridiske ansvar for et andet menneske, OG dit eget liv vil blive 2 prioritet fra nu af og resten af dit liv er du klar til det? har du bolig eller bor du hjemme? kan du forsørge dig og barnet eller har du en plan for hvordan du kan? og hvad med udd.? kan du få det puslet ind senere tror du?
Jeg boede hjemme og min far var alkoholiker så min beslutning var ret hurtig: ikke om et lille barn skulle bo der sammen med mig indtil jeg blev 18 og kunne få understøttelse og have råd til at få det passet så jeg kunne få et job. Men var jeg vokset op under gode forhold og havde støtte bag mig kan det godt være jeg ville vælge anderledes.
Det jeg forsøger at sige er nok at du skal beslutte hvad der er bedst for dig, fostret er så lille endnu at det ingen selvstændig bevidsthed har endnu.
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Michelle Grace: Det er der altid stor debat om, men nej, et foster ligner ikke et menneske før 8 uger.
Stald nord:
Godt du har fundet ud af det så tidligt, det giver dig længere betænknings tid. Før eller siden skal dine forældre involveres da du er under 18 år. 'Faren/partner in crime' har ret til at vide det.
Mærk efter i dig selv, hvad der føles rigtigt. Uanset hvad du vælger er det en beslutning, du skal leve med resten af livet.
Livet er noget underligt noget, nok har man lagt en sikker plan, og pludselig ændres den totalt.
Selv fik jeg i april af vide, at jeg pga. en lidelse nok ville få svært ved at kunne få børn uden medicinske hjælpemidler.
Idag er Michael og jeg 10 uger henne i en uplanlagt graviditet, og selvom alle planer for fremtiden er skudt i sænk eller udskudt, er vi meget glade for det er sket alligevel
Man må få det bedste ud af de valg, man tager
Held og lykke fremover til Jer begge
mar 2012
tillykke til jer forøvrigt;) min mand har en kusine der fik at vide som teenager at hun ikke ville kunne få børn uden hjælp pga en operation hun havde været igennem, det fik hun så modbevist ved at hun har fået 6 børn nu indtil videre.... jeg syntes så godt kun kunne styre sig efterhånden, men hun satser tilsyneladende på at gennemhulle det de sagde FULDSTÆNDIGT*G*
maj 2013
okt 2011
Følger: 23 Følgere: 23 Emner: 5 Svar: 947
Og tak til Jer begge
Vi var faktisk begyndt at tænke på, om vi skulle melde os til den slags kurser, der gør, man senere kan komme i betragtning til aflastnings- og plejebørn - Når nu speciallægen kom med sådan en udmelding.
Vi valgte så samtidig at renoveringen i den sidste del af huset (som skal blive til værelser) nu sagtens kunne vente, og så brugte vi tiden og pengene i haven i stedet for.
Så vi har ingen værelser, jeg er sygemeldt pga. af mit fysisk hårde arbejde med kemikalier, min fremgang i min karriere bliver lige sat i stå i 2 år, og vi har 'næsten' ingen penge tilbage - Men hold kæft, hvor vi glæder os!
Og vi ville aldrig kunne tilgive os selv, hvis vi fik dette BARN fjernet fordi - "Det ikke er belejligt lige nu" - og så måske aldrig kunne få et igen, når vi 'var klar til det'..
Og derfor Stald Nord:
Selvom det virker som en 'no-brainer' at få den abort nu, så mærk lige efter igen. Det er altid ubelejligt når det ikke er planlagt, og det skal nok ødelægge en masse af de planer, man har for fremtiden.
Selv har jeg altid været stærkt imod teenage mødre, men når man ikke kan sove om natten og ellers går rundt og tænker på sin situation knapt 24 timer i døgnet, så ser man tingene i et andet lys..
Få vendt sagen med dem, der står dig nært. Og find så ud af, hvor du selv står..
dec 2011
feb 2012
Min kæreste har fået det ad vide, og han tog det stille og roligt
Jeg er ked af at jeg skal ud i en abort, men som han også siger, at vi har ik det der skal til !
apr 2011
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 2 Emner: 157 Svar: 642
apr 2010
dec 2011
Cille: Det var da godt!
Udeblivende menstruation?