Hvorfor betyder katte så lidt? {{forumTopicSubject}}
Sidder med en brændende vrede i maven.
Ungerne og jeg hygger herhjemme pga pinsen, og vi besluttede så vi skulle lave vafler, og vi hopper så i bilen for at køre i Brugsen.
På vej der op holder der så en dame på skrå ud i grøften, og hun render rundt stor tudene.
Jeg holder ind, for at se om jeg kan gøre noget.
Det viser sig så hun har kørt en kat over, som stadig er i live, men har knust bagkroppen, og den skriger. Og hun ved ikke hvad hun skal gør, jeg får hurtigt fat i den og brækker nakken på den.
Men helt ærlig. Hvad fanden får folk til at anskaffe sig et dyr, og så være så ligeglad med den, at de bare lukker den ud på vejen? Og ikke nok med det men hvad med den fare de udgøre for bilister, de vilde fugle, osv? Jeg kender ingen ander end katte ejer som er så ligeglade med deres dyr. Hvor svært kan det være at putte en snor på den, og gå en tur, eller bygge en gård til den, for selvfølgelig skal den have lov at komme ud, men sku da ikke alene, og det er i øvrigt også ulovligt, nøjagtig som med hund, heste, grise, får og alle andre dyr at de skal holdes under opsyn og i der til indrettede indhegninger.
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Gnavere: 6 Emner: 27 Svar: 322
Og ligesom min hund ikke render løs og generer andre folk, ville en kat heller ikke få lov.
Hav en indekat, lav en gård eller indhegn haven.. Det kan vel ikke være så svært og man elsker vel sit kæledyr og gør et forsøg på at holde det i sikkerhed?
mar 2013
Følger: 8 Følgere: 8 Gnavere: 2 Emner: 7 Svar: 78
En kat skal have lov til at strejfe rundt. Jeg elsker da min kat himmelhøjt, selvom jeg lader hende rende rundt udenfor uden opsyn, eller i snor.
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Gnavere: 6 Emner: 27 Svar: 322
Hvad ville katteejerne sige til at der begyndte at rende hunde rundt i deres haver - eller på bilerne?
mar 2013
jun 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 3 Emner: 2 Svar: 387
maj 2010
Følger: 75 Følgere: 74 Gnavere: 5 Emner: 277 Svar: 1.513
jun 2010
Følger: 19 Følgere: 18 Gnavere: 3 Emner: 2 Svar: 387
Mon ikke også mange tænkte for mange år siden at hunden bestemt ikke skulle gå i snor, men også frit som katten i dag.
Katte synes jeg bør have et bygget udeareal, så man har styr på hvor sin kat er. Jeg ville være SÅ ked af det hvis mine to blev kørt ned, eller andet skete med dem.
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 43 Svar: 791
Den kan leve et ubemærkede liv alligevel.
At de er stejfer giver jeg ikke meget for, heste er steppe dyr, og bygget til at gå mang mang km hver dag, og dem lukker man heller ikke ud med et held og lykke i røven.
Fugle er bygget til at flyve oppe i himlen og alligevel har vi dem siddende i et bur.
Det er bare blevet en regl at katte kan passe sig selv, det er et dyr for den dovne dyre ejer som ikke gidder skulle bruge så meget tid på sit dyr, og så er det jo bekvemt man kan sparke den ud af døren med en påtaget overbevisning om at det er Best for dem. Så skide være med den dræber, vores vilde dyr, er til gene for naboer, og general fare for trafiksikkerheden. Og når ja ikke så vigtig, men at man faktisk bryder loven ved at have dem gående frit
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Der er katte i det område mine forældre bor i, og de har også selv haft kat. Men nu hvor den sidste døde, har de ikke villet have en ny.
Der er ikke problemer med katte der bliver kørt over (meget lidt trafikeret vej), der er tilgengæld problemer med påkørsel af råvildt i området...
Den der med fuglene er der ingen belæg for er et problem her hjemme. Intet understøtter at det er et problem med de vilde fugle, at der render katte ude.
Men jeg synes nu du er ret grov. Du har intet belæg for at sidde og svine alle der ladere deres katte løbe ude, for det kræver at du kender det enkelte tilfælde indgående. Du har ligeledes intet belæg for at sige, at den kan der blev påkørt, var en udekat. Det kunne lige så vel være en kat der var stukket af.
Havde den halsbånd, var øremærket eller chippet? Hvis det ikke blev checket, kunne det også være en vildkat.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Så hvad bilder du dig ind at slå ned på ALLE bare fordi damen kører en kat ned?
mar 2013
Også skulle jeg rende med hende på jagt???? Arghhhhhhhh ... Ellers tak du, hun klarer det udenmærket.
Mine forældre og jeg har gennem flere år haft katte, og bor ud til en ret trafikeret vej, ingen af dem er nogensinde blevet kørt ned, de ved nu altså godt at når der kommer en bil så skal de væk.
Bare fordi du har oplevet en kat blive kørt ned, behøver du sgu ikke stemple alle der ikke lige har sin kat i snor.
I mine øjne er det sgu synd for katten at komme ud, men I SNOR, den får jo ikke mulighed for at jage eller noget som helst. Så hold den da indenfor istedet.
apr 2010
mar 2013
apr 2010
mar 2013
apr 2010
mar 2013
apr 2010
mar 2013
Jeg synes det er synd, at de liiige får lov til at snuse til "friheden" også ryger de ind i hytten igen.
Uden tvivl, er der massere af katte der trives med dette, fordi de indfinder sig med, at sådan er det bare. Men jeg mener bare stadig ikke at katte bør holdes i snor.
jun 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Gnavere: 6 Svar: 124
jun 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Gnavere: 2 Emner: 43 Svar: 791
feb 2013
Følger: 21 Følgere: 21 Gnavere: 1 Emner: 50 Svar: 521
Det er mit ynglingsdyr, men det forklare også hvorfor jeg har 7 kuld killinger:P
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Vælger man at lade sin kat strejfe udenfor matriklen, ja så bør man være indstillet på at den kan blive kørt ned, eller på anden vis komme til skade (fx ved at rende ind til et par effektive hundetænder).
Heller ikke alle naboer kan være lige begejstrede for gæstekatte, der strinter op af alting, lægger sig op i barnevogne osv.
Selv har vi marsvin i haven, og der skal guddødemig ikke rende andre folks katte her - vi bruger en terrier til at få dem ud!
Jeg vil ikke dømme strejfekattefolk som værende ligeglade - men jeg forventer som minimum at man ikke lukker fertile katte ud. Og så gider jeg ikke høre på piv eller brok fordi misser er blevet kørt ned eller har gjort sig upopulær hos naboen.
Der er risici ved at lade sin kat strejfe - sådan er det altså - og er man ikke indstillet på det, må man holde den inde eller bygge den en fed løbegård.
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Gnavere: 16 Emner: 81 Svar: 821
Jeg har lidt en følelse af at folk mener at det er synd, netop fordi at de selv gerne vil retfærdiggøre at de bryder loven.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Gnavere: 10 Emner: 23 Svar: 586
Inden jeg flyttede her over boede jeg ude på landet, og der havde vi vores katte rendende både ude og inde.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
apr 2010
Dette er IKKE skrevet i en dømmende tone, men derimod et forsøg på at komme med et bud på hvad der kunne have hjulpet.
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
feb 2013
Følger: 21 Følgere: 21 Gnavere: 1 Emner: 50 Svar: 521
Dog er det ikke sååå vigtigt med øremærkning, da vores Perser katte vi avler på er indekatte, men de for det hele!
apr 2010
apr 2010
Hvorfor betyder katte så lidt?