{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
586 visninger | Oprettet:

Hvad ville i gøre? ( Kaniner ) {{forumTopicSubject}}

Sidste år rykkede vi Aya og Kiwi's bure ( de går hver for sig, så er der ingen tvivl der ) ud på græsplænen, og koblede løbegårde på dem.
Så rykkede vi dem ind i carporten da det blev for koldt.

Nu har jeg så tænkt på, om det ikke ville være bedst for dem at lade dem stå i carporten, og så lukke enderne på løbegårdene, og så bare smide dem derud om dagen.
Aya og Kiwi er altså ikke helt tamme. Altså, ikke at de bider, men de er ikke lige så kælne og trygge ved mig som Billie, derfor er de også svære at fange når de har buret koblet på løbegården.

De får heller ikke lige så meget kontakt.

Så sagde til min mor jeg synes vi skulle lade dem blive i carporten, for så bliver de jo tryggere ved mig, hvis det er mig der sætter dem på græs!
Men nej... Fordi, jeg skal til min far i 3 uger i sommerferien, og hun tør ikke tage dem op, og så kan de ikke komme ud, og det ville være synd...

Hun har alle mulige lorte argumenter - Mor, det er mine dyr. Du har givet mig ansvaret for dem, så lad mig tage ansvaret for dem, og bedømme, at de ville have bedre af at jeg bære dem ud i løbegården, og har kontakt med dem, end at jeg nærmest overlader dem til sig selv i et bur med løbegård!

Eller tager jeg virkelig fejl her?

Hvad ville i gøre?...
Skal jeg tage kampen op med min mor, eller rykke dem på græs?

Hver sød ikke at komme med alt muligt pis om at jeg skal lytte til min mor fordi hun bestemmer over mig, at jeg gør noget galt og sådan noget...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre? ( Kaniner )
  • #2   25. apr 2013 Signe - Det kræver at vi rykker nogle ret tunge bure frem og tilbage, og kobler dem af og på løbegårdene, og snor dem rundt om en trampolin...

Jeg forstår også godt min mor! Men jeg tror, at de ville få det bedre i længden hvis det var op til mig at sørge for de kom på græs, så de forbinder mig med mad og græs, og bliver lidt tryggere ved mig.

MissBims - Det var de jo sidste år, og har kæmpet over vinteren med at kunne få fat på dem i burene, og det er endelig ved at blive bedre! Alt det mister jeg hvis de bliver sat ud i løbegården igen...

Og nu spurgte jeg sådan set ikke til loven. Jeg er ikke helt dum, og det var kommentarer som dem der jeg bad om at i holdt for jer selv...
    Desuden, så skrev jeg "du har givet mig ansvaret"

Kommentér på:
Hvad ville i gøre? ( Kaniner )

Annonce