1.060 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Dyrenes beskyttelse -pasningsvejledning *kanin* Dyrenes beskyttelse -pasningsvejledning *kanin*

Hej GG smiley

Nu faldt jeg tilfældigvis over Dyrenes beskyttelses vejledning til pasning af kaniner.
Først tænkte jeg "super god ide med sådan en"

Så satte jeg mig og begyndte at læse.
Det første af de 10 gode råd var:

Kaniner er sociale dyr. Derfor skal de også i fangenskab have selskab af andre kaniner.

Så blev jeg lidt "okay-hvad-er-det-lige-de-skriver-agtig"
Men det er bare et af de amnge eksempler på uenighederne omkring om kaniner er flokdyr eller ej.

Jeg mener bestemt ikke kaniner bør bo sammen.
Hvad er jeres mening?

-Sofie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Ophæng af lampe 350 kr.
  • Planlimning af kogeplade 1.000 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Overgang EL net 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrenes beskyttelse -pasningsvejledning *kanin*
  • #3   4. apr 2013 hvis i tager kontakt til db og kan stille bevis for jeres viden (aktive medlemmer i foreninger etc) så er de meget samarbejdsvillige smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #4   4. apr 2013 Jeg er for at man holder neutraliserede kaniner sammen, men IKKE fertile kaniner!

DB er ikke værd at lytte til, desværre.

• #5   4. apr 2013 Christina: Tænkte nøjagtigt det samme!

Team Potedask: Jeg er ret enig med dig smiley Der er bare mange der tror ukasterede hanner kan gå sammen desværre smiley

Ilder Mor: God ide smiley

Simse: Øv... Troede de var værd at lytte til før jeg læste dette her smiley

• #6   4. apr 2013 Ildermor:
    Er de det?
    Jeg har haft kontaktet dem mht. chinchillaer, på vegne af DCKF, og jeg fik faktisk bare at vide, at de ved bedst...

• #7   4. apr 2013 Nu er det sådan at der er ved at blive udarbejdet pasningsvejledninger til flere dyre arter fordi det er blevet vedtaget at dyrehandlerne skal give pasningsvejledninger med når de sælger dyr.

Det skulle ha været trådt i kraft 1/1-13 men er blevet forsinket. I den forbindelse udarbejder interesse organisationerne pasningsvejledningerne.

Dansk marsvineklub har lavet den til marsvin, og der er andre foreninger der har lavet til fugle osv. Og deriblandt er for kaniner.

Mit indtryk er at der derfor også kommer nogle bedre pasningsvejledninger på DB's hjemmeside, når det med dyrehandlerne bliver klart og bliver virkelighed.

For som jeg har forstået det skal de samme pasningsvejledninger som dyrehandlerne skal ha og skal udleverer, de skal på DB's hjemmeside som jeg har forstået det.

• #8   4. apr 2013 Jeg tror ikke de skal på DB's hjemmeside.
    Det har jeg i hvert fald intet hørt om, og man kan heller ikke tvinge dem til det.
    Til gengæld var der nogen der gik i gang med at lave en ny hjemmeside, til alle de mange pasningsvejledninger der bliver lavet.
    http://www.pasningsvejledninger.dk/

• #9   4. apr 2013 Jeg ved at der er et par stykker fra DIF (dansk ilder forening) som har taget kontakt til dem (om det er flere gange ved jeg ikke) og de har fået lov til at skrive deres udlæg af ilderhold, dog tager DB det de kan bruge og det færdige resultat er endnu ikke ude men de har lyttet og givet lov til udlæg,

• #10   4. apr 2013 Den hjememside er der vist ikke sket en dyt på længe.

Og den fra Dansk Marsvineklub har været færdig længe.

Men jeg ved det ikke med sikkerhed, infoen er ikke altid lige flydende i det samarbejde

• #11   4. apr 2013 Inde på kaninliv.dk er der billeder af hvad der sker hvis man sætter to fertile hanner sammen... smiley

• #13   5. apr 2013 DB er noget være l*rt.

Kommentér på:
Dyrenes beskyttelse -pasningsvejledning *kanin*

Annonce