Allergivenlig hund {{forumTopicSubject}}
Hej alle GGer
Jeg har længe gerne villet have en hund. Desværre er min mor lidt allergisk
Og så kommer mine forældre (især min far) med alle mulige grunde til at vi ikke skal have hund.
Men så tænkte jeg, at hvis nu jeg fandt nogele forskellige allergivenlige hunderacer kunne det måske rykke lidt i min jagt efter en hund
Derfor ville jeg høre om I kender nogle allergivenlige hund?
Vi er mest til mellemstore-store hunde.
Dem jeg allerede har hørt om:
Lagotto
Goldendoodle
Labradoodle
Pudel
Haveneis (staves)
Bomuldshunden
ved ikke lige om jeg glemte nolge...
På forhånd tak
Ps. ved godt emnet ikke er gnaverreleteret, derfor ligger det under Off topic
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 16 Svar: 1.298
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Gnavere: 6 Emner: 27 Svar: 322
Ellers er der også Kerry Blue Terrier, Lhasa Apso, Malteser og rigtig mange terriere som heller ikke rigtig fælder.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Det vil trods alt være dine forældres ansvar i sidste ende (osse økonomisk) med en hund - og det er det altså ikke sikkert at de lige har lyst til. Og det må du så respektere... de behøver faktisk ikke give en stak grunde for det.
Lissom så mange andre, så kan det være du må slå dig til tåls med at når du flytter hjemmefra, så kan du anskaffe lige hvad du har lyst, tid og råd til.
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Hunde uden underuld eller helt uden pels, kan være bedre for visse typer af allergikere, men hvis man først har en allergi over for pelsdyr, skal der ikke ret meget til at udvikle en anden, og hvorfor sætte personer i en situation, hvor de på sigt slet ikke kan være i nærheden af dyr med pels?
Ud over det er hunde med "doodle" ikke racer.
Det er blandingshunde, hvor der er puddel i, men for at hive mere ind på salg, bliver de kaldt "designerhunde".
Det er som rigtig nok at pudlen som sådan ikke fælder, men hvis man blander en puddel med en race der fælder (som de 2 jagtracer du nævner blandinger af), så er der ingen garanti for at de får puddelpels... De kan lige så godt få f.eks. golden pels.
Og så er det også fjollet at betale overpris for et gadekryds (der alt for ofte heller ikke vil være checket for div. arvelige sygdomme - her snakker jeg kun "designerhunde")
nov 2012
Følger: 30 Følgere: 31 Gnavere: 9 Emner: 126 Svar: 628
Allergivenlig hund