{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Allergivenlig hund {{forumTopicSubject}}

Hej alle GGer smiley

Jeg har længe gerne villet have en hund. Desværre er min mor lidt allergisk smiley Og så kommer mine forældre (især min far) med alle mulige grunde til at vi ikke skal have hund.
Men så tænkte jeg, at hvis nu jeg fandt nogele forskellige allergivenlige hunderacer kunne det måske rykke lidt i min jagt efter en hund smiley

Derfor ville jeg høre om I kender nogle allergivenlige hund?

Vi er mest til mellemstore-store hunde.

Dem jeg allerede har hørt om:

Lagotto
Goldendoodle
Labradoodle
Pudel
Haveneis (staves)
Bomuldshunden
ved ikke lige om jeg glemte nolge...

På forhånd tak smiley

Ps. ved godt emnet ikke er gnaverreleteret, derfor ligger det under Off topic smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Allergivenlig hund
  • #1   20. feb 2013 Det kommer jo an på hvad det er ved hunden, hun ikke kan tåle...

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #2   20. feb 2013 Ingen hunde er 100 % allergivenlige.

• #4   20. feb 2013 Som Maria siger, det afhænger af hvad ved hunden, hun ikke tåler.

Ellers er der også Kerry Blue Terrier, Lhasa Apso, Malteser og rigtig mange terriere som heller ikke rigtig fælder.

• #5   20. feb 2013 hvilke grunde kommer din far med?

Det vil trods alt være dine forældres ansvar i sidste ende (osse økonomisk) med en hund - og det er det altså ikke sikkert at de lige har lyst til. Og det må du så respektere... de behøver faktisk ikke give en stak grunde for det.
    Lissom så mange andre, så kan det være du må slå dig til tåls med at når du flytter hjemmefra, så kan du anskaffe lige hvad du har lyst, tid og råd til.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #7   20. feb 2013 Det er vidst bare en smagssag, for jeg synes ikke det er ondt eller synd.

• #8   20. feb 2013 hunden er vel ligeglad... vores går populært under navne som 'dum og dummere'.

• #9   20. feb 2013 lakrids, det kommer lige netop an på hvilken slags allergi man har smiley for hvis din far er allergisk over for pels er det som regl støvmider han er allergisk for og ikke pelsen i sig selv

• #10   20. feb 2013 Jeg er enig i den med allergivenlige.
    Hunde uden underuld eller helt uden pels, kan være bedre for visse typer af allergikere, men hvis man først har en allergi over for pelsdyr, skal der ikke ret meget til at udvikle en anden, og hvorfor sætte personer i en situation, hvor de på sigt slet ikke kan være i nærheden af dyr med pels?

Ud over det er hunde med "doodle" ikke racer.
    Det er blandingshunde, hvor der er puddel i, men for at hive mere ind på salg, bliver de kaldt "designerhunde".
    Det er som rigtig nok at pudlen som sådan ikke fælder, men hvis man blander en puddel med en race der fælder (som de 2 jagtracer du nævner blandinger af), så er der ingen garanti for at de får puddelpels... De kan lige så godt få f.eks. golden pels.

Og så er det også fjollet at betale overpris for et gadekryds (der alt for ofte heller ikke vil være checket for div. arvelige sygdomme - her snakker jeg kun "designerhunde")

• #11   20. feb 2013 Tak for alle svarene smiley

Kommentér på:
Allergivenlig hund

Annonce