Gøre noget godt for Farmor Gøre noget godt for Farmor
Hej med jer..
**Først vil jeg starte med at sige at dette kan være noget skræmmende for nogle at læse.**
Jeg kunne vildt godt tænke mig at gøre noget ekstra for min farmor, fordi hun har oplevet så mange dårlige ting i livet, også gode. Men min farmor har brug for at få tankerne på noget godt, og vide at vi elsker hende.
For ca. 24-25 år siden mistede min farmor sin mand, det var før jeg blev født så er ikke så sikker på hvornår, han var i starten af 50'erne, og alkoholiker og kæde ryger, så hans lever stod af. Det var selvfølgelig hårdt for min farmor..
Der gik nogle år og hun mødte en ny, Leif, som hun i lang tid havde lang distance forhold med da han boede i KBH og hun i Fredericia, men i starten af 2000'erne flyttede han hjem til hende, da de sammen fandt en lille 3 værelses lejebolig med have til. I 2008 blev han syg, lægerne mente ikke det var alvorligt, hvis han huskede at tage sin medicin, og stoppede med at ryge. I 2008 fik min farmor også af vide at både min søster og min fætter skulle have et barn, så hun skal være oldemor til 2. Min farmor og Leif glædede sig rigtig meget, da min søster og fætter havde valgt at deres børn skulle kalde Leif for 'oldefar' og det var han rigtig stolt af.
Den 17.10.2008 fødte min søster en sund og rask dreng, og min farmor og Leif glædede sig helt vildt til min søster kom hjem fra sygehuset, så de kunne se den lille, men Leif gik bort nogle dage efter, og nåede aldrig at møde sit første oldebarn. Min farmor var helt ude af den, hun turde ikke være alene hjemme, og slet ikke om natten, så nogle gange måtte min onkel og tante sove der på skift, andre gange ringede hun til dem midt og natten, heldigvis havde min farmor også nogle fantastiske naboer, som hun kunne komme til.
Den 23.11.2008 fik min fætter så også en sund og rask dreng, og det hjaæp da lidt på min farmor at ordsproget "efter sorg kommer glæde" også gladt for hende.
I december 2008 kort før jul, gik min farmors storebror så bort.
I starten af 2009 blev min onkel indlagt på sygehuset, han havde fået lever svigt, ligesom sin far, han var også alkoholiker og kæderyger. Min onkel var meget tæt på at dø, og blev også genoplivet en enkelt gang. han var indlagt i 2 måneder. Han overlevede, og blev alkohol fri han har ikke rørt noget alkohol siden den dag han blev indlagt.
I midten af 2009 var det så min fars tur, han blev indlagt på Vejle sygehus, da han havde haft næseblod uafbrudt i flere dage, og havde mistet for meget blod. Min far er også alkoholiker, og kæderyger. Min far fik flere black outs under sin indlæggelse, og var der i 3 uger.
I august 2012 blev min far så indlagt med nogle knuder, som lægerne mente var canser, heldigvis var det ikke det.
I november 2012 fik min onkel så konstateret lungekraft, og den 14.01.2013 (min 23 års fødselsdag) var han til hans første kemo.
Lægerne mener at han kan blive rask, men han skal stoppe med at ryge.
Oven i alt det her, er min søster i et voldigt forhold, som vi ikke kan hjælpe hende ud af. Min anden fætter er også blevet alkoholiker.
Så nu vil jeg gøre noget godt for min farmor, noget så hun kan glemme sorgerne for en stund, og vise hende at hun betyder alt for mig.
Jeg ved bare ikke helt hvad det skal være.
Min farmor er omkring 76 år (tror jeg) hun er frisk, cykler, og har ingen sygdomme, eller noget. Hun er kreativ, og har i mange år gået på kostskole, ind til den gik konkurs i 2010. Hvad det koster at gøre hende lidt glad er jeg ligeglad med, og jeg er sikker på jeg kan få mine fætre til at hjælpe mig.
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
Hmm.. Hvad du kan gøre, kan hun lide natur?
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Der er jo både wellness og meget andet, som måske kunne være med til at forkæle din farmor.
aug 2011
Følger: 57 Følgere: 67 Gnavere: 8 Emner: 87 Svar: 2.013
Ud og cykle, gå ved stranden, nyde livet og slappe af.
Det elsker min farmor og farfar ihvertfald - De bruger hele sommeren på camping, og de er 69 og 72
jun 2012
Katrine: Oh ja, min farmor var altid med os på camping da jeg var lille, dog vil jeg helst have det er noget der ikke vare i flere dage, da jeg har et arbejde der også skal passes
apr 2010
jun 2012
apr 2010
jun 2012
jun 2011
Følger: 9 Følgere: 8 Gnavere: 6 Svar: 124
Men hvor er det smukt at du vil gøre noget for hende. Jeg er selv ret dårlig til at finde på sådan noget man kan gøre ekstra for en person, men ville bare sige at jeg synes det er rigtig dejlig gjort af dig
Gøre noget godt for Farmor