473 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Gøre noget godt for Farmor Gøre noget godt for Farmor

Hej med jer..

**Først vil jeg starte med at sige at dette kan være noget skræmmende for nogle at læse.**

Jeg kunne vildt godt tænke mig at gøre noget ekstra for min farmor, fordi hun har oplevet så mange dårlige ting i livet, også gode. Men min farmor har brug for at få tankerne på noget godt, og vide at vi elsker hende.

For ca. 24-25 år siden mistede min farmor sin mand, det var før jeg blev født så er ikke så sikker på hvornår, han var i starten af 50'erne, og alkoholiker og kæde ryger, så hans lever stod af. Det var selvfølgelig hårdt for min farmor..

Der gik nogle år og hun mødte en ny, Leif, som hun i lang tid havde lang distance forhold med da han boede i KBH og hun i Fredericia, men i starten af 2000'erne flyttede han hjem til hende, da de sammen fandt en lille 3 værelses lejebolig med have til. I 2008 blev han syg, lægerne mente ikke det var alvorligt, hvis han huskede at tage sin medicin, og stoppede med at ryge. I 2008 fik min farmor også af vide at både min søster og min fætter skulle have et barn, så hun skal være oldemor til 2. Min farmor og Leif glædede sig rigtig meget, da min søster og fætter havde valgt at deres børn skulle kalde Leif for 'oldefar' og det var han rigtig stolt af.

Den 17.10.2008 fødte min søster en sund og rask dreng, og min farmor og Leif glædede sig helt vildt til min søster kom hjem fra sygehuset, så de kunne se den lille, men Leif gik bort nogle dage efter, og nåede aldrig at møde sit første oldebarn. Min farmor var helt ude af den, hun turde ikke være alene hjemme, og slet ikke om natten, så nogle gange måtte min onkel og tante sove der på skift, andre gange ringede hun til dem midt og natten, heldigvis havde min farmor også nogle fantastiske naboer, som hun kunne komme til.

Den 23.11.2008 fik min fætter så også en sund og rask dreng, og det hjaæp da lidt på min farmor at ordsproget "efter sorg kommer glæde" også gladt for hende.

I december 2008 kort før jul, gik min farmors storebror så bort.
I starten af 2009 blev min onkel indlagt på sygehuset, han havde fået lever svigt, ligesom sin far, han var også alkoholiker og kæderyger. Min onkel var meget tæt på at dø, og blev også genoplivet en enkelt gang. han var indlagt i 2 måneder. Han overlevede, og blev alkohol fri han har ikke rørt noget alkohol siden den dag han blev indlagt.

I midten af 2009 var det så min fars tur, han blev indlagt på Vejle sygehus, da han havde haft næseblod uafbrudt i flere dage, og havde mistet for meget blod. Min far er også alkoholiker, og kæderyger. Min far fik flere black outs under sin indlæggelse, og var der i 3 uger.

I august 2012 blev min far så indlagt med nogle knuder, som lægerne mente var canser, heldigvis var det ikke det.

I november 2012 fik min onkel så konstateret lungekraft, og den 14.01.2013 (min 23 års fødselsdag) var han til hans første kemo.
Lægerne mener at han kan blive rask, men han skal stoppe med at ryge.

Oven i alt det her, er min søster i et voldigt forhold, som vi ikke kan hjælpe hende ud af. Min anden fætter er også blevet alkoholiker.

Så nu vil jeg gøre noget godt for min farmor, noget så hun kan glemme sorgerne for en stund, og vise hende at hun betyder alt for mig.
Jeg ved bare ikke helt hvad det skal være.
Min farmor er omkring 76 år (tror jeg) hun er frisk, cykler, og har ingen sygdomme, eller noget. Hun er kreativ, og har i mange år gået på kostskole, ind til den gik konkurs i 2010. Hvad det koster at gøre hende lidt glad er jeg ligeglad med, og jeg er sikker på jeg kan få mine fætre til at hjælpe mig.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gøre noget godt for Farmor
Kommentér på:
Gøre noget godt for Farmor

Annonce