859 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Sygdom!?"
Sygdom.
Hej. Min hunkanin på 3 år er begyndt at fælde helt vildt, og få skaldede pletter på ryggen. Hun opfører sig ellers helt normalt. Vi tænker at vi tager hende til dyrelægen, men er der nogen af jer der...
Hej. Min hunkanin på 3 år er begyndt at fælde helt vildt, og få skaldede pletter på ryggen. Hun opfører sig ellers helt normalt. Vi tænker at vi tager hende til dyrelægen, men er der nogen af jer der...
Skrevet af: Camilla R - 17. jun 2020
Sygdom
Mit ene marsvin har været syg i halvanden uge (målt fra hvornår vi opdagede det:( Han har været gennem penicillin kur og alt muligt men er stadig ikke rask. Trækker vejret i stød og spiser så godt s...
Mit ene marsvin har været syg i halvanden uge (målt fra hvornår vi opdagede det:( Han har været gennem penicillin kur og alt muligt men er stadig ikke rask. Trækker vejret i stød og spiser så godt s...
Skrevet af: Charlotta D - 25. jun 2019
Spar penge på din forsikring
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
det er en sygdom forårsaget af Clostridium piliforme som udover hamstere også kan angribe andre dyr, deriblandt føl som kan dø af infektionen også.
Såvidt jeg kunne finde er den kun fundet i forbindelse med hudlæsioner ved mennesker, ikke indvortes (tænker her på i tarmen). Dvs vi bliver ikke så syge af den som en hamster ville blive.
Gad dog vide om den kunne være i famillie med Clostridium botulinium og dermed fx være farlig for småbørn især... men det kunne jeg ikke finde noget om... derfor: jeg ville ikke være bange på egne vegne, men jeg ville nok sørge for at vaske hænder grundigt inden jeg rørte ved spædbørn eller voksne med svækket immunforsvar HVIS jeg havde mistanke om jeg kunne have været i berøring med bakterien... spørg dyrlægen? de må vide mere.
jan 2013
Følger: 24 Følgere: 23 Gnavere: 6 Emner: 30 Svar: 103
jan 2013
okt 2011
Følger: 30 Følgere: 26 Emner: 9 Svar: 283
jan 2013
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
Sygdom!?