{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
688 visninger | Oprettet:

Skoleopgave giv gerne jeres mening {{forumTopicSubject}}

Håber i lige har lyst til at bruge lidt tid til at svare.

Vi har projekt omkring social iværksætteri hvor vi skal finde et problem og prøve at løse det.

Vores problem er vi ikke syntes skolerne gør nok for at få børn og unge op af sofaen og ud og lave noget i fritiden, og derfor tænker vi at lave et bindeled mellem skoler og fritids steder, altså hvor vi vil reklamere for de fritids aktiviteter der er i kommunen ( Vi tager udgangspunkt i Vejen kommune da det er her skolen ligger) og reklamere for fritidsstæderne på skolen, og give lidt rådgivning, lave website mm.

Syntes i at skolerne gør nok for at få børn og unge op af sofaen, eller syntes i ikke de skal gøre noget, men hvem skal så?

Hvordan tror i man ellers kan få børn og unge ud af huset?

Hvad syntes i om vores idé?

Håber i vil bruge tid til at hjælpe os, Knus!

Syn

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skoleopgave giv gerne jeres mening
  • #1   3. jan 2013 Det må være fritidsstederne som måske skal hænge opslag op på skoler da børnene jo kommer der ret ofte smiley mener på ingen måde at skolen kan drages til ansvar for passive stillesiddende børn. Skolen er til for at lære. De kan selvfølgelig opfordre børn til motion men jeg mener ikke skolen i sig selv har ansvar for at gøre en ekstra indsats. Mener derimod forældrene har et ansvar i at opdrage deres børn til at blive aktive og motivere dem til at lave nogle fritidsaktiviteter. Og hænger der så opslag på skolen kan børnene tage de ideer med hjem. Men det kræver at de hjemmefra har en holdning til at man ikke bare sidder ved computeren. I bund og grund mener jeg det er forældrenes ansvar at give børnene gode vaner ift fritiden

• #2   3. jan 2013 Men hvad vil du mene om at der er nogen der hjælper fritidsaktiviteterne med at reklamere, som et slags samarbejde med skolen? Vi mener heller ikke at skolen selv kan gøre det, men vi mener heller ikke at hverken børn eller forældre gør nok omkring det. Hvordan kan man gøre det?

• #3   3. jan 2013 Alle de skoler jeg har gået på kom ungdomsskolen fra byen ud og fortalte om de ting man kunne gå til ved dem, som billedkunst, drama, madlavning sport mm. Ungdomsskolen lavede aktivitets dage hvor man kunne komme ud og få et indblik i hvad man kunne lære/opleve/lave til de forskellige aktiviteter.
    Det hele var ungdomsskolens initiativ, og ikke skolens, skolen gav dem blot lov til at komme ud og fortælle om det..

Jeg synes ikke det er skolen der skal gøre noget, de har til formål at lære deres elever dansk og matematik og hvad der ellers er på skoleskemaet. Det er dem som står for de forskellige fritidsaktiviteter, der skal ud at reklamere for sig selv smiley

Kommentér på:
Skoleopgave giv gerne jeres mening

Annonce