1.112 visninger
|
Oprettet:
Avler navn. {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Jeg vil gerne lave en hjemmeside, når jeg skal til at sælge ørkenrotter. Men synes lidt jeg mangler et avler navn. Det skal både kunne bruges til salg af ørkenrotter, og hamster, da jeg håber på i det nye år også at starte avl af kinesere.
Hvordan fandt i på jeres avler navn?
Jeg er fuldstændig blank for idéer, så vil gerne have lidt hjælp til at gennemtænke et.
På forhånd tak.
sep 2012
Følger: 149 Følgere: 298 Gnavere: 4 Emner: 128 Svar: 1.341
mar 2011
Følger: 100 Følgere: 108 Gnavere: 20 Emner: 49 Svar: 1.180
Ahrenkiel: Efternavn:
Hermelin avl: Vi avler hermeliner
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
Team potedask: Jeg fantasien sætter virkelig grænser for mig Min fantasi vil virkelig ikke fungere hahaha..
jun 2012
sep 2012
Følger: 149 Følgere: 298 Gnavere: 4 Emner: 128 Svar: 1.341
jun 2012
feb 2011
Følger: 18 Følgere: 21 Gnavere: 9 Emner: 11 Svar: 80
Tut, da det er min mors kælenavn.
- Zoo... ja, pga. alle vores dyr (ikke at vi avler på dem alle, men det er lettere med hjemmesiden, fremfor at skulle lave en pr. dyreart).
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Her ud over, kan jeg også bruge det hvis jeg vil have andre dyr ind på et tidspunkt.
Til at starte med, brugte jeg Alfa-chins, men der var allerede en norsk opdrætter med navnet, så der blev hurtigt ledt efter et nyt.
Efter en del søgen online, kunne jeg kun finde en amerikaner e.l. der hed Furrytails, så det virkede perfekt for mig/os.
Desværre er der nu en der har nuppet navnet "Furrytail", godt nok til katte, men stadig.
Hvis jeg skulle finde på noget andet i dag, ville jeg igen lede efter noget ordspil, eller benytte mig af noget navn e.l.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Mit er Rollo's - fordi det hedder jeg til fornavn, (Julie Rollo), men faktisk startede det med at jeg søgte om opdrætternavnet Krogens til mit marsvineopdræt - men det fik jeg ikke fordi der er en som har Kroghs og det ligner hinanden for meget.
- Så fik mit andet valg, Rollo's - selvom jeg ti lat starte med var øv over det.
Krogens er den vej jeg boede på, hjemme hos min mor.
I dag er jeg glad nok for at ha' fået Rollo's og bruger det til de andre dyr også, - det er et personligt navn og hæfter sig ikke til stedet jeg bor eller en bestemt dyreart.
- Mange ved hvem Rollo er og derfor ved de så også hvem Rollo's tilhører.
Kunne jeg ikke bruge Rollo, så ville jeg overveje et af mine efternavne som er rimelig specielle også
okt 2011
Følger: 30 Følgere: 26 Emner: 9 Svar: 283
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 6 Gnavere: 5 Emner: 9 Svar: 80
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
Min/vores stald/opdræt hedder Stald Bygholm. Lidt mere ordinært. Det er fordi vi bor lige ved siden af Bygholm, som var et slot - nu hotel, og vi bor også på Bygholm Parkvej. Vi kunne også have valgt at kalde den Stald Bjerner efter vores navn, men det var ikke så "fint" og sjovt som Bygholm. Rasmus kan jo vælge at kalde sin stald for Stald Bjerner, når/hvis han engang flytter sine kaniner.
Jeg har en sjov historie om Stald Bygholm. Jeg tror vi var den 3. stald med hopkaniner, jeg kender til, der fik officielt navn i starten af 90-erne. De andre var Jørgens Mimrelund og Maria og Birgit Bankes Stald Gaunby. Jeg var/er lidt stolt over det navn, og jeg havde syet navnet bag på min termojakke, som jeg brugte til kaninhop. I starten var den så pæn, at jeg også havde den på på et marked ovre på Fyn. Jeg havde ikke selv tænkt over, at navnet stod bagpå, men pludseligt hørte jeg to voksne hestepiger stå og viske om, hvor den hestestald befandt sig henne. Den kendte de ikke. Internettet var ikke helt så udbygget dengang, men ellers var de nok gået hjem og havde slået det op, og de var nok blevet dybt skuffet over at finde ud af, at det "kun" var en kaninstald.
okt 2011
Følger: 30 Følgere: 26 Emner: 9 Svar: 283
Avler navn.