Så fik Sofus sprøjten. Hjernebetændelse... {{forumTopicSubject}}
Stave og grammatikfejl kan forekomme.
Jeg er lige nu rigtig ked af det og I bedes være søde ved mig. Mine 2 bedste venner er syge og resten af min klasse forstår det ik. "det var jo bare en kanin"
Fredag aften opførte min kanin Sofus sig lidt underligt. Han sad fuldstændig stille og hovedet faldt konstant til højre. Da min må så det sagde hun at han nok døde hen over natten. Næste morgen gik jeg ud til ham og foventede at han ville og ikke trække vejret. Men jeg blev noget overrasket. Han tumlede hen til lågen ligsom han plejer, men på halvejen faldt han. Så lå han og spjættede og kunne ikke komme op igen. Jeg hjalp ham op og blev skrækslagen da jeg opdagede hvor svært det var at få ham til at stå på sine ben og holde hans hoved oppe.
Han spiste, han drak og han ville gerne snakke, men hver gang han prøvede at gå faldt han og kun nogen gange kom han op uden hjælp. Endnu værrer var det søndag. Jeg var ved at gå i panik søndag morgen hvor han prøvedeat hoppe ud af buret som han plejede, men endte med at han nærmets hang sig selv over kanten. Det lignede han var lam i hele højre side .
Så her lørdag morgen tog vi til dyrlæge med ham som det første. Dyrlægen sagde det var hjernebetændelse og så fik han ellers sprøjten og sov stille ind.
Jeg tør knap nok tage hjem og se at buret er tomt.
Jeg bare brug for at komme ud med det og anderkende hvad der er sket.
RIP Sofus <333
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
Det er altid ubehageligt at se sine dyr lide, og have det dårligt. Men han er kommet et godt sted hen, og det han har det bedre nu.
Du får det også snart bedre igen, det hjælper altid lige at snakke lidt om det.
Jeg mistede for halvanden uge siden med ørkenrotte Tinke, vi vidste ikke hvad hun døde af.
sep 2012
Følger: 149 Følgere: 298 Gnavere: 4 Emner: 128 Svar: 1.341
Putte blev aflivet fordi hun havde fået en hjerneblødning..
jun 2010
Følger: 23 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 34 Svar: 181
min søster har lige fået en kanin behandler, vi troede også den skulle aflives med det blev let behandlet og 3 dage efter var han rask igen...... hvor længe havde sofus det ? for venter man uden at gøre noget er det klart det ikke kan reddes.
smukke lille sofus ...
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
jan 2012
Følger: 21 Følgere: 22 Gnavere: 2 Emner: 79 Svar: 842
jeg håber du bliver en glad pige igen Line J
det er aldrig sjovt når en af dem man holder af går fra en
men han har det sikkert meget bedre oppe ved gulerods markerne
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Gnavere: 2 Emner: 5 Svar: 13
Dyrlægen tjekkede ham for mellemøresbetændelse og det havde han ikke. Symtomerne begyndte fredag aften
mar 2013
Følger: 4 Følgere: 2 Gnavere: 1 Emner: 9 Svar: 24
Så fik Sofus sprøjten. Hjernebetændelse...