1.529 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Allergi Allergi
Kan man godt være allergisk mod Marsvin men godt tåle Chincilla?
Jeg sad lige og undrede mig lidt.
0 synes godt om
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 33
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 11 Gnavere: 6 Emner: 53 Svar: 472
apr 2010
Følger: 5 Følgere: 6 Gnavere: 4 Emner: 41 Svar: 310
Så det kan der nu ikke udstemmes for =)
Bortset fra det, har du fået foretaget en priktest om du så kan tåle chins for dem er der mange der er allergiske for os. Taler af erfarring med chins i 8år
apr 2010
Kan også se du skal have kanin, har du lavet en prik test for at se om du kan tåle det?
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 8 Gnavere: 2 Emner: 4 Svar: 12
Jeg tror måske jeg er allergisk, men med chinchilla ved jeg ikke..
apr 2010
apr 2010
Og er du blevet priktestet er der jo ikke noget problem i det.
Der hvor der er et problem er at du siger chins er allergi venlige - Det er de ikke ( måske for dig, men ikke generelt )
apr 2010
apr 2010
apr 2010
der er maks. 10 dyrelæger i DK der bare ved lidt om Chins..
Min dyrelæge siger også en masse fis, som jeg kan fortælle ham ikke passer. Men det er bare lige hvad han har læst. En ting er hvad man læser en anden ting er hvad der er rigtigt i praksis.
Da jeg kom med min gamle chin Duddi for at få lavet en tand operation, fangede han ham i halen i tasken, hvilket man ALDRIG må. Generelt må chins ikke tages i halen overhovedet!
Skiftede dyrelæge da Duddi døde under operationen. Har haft 6 indtil nu, og ingen har ordentligt forstand på denne gnaver. Kaniner, marsvin, mus, rotter,men ikke Chinchilla.
Har haft ringet rundt i landet og der er sku ikke ret mange dyrelæger der ved så meget om disse dyr. Min forrige dyrelæge havde aldrig set en i praksisen...
Stol ikke på dyrelægerne, stol på avlerne der giver dyrelægerne deres viden. Dyrelæger besøger nemlig avlerne for at få den nødvendige videv....
Siger ikke at det altid er sådan, men ofte
apr 2010
apr 2010
Man kan aldrig sige aldrig.
Og alt pelsdyr kan man blive allergisk overfor - selv de allergivenlige. Og støv fra fugle og chinchilla er også ofte en kilde til allergi.
Allergi